Rumperistere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Rumperistere

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rumperistere

Er vel hundre tråder om dette, og beklager at jeg lager en til her.

Satte i gang et prosjekt der jeg skulle kjøre to basselementer fra en gammel surround-amp via et y-ledd fra recieveren min. Dette gikk jo selvfølgelig åt skogen og lurer derfor nå på hva jeg burde gjøre.

Det jeg er ute etter er bare å sette en liten ekstra piff på filmopplevelsen. Har sett at mange kjører Zachry-forsterkere fra Ljudia her. Og da kommer spørsmålet mitt. Kan jeg gå for en eller to Zachry DSW-150 for å drive 3-5 12" elementer eller Ljudia sine Bass shaker br-25? Eller må jeg bruke D-250? Kan godt tenke meg å bruke Ljudia til kjøp av forsterker og elementer/ristere.

Og er det noe vits å bruke y-ledd man får på Clas? Stor kvalitetsforskjell om man går opp 2-300 i pris?

Kan noen si meg akkurat hva jeg trenger for å få dette projektet til å virke sånn at jeg kan ha det litt moro i uværet om dagen? Da tenker jeg på alt fra kabler, y-ledd, forsterker, element/rister osv. Har en Denon 1907 og en aktiv Pio-sub på preout sub. Budsjettet er noe stramt, så noe får komme etterhvert.. Takker for svar..

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par stikkord/svar fra den gang jeg var i samme fase som du er i nå:

1. f.eks en gammel 100w forsterker
    2. Billig er bra nok. (både med tanke på høyttalerkabel, y-ledd, signalkabel og elementer)

Sånn uttover det er jeg for trøtt og lat til å skrive noe mer utfyllende nå, men klikk på linken i signaturen min så kan du se hvordan min romperister ble til. (alt fra nybegynnerspørsmål, til planlegging, innkjøp, WIP bilder og litt om det endelige resultat). Tror du får en del nyttig info der

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Da har jeg lett igjennom trådene som finnes her, og tror til slutt at jeg har funnet løsningen som passer meg. Listen skal inneholde det jeg trenger:
    - 4 y-ledd 1 hann til 2 hun(Clas Ohlson)
    - 2 Zachry DSW-150 (Ljudia)
    - 3 2rca hann til 2rca hann (Clas Ohlson)
    - 1 delefilter (finner sikkert et passende et sted)
    - 4 MGR A1712 (Ljudia)
    - Høyttalerkabler (har selv)

Kan kanskje seriekoble elementene også, og da vil jeg vel kanskje bare trenge 1 DSW-150?

I vedlegget er det slik jeg ser det for meg. Delefilter og alt etter dette vil stå nære sofaene. Satt opp i paint, men regner med det er forståelig

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du ha en plate amp?
    Du får mye mer kraft for pengene vist du velger en PA forsterker.
    Feks. Musikhaus Thomann Cyberstore -
    Kommer på ca 1600kr ink.frakt og moms.

denne for ca 2000kr alt ink.
    Musikhaus Thomann Cyberstore -

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke noe must. Men dersom det oppsettet jeg har laget vil fungere så går jeg for dette.

I min forrige post mente jeg vel paralellkoble, og ikke seriekoble,slik at det blir 4Ohm i stedet for 8Ohm.

Noen som synes det ser ut som dette skal fungere? Trenger nå egentlig bare ja- eller nei-svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •