Feil farge valg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil farge valg?

Er det mange av dere som har kjøpt dere Av utstyr og etterpå angret på fargevalg?

Kjøpte mine Sa Ranger i Lønn(Maple) Å må si jeg angrer en del,
    Etter min mening kjempe høytalere så vurderer sterkt og bytte di til Kirsebær(Cherry)

Flere som er eller har vert i min båt...
    I så fall hva ble utfallet?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har DVD-spiller, CD-spiller og receiver i sølv, og når jeg ser dem ved siden av min relativt ferske skinnende svarte PS3 lurer jeg litt på hvordan helheten hadde sett ut i den fargen, må innrømme det.

Høyttalere i kirsebær har jeg ikke angret et sekund på. Det gjør dem mer synlige enn lønn/bøk/svart, men når finishen er såpass bra ser jeg ingen grunn til å skjule det.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en gang en Yamaha receiver i titan som jeg angret fælt på. Ikke p.g.a dens ferdigheter men fargen alså. W'n i huset var heller ikke særlig imponert når hun studerte racket som da inneholt receivern i titan, dvdspiller i sølv og paraboltuner i sort...
    Alle oppgraderinger etter det har vært i tidløs sort

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte non Helicon 400 i rosewood, de var helt missmatch i stua. Så de lakkerte jeg blank svart !! Likeså med Ps Audio HCA-2 eff ampen min, den ble også blank svart

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min gamle denon dvd spiller som brukes i stua, er i den spesielle fargen gull...
    Det ser ikke bra ut ved siden av jungson/xindak/dekoder++ i sølv/titan
    Dette var fra en tid da denon hadde noen produkter i denne spesielle fargen.
    Ikke direkte stygge, men ei heller pen i mine øyne. Litt sånn sølv med en tuch av gull

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er avgjørelsen tatt,, Ranger kommer i cherry om noen uker:-D

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    Da er avgjørelsen tatt,, Ranger kommer i cherry om noen uker:-D
    Jeg kjøpte et par Kappa 600 brukt, de er i Maple - slet litt med "fargen" til å begynne med. Litt blast liksom....

Men jeg må si at utseendet på en måte har gått seg til. For meg så vinner den "naturlige" looken i lengden. Nå har jeg hatt de snart i 2 år.

Samtidig har jo de lyse tresortene vunnet frem i innredning ellers, så jeg synes de også virker moderne eller "inn".
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en PS Audio PCA-2 i sølv(eller børstet aluminium strengt tatt), og jeg forakter sølvfargede komponenter...
    Hadde det ikke vært for den er så fabelaktig god hadde den røket for lenge siden. Så da får det heller være at den skjærer litt i øynene mine, skulle mye heller hatt den i sort, men jaja, lyden har førsteprioritet!
    Og nå får jeg snart ny effektforsterker hvor halve fronten er sølv, hvor skal dette ende?? Skal også sies jeg er veldig på nippet til å skru av alle kabinetter og fronter i sølv/grå og sende det avgårde til lakkering.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Jeg har en PS Audio PCA-2 i sølv(eller børstet aluminium strengt tatt), og jeg forakter sølvfargede komponenter...
    Hadde det ikke vært for den er så fabelaktig god hadde den røket for lenge siden. Så da får det heller være at den skjærer litt i øynene mine, skulle mye heller hatt den i sort, men jaja, lyden har førsteprioritet!
    Og nå får jeg snart ny effektforsterker hvor halve fronten er sølv, hvor skal dette ende?? Skal også sies jeg er veldig på nippet til å skru av alle kabinetter og fronter i sølv/grå og sende det avgårde til lakkering.
    Jeg må bare si meg enig ned deg

Sort er helt klart penest - IMHO!

Men samtidig har sølv den fordelen at hverken støv eller fingeravtrykk synes.

Akkurat som på biler - de ser aldrig helt rene eller møkkete ut- kjempeflott (bedre andrehåndsverdi har de visst også) , men gud hvor kjedelig det er....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Akkurat som på biler - de ser aldrig helt rene eller møkkete ut- kjempeflott (bedre andrehåndsverdi har de visst også) , men gud hvor kjedelig det er....
    Det er lettere å se støvet på sorte komponenter, men slikt har vi da feminine fjærkoster til Jeg har ihvertfall en lekker, knallorange en som vekke berettiget oppsikt hos alle som kommer på besøk. "Hva f&%n skal du med den der din j*&la homo??" Tåper...
    Men akkurat dette med sølv kontra sort farge på hifi, eller biler for den del, går i bølger, og sjekker du opp litt vil du se at det har blitt langt flere sorte komponenter å få tak i bare det siste året. De fleste fås fremdeles i både sort og sølv, men jeg mener jeg merker en vridning mot at flere og flere produkter annonseres med avbildninger først og fremst av den sorte modellen. Forskjellen er at nå er det langt mer vanlig med blanke, og ikke matte, finisher, og det ser pent ut, men CD-spilleren min har en feit frontplate som er i lekker krom. Det ser særdeles lekkert ut sammen med det halvblanke, sorte kabinettet, men platen får fettmerker og all verdens dritt på seg bare jeg bytter en cd. Og knappene er plassert på toppen av spilleren...

Så vi må lide litt for skjønnheten uansett leter det til...

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg lakkert 2 stk av Ps Audio HCA-2, i blank svart. Det ble meget mye bedre !! Send meg gjerne dekselet og fronten til din PCA-2 så får du den tilbake i blank svart Billig eller i bytte på noe kult, gjerne en Parasound DAC 1000

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

WTF! Påstår du at bilen min er kjedelig?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ha mine Klipsch HT i svart.
    Så klarte A.Comp og sende Cherry :-(
    Etter en sjekk i mørkt fant jeg ut de var akkurat mørke nok til og ikke ses.
    Den gang hadde jeg bare en 21" tv...

Så når en 42" palsma kom på plass ble det mere opplyst i romet....

Angrer på at jeg ikke krevde og få riktig farge den gang :-(

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •