Spørsmål om kabler:

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om kabler:

Jeg har liggende vanlige RCA-kabler her, men trenger nå en kabel som har RCA i ene enden og Jack (ikke minijack) i den andre. Byr dette på noen problemer egentlig, eller kan man bare klippe av ene enden på kablene jeg har nå og lodde på noen Jack?

Er slik at Jack-kabler kan være balanserte, det er dog ikke noe hos meg så dette skulle vel ikke by på problemer, eller?

PS; Dersom det er noen i Bergensområdet med loddebolt som tilfeldigvis kunne hjelpe meg med dette så ville jeg blitt glad, kan da kjøpe Jack-plugger og møte opp med mine kablene som må tilpasses i så fall.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å sette i gang

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal handle fire Jack-plugger som kan loddes i morgen regner jeg med, eventuelt bestille dem på nettet i kveld. Får se hva det blir til...

Men så sitter jeg der uten loddebolt... Men vil uansett finnes løsning på det om det så skal sendes en kamerat på østlandet som både har loddebolt og liker å drive med slikt.

En annen sak, noen som har Jackplugger å anbefalle meg (ikke til enhver pris da kablene mine bare er dynaBel sine enkle til 98kr meteren). Og trenger jeg annet enn pluggene (f.eks. en "hette" i gummi o.l. over dem?) I så fall så kom med tips om hva jeg bør kjøpe...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten disse kablene:
    ELTEK AS

Og er to par slike som i den ene enden skal ha "HI-Z Ubalansert 1/4'' Jack plugg"

Råd for plugger samt "hette" dersom nødvendig (???) mottas med takk.

Fant ikke plugger som kan passe på Eltek sine sider jeg, kanskje skrive mail til dem med forespørsel?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har laget slike kabler - de hadde alt jeg trengte på Biltema - meget billig og bra!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha mono jack og ikke vil lodde, kan du jo prøve en slik:

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FHL; Den saken der var ikke dum for å si det slik, men nok bedre å lodde sett på sikt vil jeg tro (men uten loddebolt så så faktisk den saken grei ut, dessuten er den nok billigste løsning). Hvor fant du den?

Flageborg; Å kjøpe en ferdig kabel heller er kanskje ikke så dumt og nok vell så billig som å lodde dem jeg allerede har.

Takk for tipsene alle sammen...!!

Fikk behov for en ekstra kabel, da for- og effekt-del er adskildt og må kobles sammen fant jeg ut i dag... Ble mer styr enn jeg hadde beregnet dette...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kabeltypen jeg tipset om fikk jeg kjøpt hos et lokalt firma som driver med PA-lyd.
    Det er vanlig i "PA-verden" med slike "overganger".

Det må da være flere butikker å velge mellom - i en såpass liten by som Bergen?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av made4u
    FHL; Den saken der var ikke dum for å si det slik, men nok bedre å lodde sett på sikt vil jeg tro (men uten loddebolt så så faktisk den saken grei ut, dessuten er den nok billigste løsning). Hvor fant du den?
    Jeg fant bildet hos www.nmdistribusjon.com, men som Flageborg sier, de fleste musikkforretninger har sånt. Prøv deg hos Musikk Magazinet eller Hagstrøm Musikk AS.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gjøre det, allerede i morgen. Er såpass utålmodig, dessuten er det ikke noen skremmende innvistering uansett så dette skal fikses uten loddebolt i første omgang...

Takk for tipsene, ble klokere av dette faktisk og dette hadde tatt vesentlig lenger tid å få i havn om jeg ikke søkte deres hjelp...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •