Garanti på Koss Porta Pro

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
  1. #1
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Garanti på Koss Porta Pro

    Eg har hørrt rykter om at det er livstidsgaranti på Koss Porta Pro. Er dette sant, og gjelder den visst den eine ledningen nesten er slitt av? Må eg i tilfelle ha kviteringen?

  2. #2
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er livstidsgaranti på PortaPro, men jeg er heller usikker på om de erstatter slitasjeskader etter bruk. Kvitteringen burde du jo nesten ha, ellers kan du jo ikke bevise at du har kjøpt de. Tror neppe alle som sender mail og påstår de eier defekte PortaPro får sendt ny gratis i posten...

  3. #3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Egentlig gjelder bare denne Lifetime warrentyen i USA (muligens også Canada) . Står vel slik på esken, men mange forhandlere har ikke fått med seg dette og bytter de uansett. Er ikke værre enn å dra til de du kjøpte de av, og prøve.

  4. #4
    Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sist jeg sjekket var det livstidsgarant på Porta Pro. Du må nok ha kviteringen, men dersom du ikke finner den blir det uansett ikke noe problem. Du har jo alltids noen kompiser som har den (hele Norge har jo disse etter hvert).

    Man kan jo kanskje spørre seg hvordan det kan være lønnsomt med livstidsgarant. Jeg tror de fortsatt tjener bra på det ettersom de ofte tar 50 kr for å få NYE med en gang.

    Edit: D'oh

  5. #5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    vanlig slitasje er vel ikke en garantisak?

  6. #6
    Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    ..

    Ja du må ha kvittering.
    Nei den dekker ikke slitasje, avslitte kabler etc.
    Du må vere registrert på koss får at den skal vere aktiv.
    Står bak på boksen den kommer i.

    Les om Koss Limited Livstidsgaranti her:
    :: KOSS :: Welcome

  7. #7
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg slet av min kabel, fikk ny, uten kvittering. kjenner folk som har tråkka på de, sprengt de osv. alle fått ny.
    men no er det en annen importør da, så det kan ha endret seg.

  8. #8
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    jeg slet av min kabel, fikk ny, uten kvittering. kjenner folk som har tråkka på de, sprengt de osv. alle fått ny.
    men no er det en annen importør da, så det kan ha endret seg.
    Må eg ta det med koss, eller er det nok å gå til selger? Gidd ikkje stresse så mykje for 300kr.....

  9. #9
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Les den medfølgende dokumentasjonen. Det står spesifikt at kabelbrudd ikke dekkes.

  10. #10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Les den medfølgende dokumentasjonen. Det står spesifikt at kabelbrudd ikke dekkes.
    Oki. Dokumentasjoen er kasta for 2-3 år siden, så det er litt vannsklig, men eg tar deg på ditt ord. Får kjøpa meg nye då.

  11. #11
    Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan også gå til den norske KOSS siden: ::KOSS :: Velkommen og klikke på linken garanti.

  12. #12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjøpte de første mine hos Ljudia. De byttet dem på garantien når de var tråkket i stykker. Altså fysisk "most"

  13. #13
    Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Joda, men...

    Jeg har byttet mine 4-5 ganger. Hos BMH i Bergen. trenger ikke kvittering hos de. Men må betale 50 spenn for å få et nytt sett med én gang istedet for at jeg venter på det som jeg leverer inn.

    Men noen nevnte at importøren har skiftet. Ja, det vet jeg ikke noe om. sikkert et år siden jeg reklamerte sist. (og jada, masse slitasjeskader :-))..

  14. #14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SveinS
    Ja du må ha kvittering.
    [/url]
    I følge forbrukerkjøpsloven trenger du IKKE kvittering for å klage ved mangel på vare. Dette er en utbredt misforståelse

    Sjekk ut
    Forbrukerkjøpsloven - dine rettigheter - forbrukerportalen.no

    MULIG at en trenger kvittering viss du vil kjøre det som en garantisak. Reklamasjonsretten er jo uansett 5 år, så en har litt tid på seg.

  15. #15
    Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GRevRev
    I følge forbrukerkjøpsloven trenger du IKKE kvittering for å klage ved mangel på vare. Dette er en utbredt misforståelse

    Sjekk ut
    Forbrukerkjøpsloven - dine rettigheter - forbrukerportalen.no

    MULIG at en trenger kvittering viss du vil kjøre det som en garantisak. Reklamasjonsretten er jo uansett 5 år, så en har litt tid på seg.

    Men reklamasjonsretten gjelder ikke slitasjeskader. Det er derfor denne "livstids-garantien" er så sweet..

    Men jeg har en gang prøvd å bytte hos en annen selger i Bergen, og de forlangte kvittering. Så derfor blir det nå alltid hos BMH..
    De har en kasse med ferdig-fiksede-bytte-sett liggende (i alle fall var det slik).

  16. #16
    Newcomer BamBamBigolo sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er vel ikke reklamasjonstiden 5 år på et headset til 300 kroner, da...
    Det er sant at butikken ikke kan kreve kvittering, men de kan kreve et annet bevis for at varen er kjøpt hos dem - kontoutskrift eller vitner f.eks.

  17. #17
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg leverte bare mine inn på spaceworld, uten kvittering, uten spørsmål. og fikk nye med en gang, da hadde det ene elementet bynt å sprake.

    mvh
    stian

  18. #18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BamBamBigolo
    Nå er vel ikke reklamasjonstiden 5 år på et headset til 300 kroner, da...
    Det er sant at butikken ikke kan kreve kvittering, men de kan kreve et annet bevis for at varen er kjøpt hos dem - kontoutskrift eller vitner f.eks.
    Loven sier bare at det er for produkter som er forventet å vare mer enn 5 år. Egentlig litt vanskelig å si om det gjelder høretelefoner. Pris er vel irrelevant.

  19. #19
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    alt man trenger for å reparere en "sprengt" portapro er en pinsett. de spraker pga hår i elementet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •