En passende kilde til Electra 1027 og Chapter Precis?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En passende kilde til Electra 1027 og Chapter Precis?

Heisann!

Jeg leter etter en god kilde (CD-spiller eller kanskje en DAC) til kombinasjonen Chapter Precis og Focal Electra 1027be.
    Jeg har nesten gitt opp ideen om en DAC, ettersom dette er en såpass liten nisje - (hadde passet bra mellom HTPC og forsterker), men det ser ut som dette blir nedstemt.

Jeg leter etter en CD-spiller - gjerne balanserte utganger, trenger ikke ha SACD-mulighet, i prisklassen 4-7000, som vil passe en relativt nøytral klang jeg har nå. Den må gjerne være mørk for min del. Det går aller mest i rock, jazz, grunge, elektronica. Eventuelt kan spilleren ha noe høyrere nypris hvis jeg kan vente på at den kommer på bruktmarkedet. Er det mye å hente på å strekke seg litt høyere?

Meridian sine CD-spillere blir nok for dyre for meg, selv om en G06 hadde vært artig å teste. Jeg ser noen har brukt Vincent - rør (hybrid?)

Hvilke spillere burde jeg kikke nærmere på? Jeg kommer til å bruke enten et par XINDAK AC-01 signalkabler, eller gå til innkjøp av balanserte kabler av samme merke hvis spilleren er balansert. Takk for alle tips!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et lydkort? Alt fra M-audio Audiophile til LynxTwo B er habile lydkort

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes til den komboen; Focal 1027 og Chapter, så bør du nok gå litt høyere i pris på kilden din enn 7000kr, hvis ikke du skal kjøpe brukt da. Hadde selv en Arcam CD-73 (6000kr) og oppgraderingen til min nåværende Audio Analogue Maestro var rett og slett formidabel, selv om Arcamen regnes som et bra kjøp under 10000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg Limvingen. Med et så flott utgangspunkt ville jeg heller ventet til du evt. får råd til noe enda bedre. Limvingen har god erfaring med Audio Analogue. Hva evt. med Naim? (har ikke prøvd det, men kan tro at det kan fungere bra).

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter den lille visitten jeg hadde av 1007 her så vil jeg anbefale deg å forsøke å låne med deg en Rega Apollo, den får du for syv tusen med litt pruting. En formidabel spiller, en lytt er jo gratis?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med rørspiller..

Mhzs eller Xindax cdspillere.. da kan du kose deg med bytting av rør for å forandre lydklang også.. Har en i familien som har Mhzs cd-88 med noen gode rør.. Skal si det gir go'lyd for pengene.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer kyrjens sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Mhzs

Har selv en Mhzs 66e spiller, kan trygt anbefale denne. Her får du mye for pengene! Kjøpte selv på E-bay rett ifra Hong Kong da kom denne på ca 3000 inkl. frakt og mva.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomTomTo
    Helt enig med deg Limvingen. Med et så flott utgangspunkt ville jeg heller ventet til du evt. får råd til noe enda bedre. Limvingen har god erfaring med Audio Analogue. Hva evt. med Naim? (har ikke prøvd det, men kan tro at det kan fungere bra).
    Kan varmt anbefale Naim CD 5i. Du finner den på brukten av og til. Bruker å ligge på 5k - 6.5k.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har forsterker og høyttaler til omtrent 100000,- og skal ha kilde til 4-7000,-

Det henger ikke sammen, IMO.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Du har forsterker og høyttaler til omtrent 100000,- og skal ha kilde til 4-7000,-

Det henger ikke sammen, IMO.
    Kjære deg. For n.te gang. Prisen betyr nada for hvordan det spiller. Han kan da vel finne en svært god kilde til 6-7000 kroner.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

En Vincent CDS6 kunne jo ha passet godt inn her. Har jo en varm klang i seg. Kan oppgradere rørene etter hvert, om man ønsker det. Den har også XLR. Den dukker jo opp rett som det er på torget til en hyggelig pris.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Kjære deg. For n.te gang. Prisen betyr nada for hvordan det spiller. Han kan da vel finne en svært god kilde til 6-7000 kroner.
    Da regener jeg med at AW180 blokkene og Gamuten ikke spilte noe bedre enn ditt eget oppsett?

En brukt JungSon Moon Harbour vil nok gjøre susen. Tror jeg.

Newcomer Nex sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Mattmann!

Jeg ville kjøpt en DAC. Som f.eks denne: RME: ADI-2
    Den ser ikke så fin ut, men spiller helt supert. (jeg har gjemt den bak TV'n) :P
    De selger den hos ProLyd as » Jeg kjøpte den fra butikken, og fikk 15% avslag etter litt småprating.

Mvh
    Nex

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg følger egentlig det simple prinsippet at jeg oppgraderer de komponentene jeg hører mest forskjell på. Så langt har det vært forsterker og høyttalere, kilde kommer på en glatt 3.plass. Det finnes dårlig DA-konvertering, og det finnes OK DA-konvertering.

Vincent CD-6 ser absolutt interresant ut, den har vært ute til 5000,-

Hva med en av de eldre Meridian spillerne? 500-serien f.eks?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At prisen betyr nada er ønsketenking, men man kan alltids finne gode kjøp.

Jeg har hatt Electrocompaniet sin dac, den kan kanskje passe. Den har en noe mørkere klang, men forskjellen opp til Marantz SA11-S1 var ganske stor. Og forskjellen fra Marantz'en til min nåværende Chord Dac64 med Sonos/NAS løsning som drivverk var enda større...

Précis er så oppløst at den fortjener så bra signakilde som du kan gi den. Det betyr ikke at alt må være dyrt for å spille bra. Men skal du ha ekstrem oppløsning og nøytral lydgjengivelse så blir det ofte ganske dyrt.

Men det finnes jo noen mindre firma som håndlager dac'er der ute, eller selger de som byggesett. Det kan jo ofte være veldig gode løsninger til greie penger. Søk litt på hifisentralen på diy dac e.l så kanskje du finner noe intr.

Lykke til!

Mvh C :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Meridian 508 er jo en sikker vinner. Noen synes den begynner å bli gammel og at den ser rar ut, men den er jo meget god. har riktignok bare hørt den i ett oppsett hos en kollega men der spilte det utsøkt. Også har den en ganske "analog" lydgjengivelse som kan passe 1027 som hånd i hanske.
    (Jeg hadde tidligere 1027 selv)

Mvh C :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Kjære deg. For n.te gang. Prisen betyr nada for hvordan det spiller.
    Hvis du mener det så er det jo bare å oppsøke noen loppemarkeder... finner sikkert en god Sony Discman til et par hundre spenn:shock:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •