? hvilket anlegg til bruk i stor gymsal/idrettshall

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question ? hvilket anlegg til bruk i stor gymsal/idrettshall

?????
    Noen som vet hvor man kan få tak i et brukbart anlegg som skal brukes i en gymsal, som rommer en hånballbane. Det skal brukes til all type musikk, og må også ha mulighet for tre mikrofoner.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm....

Sitat Opprinnelig postet av kleppestø
    ?????
    Noen som vet hvor man kan få tak i et brukbart anlegg som skal brukes i en gymsal, som rommer en hånballbane. Det skal brukes til all type musikk, og må også ha mulighet for tre mikrofoner.

Du sier ikke mye her
    Pris nivå, hvor mange høytalere ser du for deg?
    Skal det være til noe mer enn bakgrunnsmusikk?

Hvis du kunne utdype litt så skal jeg se om jeg ikke kan komme med noen forslag. hadde sikkert kunne bruke det jeg spiller på for øyeblikket om du bare skulle ha litt lyd i salen for så si det slik.

Cerwin vega Cls 215, bruke en billig PA mikser som har flere mic inganger og en PA forsterker, men det er jo ikke PA høytalere da og du spiller høyere med det såklart.
    Der jeg jobber har de invistert i den rimlige aktive serien fra JBL og noen Denon spillere med mic inngang (bare 1 da men) de har en hall på størrelse med en hånball bane men kunn 3m under taket.

Det har potensialet til å spille som pokker men så har de også 4 subber og 8 topper også.
    tror du kan komme langt med halvparten, skal gi deg noen linker og du forklarer litt mer.

Aj_Selj.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er tenkt brukt under drillstevne. Pris vet jeg ikke, men vi har lånt et anlegg tidl. som kostet ca 20000.- vet ikke navn på det, men det bestod av 4 høytalere som var stoffkledd og med bærehåndtak. De var plassert oppå hverandre. Pa på ca 2x400w. Var ok lyd, men manglet bass og punsj. bestod av cd spiller og en miksepult. Det må ikke ta for stor plass når det ikke er i bruk. Har lurt på CV el. PSB høytallere og CV PA, ikke sjekket miksepult,

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket med noen lokale aktører evt. feks. lydrommet i Oslo (btw.. de har en ganke så ok brukt/demo side)?
    Alltids noen som har en bra pakke til en bra pris å selge

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det sier seg litt selv at hvis du vil ha god bass/ punch i en hel gymsal(!) så må det skikkelige saker til. dette vil fort bli stort og tungvint å håndtere/flytte, men det er det eneste som har sjanse til å fylle en hel sal med bass.... dyrt blir det også. vil anbefale deg å leie et hvis det bare er til dette arrangementet. ta kontakt med et firma som driver med dette, så blir det sikkert ikke så skremmende dyrt...

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Sjekket med noen lokale aktører evt. feks. lydrommet i Oslo (btw.. de har en ganke så ok brukt/demo side)?
    Alltids noen som har en bra pakke til en bra pris å selge
    Oslo blir nok litt langt vekke vil eg tro siden han holder til utenfor Bergen:???:

Han bør sjekke lokalavisene om ikkje det er muligheter for å få leid musikkanlegg i nærheten, folk med slikt utstyr har gjerne annonser i BT eller BA.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp...
    Men, kan også være greit å gå sammen med andre aktører og kjøpe inn?
    Alltid greit å investere i noe? Med hyppig (rettelse: høy) bruksrate kan det fort lønne seg?

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skal d brukes jevnlig så er d greit å kjøpe inn et anlegg. Vil nok spare seg fremfor å leie flere ganger i året.
    Billige anlegg til slikt bruk kan du finne f.eks her Ljudia PA utstyr DJ utstyr Lys utstyr Hjemmeelektronikk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal nok brukes ved flere anledn. Så derfor ønsker vi å kjøpe. Så får vi heller gjøre noen kompromiss. Men når en ikke er kjent i markedet, så er det kjekt med mange innspill. Alltid noen som vet noe. Har sendt noen forespørsler og fått info fra forhandlere om hvor man kan få tak i slikt. Men bare fortsett med innspill.
    Noen som tror CV 215 vil funke????? med en kraftig forsterker????

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jada

Sitat Opprinnelig postet av kleppestø
    Det skal nok brukes ved flere anledn. Så derfor ønsker vi å kjøpe. Så får vi heller gjøre noen kompromiss. Men når en ikke er kjent i markedet, så er det kjekt med mange innspill. Alltid noen som vet noe. Har sendt noen forespørsler og fått info fra forhandlere om hvor man kan få tak i slikt. Men bare fortsett med innspill.
    Noen som tror CV 215 vil funke????? med en kraftig forsterker????

Det vil kunne gi deg bra med lyd det, har selv 215 jeg MEN du skal fylle en ganske stor sal her, så om 215 skal være et alternavtiv så blir det gjerne to sett og du skal ha forsterker til det og det er ikke høytalere som er laget for å bli flyttet og behandlet som PA. jeg vurderer å sette på litt veskyttelse i hjørnene selv og ja de lager kanskje litt for mye liv i rommet mitt på 30 kvad men du vil gjøre best i å kjøpe fullblods PA isteden.

CV løsningen blir 18k i høytalere og minst 10k i forsterker og da har du ikke engang signal kilde eller miksebord, nei ta skrittet til PA, jeg ville tro at gutta på enten : Hjem - PA Produksjoner Bergen A/S eller: .:: LYDFAKTOR.NO kan hjelpe deg på vei, de holder begge til i bergens ommrådet om jeg ikke tar feil.

Sistnevnte har jeg sett har mye rimlig PA, ta kontakt med dem for ideer om løsninger fra dem, da er det bare å bestemme seg for hvor mye penger du vil bruke lykke til.

( Lydcompaniet er også en side du bør skjekke ut )

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Jeg ville forresten tro at to såkallte topper og to subber kunne funke bra om du har 15" topper og 18" under med litt godt med krefter på blir det nok bra, og husk at det for enkelhets skyld kan være aktivt (forsterker inni høytaleren)

Den brukte riggen som ligger ute til salgs på Lydcompaniet kan kanskje være noe, ta en kikk på brukt delen av den siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for opplysning. Skal sjekke.