Elektronikk til B&W CM1... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Omtrent 10000,-

Kan strekke meg lenger for å få akkurat det jeg er på jakt etter, men om jeg finner noe under 10 så er jo det flott.

Rommet er litt spesielt. Ca 35 kvadratmeter, med åpen kjøkkenløsning. I tillegg er det hems over stua, så relativt høyt under taket i deler av rommet.

Musikksmaken varierer litt, men hører mye på Dire Straits, Pink Floyd, Dance With a Stranger osv. Hører også en god del radio.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ameldal
    Omtrent 10000,-

Kan strekke meg lenger for å få akkurat det jeg er på jakt etter, men om jeg finner noe under 10 så er jo det flott.

Rommet er litt spesielt. Ca 35 kvadratmeter, med åpen kjøkkenløsning. I tillegg er det hems over stua, så relativt høyt under taket i deler av rommet.

Musikksmaken varierer litt, men hører mye på Dire Straits, Pink Floyd, Dance With a Stranger osv. Hører også en god del radio.
    Her kommer du ikke unna at det må være en viss størrelse på kassen for at det ikke skal bli for bassfattig! Gulvstående anbefales.

Personlig ville jeg lyttet til B&W DM683 og Patos Lyric402 (begge er stue- og kone- vennlige). Det fins selvsagt mange flere høyttalere også, men små stativhøytalere eller noen tynne søyler av designhøyttalere bør unngås etter min mening.

Plasseringen blir også viktig. Tenk på at de skal plasseres slik at de fyller mesteparten av rommet med lyd, og at ikke deler av rommet blir stående bak eller på siden av høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg, men konemor har mye makt vettu....

Skal prøve å overtale henne til å gå med på CM1 på stativer sammen med en god sub. Har tenkt på B&W asw610xp til 7500,-. Denne fås jo i samme finish som CM1. Noen som har erfaring med denne nykommeren fra B&W??

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å hørte på B&W 683 og CM7 og Dali Mentor 6 på Denon-elektronikk her om dagen. Først 683. Kjedelig og totalt uengasjerende - platt bass og mellomtonen var helt gjennomsnittlig. Sikkert konge på hjemmekino.

CM7 var betraktelig bedre og klarere og friskere i lyden - selgeren kunne fortelle at CM-serien var overlegen på musikk som jeg hadde med (diverse
    -blant annet McLachlan (Bombe) Altså litt akustisk med bra bassdriv og vokal) CM7 var bedre, men litt udefinert i bassen der jeg hørte den. Dog var plasseringen dum så bassen skal jeg ikke si noe sikkert om. Mentor 6 var adskillig bedre enn dem begge, men før de hadde nok jeg valgt mine gamle RS6 fra Monitor Audio.

CM1 er nok en meget god høyttaler, men jeg regner ikke med du tror den spiller rockekonsert på 120 dB på 35 kvadrat?

Men hva DU liker må du høre selv, kan jo være det er midt i blinken for deg

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •