Elendige audioprodukter (Skrapgods)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elendige audioprodukter (Skrapgods)

Tør påstå at mer enn halvparten (opp mot 70-80% i noen prisklasser) av alle audioprodukter som produseres hadde gjort seg bedre på dynga enn hjemme i en stue, det er skremmende hvordan vi lager ett marked for slikt skrap. Dette gjelder forøvrig alle prisklasser og det er værst blandt de billige komponentene.

Men er desverre oss forbrukere som styrer det hele, er vi som tar til takke med hvordan audiobransjen nå får opperere. Skal begrunne min påstand her:

I stedet for å fokusere på færre men gode produkter i en gitt prisklasse så blir vi dynget med mange og det med til dels svært varierende kvalitetsnivå. Har man f.eks. 10.000 og skal kjøpe ett anlegg så har man sågar mange valg innenfor bare en og samme produsent, som igjen kommer med nye modeller støtt og stadig - er mer snakk om kvantitet fremfor kvalitet ofte.

Hva man kan velge for den gitte sum (10.000 i dette tilfellet) er som sakt svært varierende, kvaliteten på det man får er også like varierende. Satt på spissen så kan man ende opp med noe som kan betegnes som en liten lydmessig katastrofe eller man kan få to stativhøytalere med en god forsterker og CD-spiller som kan overaske stort med grei lyd for prisen. Forskjellen er så stor at det jeg vil frem til er at i en gitt prisklasse er noen produkter så mye bedre enn andre at jeg nesten må spørre meg selv: Hva skal vi med dritten, dynga passer bedre synes jeg, enn i en stue.

Med slike variasjoner i kvalitet selv til samme pris så har noen produkter livets rett, mens andre i mine øyne ikke har det. Hvordan tillater produsentene å dytte på oss skrap, og ikke minst, hvordan i all verden kan vi finne på å kjøpe slikt og tillate ett slikt marked?

Jeg synes det finnes for mange modeller og for mange valg der ute, med en forskjell på bare en liten sum kommer mange merker opp med alt for mye til nær tilnermet samme pris. Hvorfor ikke heller satse på kvalitet i stedet for kvantitet? Og trenger vi nye modeller i hytt og vær, burde ikke en klassiker kunne stå seg til det faktisk er noe bedre å komme med. Når man kan se fem DVD-spillere fra samme merket med en tusenlapp i prisforskjell fra en og samme produsent innen ett kalenderår så er det en god pekepinn for hva jeg mener - kunne dem ikke heller samlet kreftene om å lage den ene som var litt bedre forseggjort og med det litt bedre...?

Si du står der med 4-5000, du skal ha høytalere... Lykke til sier bare jeg, hvor mange er det ikke å velge mellom og hvor store er ikke variasjonene?

Jo da, til alle priser finnes det kanonprodukter som for prisen gir inntrykk, virkelig bra kjøp. Og dem skulle vært satset på og videreutviklet, det skulle blitt lettere å finne kvalitet heller enn kvanititet. Hadde produsentene tatt det mer med ro og laget flere "klassikere" så hadde alt vært så mye lettere og du verden hvor mye bedre produktene deres ville vært.

Slik alt er nå så er HiFi-verden en jungel som er lett å forville seg i om enn ikke er litt bevandret i det uoversiktlige terrenget der man så alt for ofte finner flere vrak enn perler, desverre...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsetter på samme sporet jeg i mangel på noe å finne på, klarer ikke å slutte å irritere meg over hvor mye man finner i en gitt prisklasse, høytalere rundt 5000 kroner (pluss/minus) paret f.eks. og hvor raskt en modell erstatter en annen som om det ikke er nok at hver produsent kanskje har tre modeller i prisklassen før tre nye erstatter de gamle.

I stedet for at ett merke skal produsere 12 par i prisklassen pluss/minus noen og 5000 kroner de neste to årene, kunne de ikke nøyd seg med å komme opp med to virkelig gode som ikke nødvendigvis trengte å byttes ut ved første og beste annledning?

Jeg for min del kunne klart meg godt i ett marked med 15-25 gode par i hver prisklasse til enhver tid, kontra flere hundre hvorav jo ikke alt er like bra... Er perlene som er verdt kronene jeg vil se, produktene som gjør inntrykk og man kan juble for og smile av.

Satt på spissen så kunne nok noen merker også lagt ned kontra andre, jeg har definitivt mine favoritter hva gjelder forskjellige produktmarkeder. Hva mener dere, noen merker som like godt kunne lagt inn årene? Og ikke minst, hvilke produkter mener dere skulle roses og hva kunne regelrett slaktes? Artig om noen har forslag, her er mitt forslag...

Denon, jeg har pr dags dato aldri hørt ett Denon-produkt som burde hatt livets rett kontra f.eks. andre produkter (spesielt forsterkerene deres har overasket meg negativt, aldri eid en selv og takk og lov for det. CD-spillerene deres som jeg har hørt gjorde helelr ikke inntrykk, nå skal sies at det er noen år siden jeg dannet meg det inntrykket - har skydd og styrt unna hele Denon siden den gang jeg fikk inntrykket. Ei heller har jeg hørt produkter i deres øvre prisleie, så muligens jeg må revurdere synet mitt... Rotel på den andre side er ett merke jeg har mye positivt å si om, nok noen som har bedre produkter men generelt har ikke dem skuffet meg noen gang... Og slik kunne jeg fortsatt...

Hva er så deres inntrykk av diverse?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine inntrykk er diverse.... selvfølgelig. Det handler også like mye om matching av komponenter.

Selv liker jeg ikke Rotel spesielt mye, og dette selvsagt etter å ha testet det selv. Likevel gjør jeg ikke noe oppstyr ut av dét da produktene sikkert er ok, men ikke i mitt oppsett.

Denne tråden fortjener etter mitt syn ikke dagens lys - stryk den gjerne.

Makan til synsebasert oppgulp skal man lete lenge etter. :???:

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En produsent lager produkter i alle prisklasse nettopp for å tilfredstille en hver kundes behov og interesse - og det vil du frarøve dem?

Det du måtte mene er et j**** dritt produkt, kan for andre være akkurat hva vedkommende er ute etter.
    Slik du fremstiller og formulerer deg her, made4u, så oppfatter jeg det som om du regelrett slenger dritt til de som enten ikke har råd, eller ikke vil bruke mer enn feks. 10.000,- på et anlegg.

Det må menes å være forkastelig på et sted som dette.

-Enig med RoKo.., fjern tråden.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike tråder der man samles for og rakke ned på produkter man selv ikke liker er totalt usaklig, man kan aldri uttale seg negativt eller positivt i henhold til andres preferanser.

Matching, Matching, Matching!

Her skriver du at du enda ikke har hørt ett bra Denon produkt men Rotel har du positiv erfaring med, da må du ha testet det meste fra både Denon og Rotel for og få lov til og uttale deg negativt i alles retning. Vær vennlig og hold slike usaklige temaer til VG's forum uten moderatorere

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er som dere andre her, ikke helt enig med trådstarter.Det er da bra å kunne velge blandt en hel drøss produkter i den pris/ytelsesklassen man vil. Jeg tror heller ikke et produkt yter dårligere fordi produsenten har Feks 4 produkter i priskalssen 3000 -10000.
    Jeg for min del skulle ønske det var mer og velge mellom i produktklassen surround forforsterkere.

Det jeg savner hos produsentene er at spesiellt hjemmekinoutstyr blir fort utdatert, syntes produsentene kunne tilrettelagt bedre med tanke på å oppgradere ett produkt. Feks. ved å ha mulighet til å sette inn et innstikkskort for å få nye funksjoner, dette hadde sikkert gjort produktet dyrere og er sikkert ikke økonomisk gjennomførbart i den lavere prisklassen, men fra mellomsjiktet og oppover kanskje.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om vi ikke hadde hatt disse variasjonene, hvordan kunne vi da visst hva som var bra og hva som var dårlig? Sånn er det med alt her i verden. Ting er ulikt produsert for å dekke ulik behov og smak.

Nei, refinansier huset og bruk alt for mye penger med en gang. Man får ikke med seg de pengene når man dør uansett....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det handler jammen ikke om smak og behag når mange kjøper seg anlegg, ofte handler det om hva kunden støter på i butikken og en pågående selger som pakker på noen noe dem godkjenner uten å ha utforsket mer (gjelder for mange desverre).

Tør påberope meg at det i en viss prisklasse ikke handler om egne lydprefferanser da dem er ikke eksisterende i alt for mange tilfeller - kundene tar det dem får (snakker ikke om noen her men massene som er største kundegruppen og ofte er å se på Elkjøp og lignende for å finne seg anlegg). Kjøper ikke at dem kommer ut med det som ørene deres liker best, snarere tvert om er dem pakket på noe annet og ett enkelt komponentanlegg (f.eks. med en CD-spiller og forsterker i en og samme boks med ett par gode stativhøytalere er mer ørevennlig enn det dem ender opp med).

Derfra gjør mange som meg i min tidlige HiFi-barndom, jeg havnet på HiFi-klubben og stilte ikke mange spørsmål og var langt fra kritisk (ser fortsatt mye av det at folk kommer inn i en HiFi-butikk og selgeren snakker varmt om noe og kunden hører samt smiler fornøyd og kjøper det som ble foreslått - mest ørevennlige og snakk om lydpreferanser nei...)

Greit nok, er man entusiast og har mer interesse for HiFi så skjer ikke dette. Da handler man jo med mer plan, tror alle her på dette forumet er såpass oppdatert (sant det kjøpes også uhørt blandt oss og da skal man ikke snakke høyt om at ting skal passe sammen heller da det er å spille litt lotto i så måte).

Dessuten låter noe ræva uavhengig av smakspreferanser, må feil med ørene til noen om ikke de fleste alt i ett bokser med plastikkhøytalere og gud vet hva av effekter spiller bedre enn ett par gode stativhøytalere og løse komponenter til samme prisen (sant unntak finnes jo for alt og kvalitet varierer jo) - noe er klart for dyngen uansett ører og å si annet blir kunnskapsløst rett og slett (det er produkter jeg ikke ser noen kan like, om så er det i alle fall nettopp av kunnskapsløshet da dem ikke har hørt alternativer).

Ser ikke at jeg rakker ned på noen elelr noe, f.eks. dem som ikke har råd til dyre anlegg. man kan være heldigere med ett kjøp til 5000 enn ett til 5.000.000 for å si det slik - ut fra hva man legger ut selvfølgelig.

Dessuten er Denon/Rotel eksempelet mitt min erfaring, og jeg sa at jeg ikke hadde hørt så mange Denon (bastant å uttale meg da ja, men dere trenger ikke ta meg så dødsalvorlig, er en kverrulant som liker å sette ting på spissen og provosere litt også og var i grunn det jeg ønsket også). For all del, jeg tviler ikke på at Denon også lager bra produkter (om enn ikke dem jeg har hørt). Tro meg, jeg har ikke dømt Denon så hardt som det kan se ut som, og er forbredt på negative overaskelser fra Rotel som jeg som sakt har hørt kompetente forsterkere fra.

meningen min er uansett god, at bransjen skal satse mer på kvalitet enn kvantitet. Noe som ikke slik dere ser det begrenser markedet, det er heller slik at det styrker markedet lydmessig om ingeniørene skal komme med færre men bedre komponenter i hver prisklasse heller enn å komme med nye modeller og ha flere valg i hver prisklasse (det begrenser nødvendigvis kvaliteten).

)

Hårsår dere er her... hehe...

Men jeg har ett poeng her altså, så avgjort...!!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Mine inntrykk er diverse.... selvfølgelig. Det handler også like mye om matching av komponenter.

Selv liker jeg ikke Rotel spesielt mye, og dette selvsagt etter å ha testet det selv. Likevel gjør jeg ikke noe oppstyr ut av dét da produktene sikkert er ok, men ikke i mitt oppsett.

Denne tråden fortjener etter mitt syn ikke dagens lys - stryk den gjerne.

Makan til synsebasert oppgulp skal man lete lenge etter. :???:

AMEN!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matching er overvurdert..

Kan matche så mye dere vil, ett dårlig produkt kan aldri spille bra, ett godt produkt spiller derimot noenlunde greit uansett hva.

Selvfølgelig skal man finne noe som passer sammen og spiller bra, men gode produkter gjør ikke skam på lyden uansett mens dårlige gjør det.

Selvfølgelig er gode anlegg mer avslørende og noe som holder mål i en kjede holder det ikke like godt i en annen, men nå kjører man litt mer fornuftige og passende kombinasjoner sammen da. Man kombinerer ikke Krell forsterker og CD-spiller med noen høytalere man har røsket fra en alt i ett løsning kjøpt på Elkjøp for 2.995 kroner og i den duren.

For 90% av alle som kjøper er komponentvalget langt viktigere enn matchingen da forskjellene er så mye større der.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av made4u
    Selvfølgelig skal man finne noe som passer sammen og spiller bra, men gode produkter gjør ikke skam på lyden uansett mens dårlige gjør det.

Hm, ikke enig. Syens det er mange produkter som går for å være gode, som jeg personlig synes gjør skam på lyden, nettop pg.a matchingen ikke stemmer, med resten av oppsettet eller at lyden rett og slett ikke tiltrekker meg..

Jeg må ærlig si at jeg ikke forstår deg made4u, hvor har denne erfaringen fra?? Synes dette er er ett godt bevis på at du ikke har hørt på nok anlegg!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror vi egentlig missforstår han litt egentlig. greit han er ganske krass mot billige merker, men så har han jo ikke verdens dyreste anlegg heller, så kanskje han mener noe, men ikke er så god å formulere?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i just don't get it.

Når jeg kjøpte mitt første stereoanlegg som 10 åring, et komplett minianlegg med alt-i-ett til kr 3999 på expert, var jeg sjelefornøyd, det låt noe så inni gamperævva bra. Etterhvert har jeg oppgradert, det låter fortsatt sabla bra, hvis jeg en dag oppgraderer, så kommer det fortsatt til å låte sabla bra. Hvorfor? ikke fordi jeg er verdens flinkeste til å matche komponenter. ikke fordi jeg har "veit" hva de beste produktene er.

MEN FORDI:

at jeg kjøper ett produkt jeg har lyttet til, og er fornøyd med.

Lyd er subjektivt. Har du noen gang møtt noen som med overlegg kjøper ett produkt de synes suger big time? moralen er at folk er forskjellig, vi har ikke den samme oppfatelsen av bra lydkvalitet. En kamerat av meg skal ha seg et forholdsvis billig hjemmekino anlegg. selv ville jeg ikke kjøpt det til meg selv, MEN han har hørt på det og han er FORNØYD, selv om det er billig, og mange andre synes det er dritt.

Poenget med å lage en disse-visse-merker tråd seg jeg ikke. Og som det tidligere ble poengert, så har ikke trådstarter noen super-duper-expensive utstyr. Hvorfor ikke? når det er så mye av det billige som suger. han må da vitterligen komme lenger med å legge mer penger i det? og så? det er ingen her som klager på hans utstyr, hvorfor? fordi alt er fortsatt subjektivt.

Steng gjerne tråden, men la den stå som ett eksempel på hva som ikke hører hjemme på et seriøst forum som avforum tross alt er!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan rose mang ett billig brodukt jeg, for prisen er dem utmerkede kjøp... Skal jeg ramse opp noen i farten (ikke alle opp i dagen da jeg kan ta billigprodukter som har spilt bra som jeg kjenenr til fra tidligere - poenget blir det samme)... Slik jeg kan slakte dyrere greier...

For meg handler det IKKE om pris eller status men en lytteopplevelse. Kan synes en forsterker til 1500 på bruktmarkedet kan ha mer for seg enn en ny en til +10.000 jeg for å si det rett ut, selv om førstnevnte nærmer seg 30 år.

Jeg dømmer bare ut fra hva jeg finner bra og ikke, status og verdi bryr meg ett visst sted for å si det mildt.

Om merker er billigmerker så, kom igjen med dem (bare positivt det, hvem vil ikke ha mest mulig for pengene)... Det jeg vil til livs er kvaliteten på det vi får, dem skulle heller konsentrert seg om færre men gode produkter fremfor 15 CD-spillere i pluss/minus 5000 kroners klassen i løpet av kort tid (to gode hadde holdt fra samme produsent)...

Som sakt må dere se dette ut fra ett synspunkt hvor man kan gjøre bra eller dårlige kjøp i ALLE prisklasser.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hm, ikke enig. Syens det er mange produkter som går for å være gode, som jeg personlig synes gjør skam på lyden, nettop pg.a matchingen ikke stemmer, med resten av oppsettet eller at lyden rett og slett ikke tiltrekker meg..

Jeg må ærlig si at jeg ikke forstår deg made4u, hvor har denne erfaringen fra?? Synes dette er er ett godt bevis på at du ikke har hørt på nok anlegg!
    Jeg skjønner argumentet ditt, og det er ikke slik at jeg er helt uenig med deg. For all del, tror du jeg liker alle lydsignaturer?

Men nå er det nå en gang slik at ett dårlig produkt gir enda større utslag i negativ rettning, det gjør langt mer skade på lyden enn ett produkt som ikke passer så godt inn men i utgangspunktet er ett bra produkt.

Jeg er ikke helt inngrodd heller, jeg setter som sakt det hele bare på spissen og da ER produktkvaliteten viktigere og preger resultatet mer enn lydsignaturen.

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte doxan min brukt for 2500! haha slå den du! Bevis på at man får digg lyd til liten penge :twisted:

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av made4u
    Fortsetter på samme sporet jeg i mangel på noe å finne på, klarer ikke å slutte å irritere meg over hvor mye man finner i en gitt prisklasse, høytalere rundt 5000 kroner (pluss/minus) paret f.eks.
    Kunne du ikke da lagt kabal på pc'en i stede? Mye mer fornuftig enn å rakke ned på andre sine valg. Denne tråden skulle aldri sett livets lys.

Når den først er oppe og går, skal jeg prøve å gi deg et godt svar på hvorfor det er totalt håløst å opprette en slik tråd - noe som mest sannsynligvis er gjort ene og alene for å provosere. Det du gjør er å rakke ned på alle som en gang har kjøpt seg et kompakt anlegg, mini-anlegg eller hva man kaller det på en brunvareforettning. Hvorfor kjøp et slikt anlegg? Jo man har forskjellige preferanser for hva som er tilfredstillende for seg selv.

Husker min første kassettspiller - jeg var så fornøyd der jeg tråkka rundt 5-6 år gammel. Det var stort. Mitt eget lille anlegg. I 1985 flytta vi inn i nytt hus -nytt større rom til meg. På bursdagen min et par år senere fikk jeg et kompakt anlegg med cd, radio, kassett og lp spiller. Tre veis høytalere og greier - det var saker. Får nesten tårer i øya og tenker på hvor stolt jeg var. Fy flate for en lyd! Gutterom med Samantha Fox på veggen og på platespilleren (som forøvrig står i hylla enda) - det var så stort! Lyden var enormt bra. Storkosa meg flere i flere timer.

Neste steg var når vi begynte å bli eldre - mopeden satte sine inntog hos unge Msport (stammer fra min forkjærlighet fra motorsport) alt for tidlig som 15 år og noen måneder. Rasa rundt og fikk større omgangskrets. Stereo anlegg verden ble på nytt åpnet - Cerwin Vega! het fremtiden. Aviser ble levert søndagsmorgen og ettermiddagen i ukedagene. DC15 ble kjøpt. Det var så stas - det var så gøy! Musikk var en sikkelig glede.

DC15 fulgte meg de neste 12 årene før det ble den berømte WAF-faktoren som slo inn. Hva det resulterte til, leser du i signaturen min. Fy flate å mye jeg koser meg.

Men overgår det gleden av min første kassetspiller? Eller mitt første kompakt anlegg? Neppe. Husker lillesøstra mi fikk seg et Akai stereoanlegg - med megabass tror jeg det het. Stoltheten var til å lese i hele ansiktet. Hun koste seg med det i mange år - det er ekte musikk glede.

Hva sier dette meg? Gleden av å lytte til musikk - ikke anlegget. Det er musikken som er fokuset. Veldig mange finner gleden i billige anlegg fra feks El-Kjøp og andre i feks Dynavoice til under tusenlappen. Nå prøver derimot trådstarter å ta gleden fra de som har billigere, enkle anlegg med å stemple det som vrakgods? Nei ta til fornuften og revurder din synspunkt. Du vet alle har ikke samme preferanser som det du har. At du stempler Denon som dårlige produkter bryr med der ryggen bytter navn, jeg har mine egne preferanser. Jeg mistet nemlig all respekt for deg når du startet denne tråden og startet å rakke ned på alle andre som ikke har like god sans som deg selv!

Musikk er glede uansett hvem nivå man legger lista, la mennesket få den gleden uten å rakke ned på at du har dårligere smak enn meg tråder..... Leve musikken!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lol

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker uttrykket "dårlig utstyr"... Vel, hvordan vet DU om et produkt er "dårlig" eller "bra"? Slår du opp i en fasit og sjekker? Nei, du prøver det, lytter, diskuterer erfaringer med andre, lytter igjen, prøver diverse kombinasjoner, lytter, lytter, lytter. For at et produkt skal være "bra", må det være folk som synes det er bra (evt. verdt pengene). Og det er vel ingen hemmelighet at folk har forskjellige meninger? Hadde det vært spennende å studere presentasjoner og lese hjemme-hos-reportasjer hvis alle hadde det samme utstyret?

Enig med resten, dette er en tulletråd.

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at et produkt skal være "bra", må det være folk som synes det er bra
    Sant så sant, alle har sin egen smak å behag innen hifi. Det som "du" (Ja du som leser ja) syns er bra, ja er bra rett å slett i dine ører. Alle mennesker smaker å hørers forskjellig.. sånn vi er skapt rett å slett

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •