oppkrav kontra forskudd betaling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

oppkrav kontra forskudd betaling

ser det er mye diskusjon rundt dette tema.
    tv 2 hjelper deg haddeen reportasje om dette og resultatet var at betaler man på forskudd har man ingen garanti for at man faktisk får det man skal ha.
    veldig mange som har blitt lurt på det. falske navn og tlf nr som er opprettet med kontant kort uregg +++
    sender man i oppkrav har man begge en sikkerhet på at man får det man skal selv om det JA er dyrt.
    har selv opplevet at folk ikke har hentet men jeg fikk jo varen igjen og ingen penger tapt utenom oppkravsgebyret. men det er jo mye mindre enn feks 10000.- for en forsterker som man eventuelt ikke får....

hva mener andre om dette?? vet jo at det stort sett så går alt veldig greit men kjipt når mann sitter med sjegget i post kassa... og noen tusen fattigere uten hifi utstyr......

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På bruktmarkedet, spesielt på finn.no, skal du ALDRI betale på forskudd!

Avtal enten oppkrav eller at dere møtes slik at du får varene og så betaler kontant.

Bruktmarkedet herinne (AVtorget) vil jeg tro er ganske trygt, men man har ikke noen garanti.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet gjenno finn.no, QXL og AVtorget, og stort sett betalt forskudd og jeg har tilgode å bli lurt.

Er det dyre ting, eks. sub til 6000,- osv synes jeg det er greit med oppkrav.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle selge en cd-spiller i oppkrav en gang, men kunden hentet den ikke ut på postkontoret. Etter 3-4 uker fikk jeg den sendt tilbake og måtte betale porto begge veier.

Forskudd har jeg heller ikke sansen for. Alt for utrygt for kjøper! Kan selvfølgelig bli lurt ved oppkrav også ved at det som er oppi pakken ikke er som det bør være, men det er tross alt en tryggere måte å utføre handelen på uansett.

Sist jeg solgte noe, så ba jeg om at portoen skulle forhåndsbetales. Kunden ville heller foskuddsbetale hele beløpet (og det var et betydelig beløp!). Folk som jevnlig frekventerer dette forumet tror jeg vel er til å stole på, men normalt ville jeg selv vært skeptisk til å forskuddsbetale.

En tråd som viser hva som kan skje: http://avforum.no/forum/generell-chi...t-finn-no.html

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god ide er å holde seg unna forskuddsbetaling til folk som ikke har oppføring i telefonkatalogen. De fleste jeg kjenner som har en litt "utflytende livsstil" har ikke oppføring i telefonkatalogen.

Det kan også lønne seg å gå fysisk i banken og betale beløpet der og samtidig be dem sjekke at mottakerens navn stemmer med det du forventer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •