Ny forsterker, høytalere og lydkort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny forsterker, høytalere og lydkort

Heisann....

Har lusket litt rundt på forumet og dette er tydeligvis stedet å spørre om lyd og bilde, noe jeg har null peiling på.

Jeg er på utkikk etter en forsterker og to høytalere som skal kobles til datamaskinen, og ett nytt lydkort for å dra mest mulig nytte av anlegget. Har lest litt om eksterne lydkort og det kan gå bra siden jeg har nok av plass, vil helst ikke ha mere inn i datamaskinen da jeg tenker på å overklokke litt.

Jeg er ikke så nøye på filmlyd og surround (blir kanskje utvidet senere) men hører på musikk hele tiden så det blir det som jeg får mest glede av. I tillegg lager jeg musikk på datamaskinen, og trenger muligheter til å spille inn gitar, bass og kanskje trommer en gang i fremtiden. Har lest at monitor høytalere er det beste til musikkproduksjon, men jeg vil samtidig ha høytalere som pynter på lyden når jeg hører på musikk. Finnes det høytalere/forsterkere som har ett filter jeg kan skru av/på for å få begge deler? Eller trenger jeg to sett høytalere? En annen ting er hva man bør skal bruke mest penger på av forsterker eller høytalere? Ser for meg en samlet pris på ca11.000 og ca1200 til lydkort..

Noen som har noen gode forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke hjelpe deg så mye med høytaler valg. Men når det det gjelder data så vil nok et internt lydkort gi deg mange flere muligheter. Det vil ikke ha noe å si for oveklokningen sin del heller. I tilleg krever et ekstern lydkort mere cpu og overklokkingen går litt opp i spinningen.
    Creative er mye bang for the bucks og er helt ok om du ikke er ute etter film surrond. De har og asio drivere som skulle være bra for deg om du lager musikk og har/har tenkt deg noe form for input av lydutstyr til lydkortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Link!

Anbefaler deg å sjekke ut Procom Music
    De har lydkort som dekker de fleste prisklasser.

Jeg bruker selv QuataFire 610 Firewire og det fungerer veldig bra til å kjøre analog tilkobling til receiver. I tillegg har jeg tenkt å bruke det til å lage musikk i fremtiden.

KL

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •