Vurder dette oppsettet er dere snille

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurder dette oppsettet er dere snille

Halloen!

Skal ha sterioanlegg til leiligheten (ikke så stor..), og har satt meg ned og lagd listen under. Er det noe dere vil endre på? Alt blir kjøpt hos hifi-klubben om noen lurer:

• Dali Concept 6
    • Cambridge 640A
    • Sennheiser PX100
    • DALI Spade Standard
    • 1,5m mini-jack Kabel
    • QED Silver Anniversary Kabel

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Komboen Cambridge og Concept er smule skarp i mine ører. Hvorfor ikke gå for en Nad C325 i stedet? Det er en veldig god kombo med Concept

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt oppsettet du har listet opp her selv? I såfall er det et sted å starte. Samtidig kan du jo da også ta med deg tipset fra Gratulerer, og hører på NADen med Concept 6.

Er det noen spesiell grunn til at du har bestemt deg for å handle alt på HFK?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sto mellom nad og cambrige faktisk. Men skal få hørt på nad og, prismessig sett er vel de ganske så like?

kenti: vil handle alt fra hfk fordi det er greit å ha det på et sted og jeg vil ikke kjøpe dyrt hifi utstyr over nett. Prisene hva angår er vel ikke så store i forskjell uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er resten av lista (kabler, høytaler\spades og headsett) gode valg?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av per0
    Er resten av lista (kabler, høytaler\spades og headsett) gode valg?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk aldri mine concept 6 til å låte skarpt, det tror jeg ikke cambridge vil få de til å gjøre eller. Men for all del dra på hfk å høre på oppsettet selv, du vil få litt med dybde med nad'n, men mister endel detaljer. Det merket ihvertfall jeg godt når jeg byttet fra nad til denon.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at det ikke er noe stort poeng i å kløpe spader til høyttalerkablene. Det er like greit å bare kjøre avisolert kabel rett i høyttaler og forsterker. Det er tross alt ikke noe du fikler med SÅ mye...
    Kjøp heller musikk for pengene!
    Ellers ser oppsettet fint ut. Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Fikk aldri mine concept 6 til å låte skarpt, det tror jeg ikke cambridge vil få de til å gjøre eller. Men for all del dra på hfk å høre på oppsettet selv, du vil få litt med dybde med nad'n, men mister endel detaljer. Det merket ihvertfall jeg godt når jeg byttet fra nad til denon.
    En annen høytaler jeg heller burde velge?

Newcomer An-Ro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde vel kanskje testet B&W DM309 med det samme du er innom butikken. Selv foretrekker jeg denne fremfor Concept 6, låter sikkert veldig crisp og fin sammen med A640

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Jeg mener at det ikke er noe stort poeng i å kløpe spader til høyttalerkablene. Det er like greit å bare kjøre avisolert kabel rett i høyttaler og forsterker. Det er tross alt ikke noe du fikler med SÅ mye...
    Kjøp heller musikk for pengene!
    Ellers ser oppsettet fint ut. Lykke til.
    Den er jeg veldig enig i, kan ikke få blitt mer enig.

Nå bruker jeg bananplugger selv, men det beror på det enkle faktum at terminalene bak på høytalerene er ett sant ******* uten like (ikke kødd å si at jeg bruker minst ti minutter og banner og steiker noe vannvittig hver gang jeg skal skru til kabler), av praktiske grunner har derfor jeg nær sett meg nødt til å annskaffe meg bananplugger da annet er for tungvint når pluggene er som mine.

Ellers så tror ikke jeg valgene dine er så ille, se det slik at dersom du liker kombinasjonen så gå for den uavhengig av hva andre (f.eks. her) vil mene. Ingen råd er gode i den forstand at det er du med dine ører som må avgjøre. Dessuten, om noen mener at dette skulle låte på en bestemt måte (ha en egenskap) og du ikke finner det likens, da er det alltid dine egne ører som må finne frem til hva du vil ha.

Men være obs på at hjemmet ditt ikke er det samme som ett demorom, så hvordan det låter der er ikke nødvendigvis helt likt det det vil gjøre hjemme hos deg. Er du derfor heldig så låter det bedre hos deg, om ikke så kan du risikere at det du hørte i demorommet ikke er detsamme som det du hører hjemme - omgivelsene har en god del å si så også plassering, da dette kan fremheve eller dempe egenskaper som bass etc.

Poenget mitt er bare dette, ikke legg for mye i meninger folk måtte ha men stol på dine egne ører du og er kombinasjonen der bra så er det det om så responsen her ikke er overveldende. Ikke at noen har kommet med noe negativt, men sier det bare så du ikke skal legge for mye i hva som blir sakt her.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og for all del, selgerens "meninger" bør bety aller minst...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er av største betydning er hva DU selv synes , vi alle lytter forskjellig og og det er tross allt du som skal høre på dette anlegget

så mitt tips er ta deg god tid lytt på forskjellige annlegg og bestem deg for hva du selv syntes låter bra , uavhengig av hva selgere og andre sier .

Litt vagt tips men det er det jeg anbefaler alle mine kunder :P (er selger selv )

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster sånt demo-rom noe? Er det sånn at man tar med musikk selv eller har de det der?..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Demo rom er gratis og jeg anbefaller på det sterkeste at du tar med musikk selv så du får hørt hvordan anlegget høres ut mot din egen musikk smak

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av per0
    En annen høytaler jeg heller burde velge?
    Nei, concept 6 er en grei høytaler, men du bør jo sjekke resten av markedet å. fks qln artech 6 som er en skikkelig rocka høytaler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •