nytt høytaleranlegg 20k, kommentar? andre forslag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nytt høytaleranlegg 20k, kommentar? andre forslag?

hei,

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg et nytt stereo anlegg til ca 20k og så har jeg sett på 2 set som inkl. høytalere og forsterker.

Det første er et audiopro set;
    2 x BLACK PEARL V.2
    BLACK VECTOR V.2
    2 x BLUE DIAMOND V.2
    I tillegg til de følger det med en Onkyo TX-SR604E (litt usikker men mener å huske det var denne var iallefall noe veldig lignende)

Det andre alternativet er NAD C720BEE sammen med 2 DALI DALICONCEPT10BK

Så jeg lurte litt på hvilke av de to pakkene jeg bør kjøpe? Begge pakkene ligger på ca 20 000 og jeg tror begge settene kommer med en cd spiller i tillegg, men de har jeg ikke navnene på, de er heller ikke det viktigste for de er ikke så dyre så jeg ønsker helst tilbakemelding på høytalerne og forsterkerne jeg har funnet. Evt andre pakker jeg får like mye for pengene?

Anlegget skal hovedsaklig brukes til musikk (hiphop, rock, litt forskjellig egentli) og litt film, men jeg har ikke TV så det blir via pcen isåfall, så hovedsaklig musikk.

Takker for alle svar/komentarer:-D

sweppes

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv to Dali høytalere, selv om dette er Dali Concept 6, som er et par hakk under, både når det gjelder pris og ytelse. Gode og ganske allsidige høytalere, men best på litt hardere musikk. Dessuten får du sannsynligvis bedre høytalere for pengene hvis du bruker 20.000 på to høytalere enn hvis du bruker samme beløp på surround-anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først så må jeg si at jeg er ikke den typen som liker veldig hard rock/metall. jeg er litt mer den rolige rocke typen. så det er ikke det jeg er mest på utskikk etter.

Tingen med de audiopro høytalerene er at settet koster egentlig 20 000, og pluss forsterkeren, så blir det omtrent 27 000, så jeg "sparer" jo ca 7 000 på å kjøpe dem, men er fortsatt ikke sikker på om jeg heller bør kjøpe de andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det stort sett bare skal brukes til musikk, vil det da være bedre å bare kjøpe et vanlig stereoanlegg.

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke helt poenget med å kjøpe surround når det høres ut som det skal brukes til musikk.. Og om budsjettet er "bare" 20.000.- ser jeg for meg at et rent stereo-oppsett gir mye mer for pengene!

Har du vurdert Klipsch? Du får jo brukbar forsterker OG cd-spiller om du kjøper for eks. RF62 eller RF82, på henholdsvis 8k og 10k..

Ellers kanskje du kan vurdere de "nye" gulvstående fra XTZ. Litt usikker på pris der, men rundt 10k?

Også ser jeg for meg at Tannoy Fusion 4 er en morsom høyttaler, som koster bare rundt 5k! Da får du jo mye mere penger til forsterker og kilde. Kanskje du får en sub i tillegg om det er ønskelig?

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thule ia75b + cambrigde azur v2 + audiopro black diamond v2 killer kombo...... Anbefales. Havner vel på rundt 20k.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe et par Dynabel Euforia eller noen andre virkelig flotte høyttalere, en gammel og stor amerikansk sak til å drive de samt en billig cd spiller eller usb lydkort så slipper du å bytte høyttalere på mange år og får et veslpillende anlegg fra dag 1.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med surround er at det vil vare i mange år fremover til når jeg kjøper meg tv, playstation 3 etc, og at jeg har et nokså stort rom som hadde vært ganske fett å fulle med musikk. Jeg er veldig musikk interessert så et skikkelig lydanlegg er helt nødvendig, men jeg er med på tankegangen. Og jeg nevnte tidligere at de vil også bli brukt til film og pc spill (kanskje det ikke kom tydlig nok frem) men at de hovedsaklig vil bli brukt til musikk. Men jeg skal se på anbefalingene deres, selvfølgelig, og se om det holder med et stereo anlegg. Hadde i utgangspunktet tenkt meg det selv, så jeg kikket på audiopro sine blue diamond høytalere, og så fikk jeg tilbudet om å øke med full surround for 3 000 ekstra. Følte det hørtes ut som et relativt godt tilbud, men som nevnt så er det en del penger ja!

Og keltern, jeg har vurdert klipch sine høytalere, men ble frarådet dem litt for de spiller en litt lysere tone og krever en mye bedre forsterker enn det audiopro sine gjør. Han som frarådet det mente også at de ikke egnet seg så godt til min musikk smak, men var litt mer "havy rocke" style. Så jeg følte at audiopro sine kanskje passet mitt forbruk litt bedre. Men er fortsatt litt usikker!

Men takk for svar! og jeg tar gjerne imot flere! noen som har andre oppsett/pakker så tar jeg gledelig imot dem!

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første så får du mye filmglede ut av et godt stereoopsett også, så det skal du ikke tenke så mye på..

I tillegg spiller Klipsch svært overbevisende på et veldig bredt spekter av musikksjangere, så det skal du heller ikke bekymre deg for mye over. Du trenger jo bare ta en lytt på et par av de jeg nevnte, med din(e) type(r) musikk, så ser du fort om de passer deg eller ikke! Bare pass på at de er spilt inn lenge nok, for ellers kan det hende du til en viss grad blir skuffa...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for stereo. Forslag:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=21447&cat=12
    og
    Xindak 6950
    + noe kabling, og du har et seriøst bra anlegg, godt innenfor budsjett.

Ellers er det et godt ht-tilbud her:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/21538/cat/12

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikkje ha tenkt på kor mykje pengar du sparer ved å gå for det eine merket framfor det andre. Velg noko som du trur passar til rommet. Det største er ikkje nødvendigvis det beste sjøl om du har et stort rom. Bruktmarkedet har mykje interessant.

PS! Blue Diamond er faktisk meir effekthungrige enn ein skulle tru.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DU skal være opmærksom på at det kan være vanskelig at opstille højtalere m. side mont bas enheder, har et par blue diamont selv. og har aldrig fået dem til at blive integreret 100% m rommet.

Hvad m er par klipsk højtalere, bra tryk evt kopplet op m monster kabler.

tror du vil komme længst m det, inden for rammen 20.000-
    mvh. johnny

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •