Ripping og tidsforbruk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ripping og tidsforbruk

Jeg ripper CD'ene med EAC til FLAC.
    Ei plate tar i underkant av èn time.
    Dette kan da ikke være riktig?

Hvor lang tid tar det ca. hos dere andre?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke erfaring med EAC, men der må sikkert være noe galt. Den har forskjellige nivåer du kan brenne på ? Har du valgt den midterste ?
    Ellers, jeg bruker ITunes, tar vel, ja jeg vet ikke, 5 minutter for en cd, med "error correction" slått på....

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 time? Ja det var merkelig... bruker selv dbpoweramp, og det tar vel max 4-5min på nivå 5. Husk jo høyere nivå du velger, jo lengre tid tar det, og hvis jeg har forstått dette riktig så er eneste forskjellen at filene blir litt mindre jo høyere nivå man velger. Jeg har iallefall ikke kunnet høre noe forskjell på kvaliteten.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlton
    Jeg ripper CD'ene med EAC til FLAC.
    Ei plate tar i underkant av èn time.
    Dette kan da ikke være riktig?

Hvor lang tid tar det ca. hos dere andre?
    Jeg har følgende:

Used drive : MATSHITADVD-RAM UJ-832S Adapter: 0 ID: 1
    Read mode : Secure with NO C2, accurate stream, disable cache

Dette er dvd-spilleren i den bærbare pc'en, den er ikke helt raskt, men klarer å rippe plata med ca 2x hastighet.

På jobb har jeg denne:

Used drive : PHILIPS DROM6216 Adapter: 1 ID: 0
    Read mode : Secure with NO C2, accurate stream, disable cache

og den klarer en plass mellom 3x-5x, så ja - dette tar tid. Det jeg gjorde var å rippe en 5-10 plater på en kveld for deretter å batch konvertere disse til flac på natta. Dette fungerte greit.

Gulrota er så stor og fin at dette var absolutt verd det.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg startet også med EAC og Autoflac og brukte en halv time pr. CD. Jeg har nå begynt med Winamp som også ripper direkte til flac, og da tar det ca. 10 min pr plate. Men Winamp har ganske begrensede muligheter til å påvirke resultatet sammenliknet med EAC. Men batch-konvertering som nevnt over her høres jo ut som en god idé.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops:
    Og jeg som trodde at jeg hadde bra hastighet på nettet mitt, det viste seg å være feil. Jeg ripper alle plater til en FreeNAS som står i kjelleren. Denne er koblet mot WLAN-ruter med kabel, mens PC-en jeg bruker til å rippe går (gikk) trådløs og står i 1. etg. Med tiden synes jeg nok at nettet har blitt tregere, men før helgen knelet det totalt. Til alt hell er det en telefonkontakt rett bak PC-en og en telefonkontakt rett ved ruteren i kjelleren, så jeg byttet ut med Cat5 kontakter. Det var heldigvis kablet med 5-pars kabel, muligens ikke cat5-kabel, men det er såpass kort avstand at det ser ut til å gå ganske greit.

Når jeg nå ser på grafen som viser trafikken på NAS-en, så peaker skrivehastigheten gjerne over 60 Mbps, men ligger og vaker mellom 20-40 Mbps, ut ligger det på ca. 5-10 Mbps. Å rippe en full CD i EAC tar nå ca. 5 min. Jeg kjører med relativt lavt korreksjonsnivå, og tar sjansen på at de fleste platene leses greit.

PC-en jeg bruker til å rippe er en DELL-sak som kostet 3000,- for et år siden, altså ikke noe råskinn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •