hva skal jeg velge, er ny i hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hva skal jeg velge, er ny i hjemmekino

som ganske ny i hjemmekinomarkedet vil jeg gjerne når jeg bruker mye penger få noe jeg er fornøyd med

det jeg tenker på er et anlegg med 7.1mulighet

så det jeg egentlig lurer på er :

finnes det forforsterkere med alt man trenger til 7.1lyd?

jeg har 2stk cerwin vega al1000 som kommer til å stå som gulvhøytalere

jeg har også en fetter som selger bose hjemmekino anlegg.. men jeg er ikke blitt bitt av bosebasillen... lyden var pen, men noe tam...

så eventuelt et sett med slike diskanthøytalere ser jeg for meg hadde passet inn

så over til det jeg lurer på

kan jeg bruke pa forsterkere? (gemsound pa5500 disse koster 9990 hvis jeg ikke husker helt feil og skal gi 2x550watt)til å drive fronthøytalerne

og eventuelt en litt mindre flerkanalers hjemmekino effektforsterker til resterende høytalere?

noen som kan anbefale et oppsett?

jeg hadde tenkt til å bruke ca 30.000på projektor og lerret og ca 50.000 på lyden

håper noen her inne kan hjelpe meg, da jeg som sagt er helt ny innenfor dette emnet

mvh
    Øistein

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående om du kan bruke PA forsterker.

De har generelt mere støy i signalveien, og de fleste har jo også viftekjøling, hvor mye det støyer varierer fra forsterker til forsterker.

Hva med en NAD 218? Den skal viste være en bra match til AL1002 . Om du synes 2x250 watt er for lite, så kan du jo kjøpe du og brokoble de, da får du 2x1000W i 8 ohm, skulle vel holde... :wink:

Du får kjøpt de brukt til rundt 5000-6000,- .

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Al-1000 som fronter skulle gi trykk nok uten tvil! PA forsterkeren kan du sikkert bare beholde. Siden du kjører Al-1000 regner jeg med at du ikke har naboer eller bor i noe fellesskap og derav kommer du sikkert til å kjøre litt på også når du ser film :roll: :P :lol:

For å bygge videre til surround og hjemmekino trenger du en surroundprossesor/receiver med støtte for 7.1 (siden du ønsket dette) og med pre-out på alle kanaler. Da er det bare å koble til den forsterkeren du har og kjøre den på Al-1000.

Tips: Receiver

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •