Hjelp med YPAO-oppsett - ullen lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med YPAO-oppsett - ullen lyd

Jeg sliter litt med oppsettet på anlegget mitt. Etter å ha kjørt YPAO får jeg ullen og lite "krisp" lyd fra høyttalerne, merkes spesielt på musikk. Lyden blir utrolig mye bedre ved å slå på "Pure Direct" på forsterker, men da er jo ikke subben med. Etter å ha kjørt YPAO stemmer de fleste parametrene utifra det jeg kan se på avstand - nivå osv... med LFE får en deling på 160 hz og jeg tror korreksjonen RS6 får ikke kan stemme helt. Som sagt er lyden ullen, og artister som jeg kjenner stemmebåndene til får nokså flat og livløs fremtoning i stemmen.

Er det noen garvede romkorrigerende entusiaster her som kan gi meg noen tips?

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde en stål termos på bordet som "fucket opp" helt for meg når jeg kjørte auto oppsett på min 659.særlig LFE ble helt på trynet... sjekk om du har noe som reflekterer lyd som står i veien!!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, rommet er nok langt fra optimalt i seg selv, så det kan godt være det som gjør det. YPAO fungerte en god del bedre i forrige rom. Jeg får prøve å eksperimentere litt med plassering og sånn...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •