Lyd fra PC til forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra PC til forsterker

Har laptop med HDMI og vanlig 3,5 jack ut. Kunne tenkt meg å bruke HDMI som lyd ut da det interne lydkortet ikke er allverden. Hvilke muligheter har jeg hvis jeg vil hente lyd fra HDMI og til analog inn på forsterker (stereooppsett uten digital inn).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må ha en ekstern dac, og det kan fort bli dyrt etter som jeg har forstått. det du kan gjøre er å kjøpe en creative xmod-greie. mange som skryter disse opp i skyene har jeg sett. kan være verdt en titt hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at du får lyd utden HDMI-utgangen? Jeg har mine tvil.. Denne (eventuelle) lyden må jo uansett via det samme lydkortet (dog ikke gjennom samme DAC), så spørs om det ville ha så mye å si.

Men uansett, tviler på at du kan få lyd gjennom denne HDMI-utgangen. Jeg tror muligens det beste vil være å kjøpe et bra eksternt lydkort.

Newcomer Orbitize sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

75 Ω koaksiale kabler

Hei, har et spørsmål som muligens er en smule OT, men synes ikke helt det fortjente en egen tråd. Tilgi meg hvis jeg kaprer originaltråden.

Utifra det jeg har forstått, kan man overføre digitalt via en koaksialkabel, og da helst helst en med 75 Ω. Men hvordan er det dette måles? Er det kabelen totalt, fra en ende til en annen som har en motstand på 75 Ω? Eller pr meter? Hvis det første er tilfellet vil det vel egentlig si at en 1m koakskabel ikke kan være den samme kabelen som er i en 10m en. Hvis det er sistnevnte som er tilfellet, kan jo ikke disse to kablene ha samme totale impedanse fra ende til annen (motstand i serie -> Σ motstander).

Er jeg helt på jordet, eller har jeg misforstått noe vesentlig og trenger en god d'oh! her?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •