ferskis

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: ferskis

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ferskis

hei trenger litt hjelp til kobling av forsterkeren min.har prøvd alle koblings muliheter bak. probleme er att jeg ikke får lyd fra tv på anlegget. hvordan skal det kobles hva heter inngangen? resiveren heter yamaha rx v459. men får heller ikke lyd i bak høytalerne . kobla de in på surround back. er det nor prog jeg ikke har klart? så har jeg kjøpt en kabel til pc til anlegget. og hvor skal den kobles? såsiste ting går det ann og ha ipod på dette anlegget.vis hvordan kabel og hvor mye kostr den. håper dere skjønner hva jeg mener ikke så flink til å formulere meg. men håper på god hjelp. bra side og mange flinke folk her

Newcomer esbens sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For og få lyd fra TV´n ut på anlegget trenger du enklest nok en "jack til phono kabel" så kobler du til hun og han pluggene i den ene enden bak på forsterkeren hvor det står TV/VCR,kan også bruke andre ledige innganger.Plugg så den andre enden av kabelen til i "hodetelefon" utgangen på tv´n.Da er det klart til og få TV lyd på anlegget.

http://www.hifiklubben.no/produkter/...abel_1,5_m.htm
    (kan selvfølgelig også bruke billigere alternativer fra biltema eller noe slikt)

Grunn til at du ikke får lyd på bak HT dine,er kanskje enkelt nok at forsterkeren står i stereo mode-da må du enkelt nok finne knappen hvor du angir de forskjellige lyd oppsettene -til slutt finner du nok ut surround "mode´n".
    Hvis du da velger og bruke den enkle løsningen med phono til jack kabel fra TV til forsterker-må du jo selvfølgelig passe på at du justerer volumet på TV også-samt forsterkeren.

Denne kabelen kan du jo også enkelt bare koble ut av TV´n og inn i ipod´n-så har du lyd på anlegget fra ipod´n også!

Skjønner ikke helt hva du mener med dette PC anlegget ditt da-så utdyp litt der.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bruke hodetelefon-utgangen på TVen? Denne er jo som oftest foran på TV, den muter TV lyden, og man må bruke volumjustering både på TV og receiver = tungvint.
    Se bak på TV om det er en hvit og en rød kontakt ved siden av hverandre, ofte merket Audio out, RCA out e.l. I såfall trenger du bare en RCA kabel fra TV til f.eks TV/VCR inn på receiver.
    Hvis sånne utganger ikke finnes på TV, trenger du en overgang fra scart til RCA out. Denne får du kjøpt på Clas Ohlson, Elkjøp etc.

Bakhøyttalerne skal vel kobles på Surround og ikke Surround Back

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •