Elendige audioprodukter (Skrapgods) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For en idiotisk tråd! Har vanskelig for å svelge at noen faktisk kan gå til angrep på mangfoldet innen hi-fi bransjen - uavhengig av om produktene er gode eller ikke.

Hele saken er vel det at det er de rimelige modellene det selges mest av og derfor er utvalget størst også der. Hvor mange i Norge er vel egentlig villige til å bruke mer enn 15.000 på et anlegg? Det holder for aller fleste der ute, og hi-fi nerder er (dessverre) i mindretall blant den jevne befolkning. Skjønner egentlig ikke trådstarters problem sda det masse å velge i blant hi-end merker som helt sikkert kan selge ham noe blodig overpriset hvis det får ham til å føle seg bedre...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes trådstarter har en del gode poenger jeg.
    Personlig ville ikke jeg skrivd et slikt åpningsinnlegg av frykt for å tråkke folk på tærne.
    Hvordan en såpass stor kundegruppe kan godta at det årlig kommer nye modeller av sorroundrecievere er for meg et mysterium.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Regnet med bråk om den "regelen" - og noen hundrelapper er jeg enig i ikke spiller noen rolle.

men når prisforskjellen er dette:
    HK AVR-245: 4.639 hos shg.no
    HK AVR-245: 6.495 hos HFC

Da synes jeg det er rett å prute ....

Og HK DVD47 koster 3271,- men 5000,- på HIFI centeret. Men skal du kjøpe den må du vente fordi den er selvfølgelig ikke på lager på shg. Aner jeg en elkøp-wannabe? Lokkepriser? Har begrenset antall varer. Sjekk lagerstatus på shg så ser man at de har veldig lite på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en idiotisk tråd! Har vanskelig for å svelge at noen faktisk kan gå til angrep på mangfoldet innen hi-fi bransjen
    Er for mangfold jeg da, for all del. Men for ett mangfold av færre og bedre produkter (mer forseggjorte), fremfor ett marked der det slippes mye som definitivt skulle vært gjort bedre.

Å vasse i søppel kan da vel ikke kalles mangfold, det at dem legger mindre ressurser i det å bygge kvalitet i dag er nettopp mangel på mangfold. Lån øre til en forsterker av kvalitet kontra en av dårlig kvalitet, spør så deg selv om du vil at bransjen skal konsentrere seg om å slippe kvalitetsprodukter.

Det du argumenterer for er at bransjen skal slippe en ny modell for mangfoldets skyld, selv om den nye modellen intet har noe å tilføre markedet som ikke allerede er der. I realiteten har utviklingen av det nye som kommer bare vært bortkastede ressurser og modellen er ikke godt for noe (at det attpåtil kan være dårligere enn forgjengeren i mange tilfeller er ikke verdt å argumentere for spør du meg).

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta deg en tur innom Alternativ Audio.