Skal kjøpe anlegg til liten hybel.. hjelp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe anlegg til liten hybel.. hjelp.

Jeg trenger en radio/cd spiller her på hybelen min, og tenkte derfor å kjøpe et mikroanlegg. Jeg har funnet tre stykker til nå, alle på rundt 5000kr, men jeg kan strekke meg litt lenger dersom deres forslag er en del bedre.

#1: Onkyo CR-515: http://www.lydogbilde.no/index.php?c...stid=1856&p=28

#2: Denon M-33 med dali høytalere ( og DAB radio ): http://www.hifiklubben.no/produkter/...oncept_1__.htm

#3: Yamaha Pianocraft: http://www.fyndborsen.se/ScriptServe....aspx?Key=5095 ( har ikke DAB, men dvd spiller )

Har dere andre forslag til meg? Jeg har en 16kvm stor hybel, så jeg trenger ikke all verdens lyd, men jeg vil ha kvalitet! Når det skal sies, så har jeg lyst å kjøpe et voksent anlegg, men siden jeg bor på et så lite rom, og nokså lydhørt, tror jeg kanskje det er best å vente noen år før jeg pøser på med noe større greier. Hva syns dere?

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns du skal kjøpe voksent anlegg kanskje med stativ høyttalere. Jeg bor på 18 kvm. selv og bare sjekk mitt anlegg i profilen så ser du hva jeg mener om saken hehe. skal ikke påstå at mitt oppsett er verdens glupeste men pokker så gøyalt.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,227
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et buskjett på 5-6000 så er bruktmarkedet plassen å gå. Jeg hadde et lite anlegg på soverommet bestående av en Eci-2, B&w 601 og en Cambridge 640 cd spiller, dette spillte meget godt sammen og med mye fokus på lydkvalitet.

Jeg ville ivertfall godt for stativ ht når rommet ditt er såpass "lite"
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt til sitt bruk. Ikke noe galt med microanlegg om du kjøper blandt de beste. Siden de ikke har all verden av forsterkerkraft må du jo velge ht med omhu.

Alle de du nevner skal være gode. Kjenner selv bare til Yamaha. Har ikke noe negativt å si om det. Imponerende lydkvalitet vil jeg si.

Til Denon M-33 ville jeg testet disse Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM601 S3 Høyttalere

Kanskje finner du et alternativ her
    Nettbutikk - Hi-fi Center Kjeden
    Hørte litt på DR-H300DAB sammen med QLN Artech 5S, QLN Artech 5S - Hi-fi Center Kjeden
    syntes det låt bra. Blir jo litt dyrere, men fordelen her er at du får HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker denne tråden til å stille et spørsmål jeg..

Jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt anlegg til under 10000kr.. Tenkte på Dali Concept 6 med Denon AVR-2307 som surround forsterker.. Ellers tenkte eg på QLN Artech 8 med H/K AVR 245 eller Denon AVR-2307.. Vet ikke hvem av dem jeg vil velge. Hørte begge to i dag, men QLN Artech 8 var i et MYE større rom en Dali-ene. Likte begge to like godt egentlig, men QLN-ene leverte mer bass syntes jeg.

Jeg liker å ha en del bass på musikken jeg spiller(hip-hop for det meste). Hvis noen har noen andre forslag til under 10000kr så er de velkomne.. (rommet er ca 10-12m2)

Her er noen lenker til de jeg har sett på:

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 6 Høyttalere

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-2307 Hjemmekinoreceiver

Harman/Kardon AVR 245 - Hi-fi Center Kjeden

QLN Artech 8 - Hi-fi Center Kjeden

Takk på forhånd!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor surroundforsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å ha hjemmekino snart, men ska begynne med med to front høytalere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •