Electrocompaniet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Electrocompaniet

Hei!
    Har akkurat kjøpt meg et Electrocompaniet Aw-60fft sluttrinn og lurer på hva som fungerer best sammen med dette
    1:en Ec-4.7 preamp (og enda en Aw-60fft på sikt),
    2:eller den integrerte Eci-3 med den nylig innkjøpte Aw-60fft som ekstra power i tillegg? Bruker nå Nad 340&540 med B&W dm602 s2 i mellomtiden..

Vil på sikt bytte ut hele systemet med Electrocompanietkomponenter da disse har imponert meg stort både lyd og designmessig:-D ,men trenger et greit utgangspunkt før den tid kommer

Håper noen av de vise menn her inne kan hjelpe meg med dette
    Mvh
    Mesa

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt. 1 er jo en god og kraftfull kombinasjon da hvis du velger 2 stk. aw60 å brokoble. Men gir jo også bra lyd med bare 1.

Med en eci3 så kan du jo bruke den innbygde effekten på bassen og aw60 på mellomtone/diskant.

Jeg ville nok gått for alt. 1. Da har du mer utbyggingsmuligheter. Her kan du også kjøpe en større effekt til bassene og bruke aw60 til mellomtone/diskant. Eller 2 stk. aw60 som du sa.

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,jeg er ikke så veldig opptatt av ekstrem lydstyrke da selv en enkel aw-60 sikkert spiller høyt nok for meg,derimot er kvalitet ekstremt viktig..Er da fortsatt ec-4.7+2*aw-60 et bedre valg enn eci-3+aw-60?

Lurer forresten da også på hvordan man deler opp forsterkerene til at den ene f.eks tar bass og den andre til mellomtone/diskant?
    Er relativt fersk på dette gitt

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Ok,jeg er ikke så veldig opptatt av ekstrem lydstyrke da selv en enkel aw-60 sikkert spiller høyt nok for meg,derimot er kvalitet ekstremt viktig..Er da fortsatt ec-4.7+2*aw-60 et bedre valg enn eci-3+aw-60?

Lurer forresten da også på hvordan man deler opp forsterkerene til at den ene f.eks tar bass og den andre til mellomtone/diskant?
    Er relativt fersk på dette gitt
    "Oppdelingen" av forsterkerene kan jeg ta meg av ivertfall. Med to forsterkere har man dobbelt med høyttalerutganger, da kobler du den forsterkeren som skal drive bassene på den nederste inngangen på høyttaleren, og den forsterkeren som skal drive mellomtone og diskant på den øverste inngangen på høyttaleren. Hisk å ta vekk de platene mellom den øverste og den nederste pluggen på høyttaleren!! ellers ødelegger du forsterkerene! Signalkablen må du "splitte" med ett y-ledd eller noe. EC har sikkert to utganger til venstre og to til høyre, og da er ikke dette noe problem.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I de fleste tilfeller vil en atskilt forforsterker/effekt løsning låte best. Jeg ville derfor helt klart ha gått for EC 4.7 med 2xAW60

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •