Står ovenfor et dilemma her. Ny reciver eller nye høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Står ovenfor et dilemma her. Ny reciver eller nye høyttalere?

Hei, står ovenfor et dilemma her, har nå endelig klart å skrape sammen nok penger til en ny reciver eller et nytt høyttalersett men jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal gå for. Dersom jeg kjøper en ny reciver så vil jeg ikke få råd til nye høyttalere på lange lange tider og dersom jeg kjøper nye høyttalere så vil jeg ikke få råd til noen ny reciver på veldig lange tider.

Nå så sitter jeg på dette opsettet: Harman/Kardon avr 435 reciver, Dynavoice challenger m85, Dynavoice C6 center, Dynavoice F6 bakhøyttalere og en
    Xtz 99 W10.16 subwoofer.

Dersom jeg går for en ny reciver så hadde jeg tenkt til å kline til med en Yamaha rxv 3800, dersom jeg kjøper den så vet jeg at jeg ikke kommer til å trenge noen ny reciver på lange tider siden denne har full støtte for de nye lydformatene etc. Men denne reciveren vil jo klart være ganske overkill å bruke på Dynavoicene og jeg får heller ikke råd til noen nye høyttalere på veldig lang tid.

Men dersom jeg går for nye høyttalere så ville jeg nok kanskje gått for et komplett sett med de nye B&W høyttalerne det vil si DM683, HTM61, DM685. Eller noe lignende. Men hvis jeg kjøper dette så vil jeg jo ikke få råd til noen ny reciver og da går jeg glipp av de nye lydformatene pluss en del andre godsaker.

Hva ville dere gjort i min situasjon? Jeg klarer rett og slett ikke bestemme meg så håper noen her kan hjelpe meg litt på vei hehe.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    Hei, står ovenfor et dilemma her, har nå endelig klart å skrape sammen nok penger til en ny reciver eller et nytt høyttalersett men jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal gå for. Dersom jeg kjøper en ny reciver så vil jeg ikke få råd til nye høyttalere på lange lange tider og dersom jeg kjøper nye høyttalere så vil jeg ikke få råd til noen ny reciver på veldig lange tider.

Nå så sitter jeg på dette opsettet: Harman/Kardon avr 435 reciver, Dynavoice challenger m85, Dynavoice C6 center, Dynavoice F6 bakhøyttalere og en
    Xtz 99 W10.16 subwoofer.

Dersom jeg går for en ny reciver så hadde jeg tenkt til å kline til med en Yamaha rxv 3800, dersom jeg kjøper den så vet jeg at jeg ikke kommer til å trenge noen ny reciver på lange tider siden denne har full støtte for de nye lydformatene etc. Men denne reciveren vil jo klart være ganske overkill å bruke på Dynavoicene og jeg får heller ikke råd til noen nye høyttalere på veldig lang tid.

Men dersom jeg går for nye høyttalere så ville jeg nok kanskje gått for en komplett sett med de nye B&W høyttalerne det vil si DM683, HTM61, DM685. Eller noe lignende. Men hvis jeg kjøper dette så vil jeg jo ikke få råd til noen ny reciver og da går jeg glipp av de nye lydformatene pluss en del andre godsaker.

Hva ville dere gjort i min situasjon? Jeg klarer rett og slett ikke bestemme meg så håper noen her kan hjelpe meg litt på vei hehe.
    jeg hadde ikke vert i tvil, ville desidert godt for nye høytalere, som et annet altarnativ til høytalere kanskje klipsch

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det der er et dilemma ja, men recieveren din er faktisk en rimelig grei liten sak som med stort hell kunne ha blitt paret med bedre høytalere. Det den dog sliter med er jo utstyrsnivået hvor yamahaen slår den med ett par hestehoder. Jeg tror nok jeg vil anefalle deg det samme som dancemainia; gå for nye høytalere og da gjerne klipsch som fungerer ekstremt godt med hk
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkel regel, gå for å bytte det du synes er svakeste leddet.

I dette tilfellet ville jeg tro høyttalerne. Gode høyttalere kan gi magiske øyeblikk selv på ganske vanlig elektronikk.

Men ta deg tid til en lytterunde - i prisklassen rundt 10K er det utrolig mange veldig gode høyttalere å velge i - stol på deg selv - pass på at du velger noe som er etter din smak og ikke nødvendigvis hifi-journalistens smak.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enige med de over her, kjøp nye høyttalere. Sats på noen som er litt snille i toppen til HK, Patos 402 Lyric er en bra kandidat !

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye høytalere hadde ikke vert dumt her nei, men eg ville nok bare bytta ut front og senter så du får mye bedre fronter/senter. Bruk frontene dine bak så får du nok bra med effekt.
    Personlig ville eg ha hørt på Klipsch, Audiovector, B&W, Patos og JBL. Men ny forsterker og en Blu-ray spiller hadde ikke vert så dumt det heller i min mening
    Vurdere selv å ta lån for å kjøpe ny forsterker og anna godsaker. Men er surt å måtte betale litt og litt over lengre tid

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville klart godt for nye høyttalere,og som leikis sier så er det ett godt tips å sjekke ut Patos som passer godt sammen med H/K.

Newcomer henriktes sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil ikke si at det er overkill med yamahaen , vil du? ny elektronikk løfter ofte lyden mere enn høyttalere!!

feks:

hvis du har forsterker til 10.000, cd-spiller til 10.000 og høyttalere til 10.000, vil det i mange tilfeller løfte lyden mest å legge til 10k i cd spiller,....deretter forsterker.....og så høyttaler..... men det kommer jo litt an på oppsettet seff...

Newcomer henriktes sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men i dette tilfelle er jeg forså vidt enig i at dynavoicen kanskje kan byttes ut og dermed gi et løft

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •