Elendige audioprodukter (Skrapgods) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mener made4u har flere gode poenger jeg. Det ER en jungel og et virrvar av produkter der ute, og levetiden på produktene er ofte kort. Heldigvis finnes det produsenter som gjør en grundig prosjektering, og kan ha et produkt som kan anses som meget godt i flere år. Skjel litt til Eltek (Dynabel euforia og Exact-modellene), Krell, gamelt Nakamichi-utstyr og modeller som i sin tid ble produsert i flere år, Cambridge Azur-serie, noen NAD-forsterkere osv. At made4u mener å ikke like Denon (som kommer med nye modeller i samme prisklasse omtrent hvert 3/4 år) sine produkter er hans soleklare rett. Jeg synes å minnes at både Eltax og JVC er omtalt som bare møkk her inne. Ikke mange protester da gitt...

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av made4u
    Det handler jammen ikke om smak og behag når mange kjøper seg anlegg, ofte handler det om hva kunden støter på i butikken og en pågående selger som pakker på noen noe dem godkjenner uten å ha utforsket mer (gjelder for mange desverre).
    (...)
    Derfra gjør mange som meg i min tidlige HiFi-barndom, jeg havnet på HiFi-klubben og stilte ikke mange spørsmål og var langt fra kritisk (ser fortsatt mye av det at folk kommer inn i en HiFi-butikk og selgeren snakker varmt om noe og kunden hører samt smiler fornøyd og kjøper det som ble foreslått - mest ørevennlige og snakk om lydpreferanser nei...)
    -----Folk har da for svingende rett til å velge selv hva de vil kjøpe. Det er kunden som oppsøker butikken. Det er kunden som tar beslutningene/ har siste ordet.
    Og ja, jeg jobber litt som selger i sportsbransjen hvor jeg selger sykler.

Dessuten låter noe ræva uavhengig av smakspreferanser, må feil med ørene til noen om ikke de fleste alt i ett bokser med plastikkhøytalere og gud vet hva av effekter spiller bedre enn ett par gode stativhøytalere og løse komponenter til samme prisen (sant unntak finnes jo for alt og kvalitet varierer jo) - noe er klart for dyngen uansett ører og å si annet blir kunnskapsløst rett og slett (det er produkter jeg ikke ser noen kan like, om så er det i alle fall nettopp av kunnskapsløshet da dem ikke har hørt alternativer).

---Mennesker har forskjellige preferanser. Mange klarer seg fint med et alt i ett anlegg til 2999 fra nærmeste elektromarked, men andre er mer selektive i sine valg.
    Men sånn er det jo i alle bransjer. Ta sykkelbransjen hvor jeg jobber litt. Jeg har en skredderlaget stålramme fra en liten produsent i USA som koster over 15000 kroner. (Som HåkoN påpeker, så har jeg resten av sykkelen også ). For de fleste mennesker er dette galskap, fordi de ikke har noe folrhold til det. En sykkel til 1499 holder i massevis for mange, men ikke for alle. Skal man da rakke ned på den ene eller den andre? I mine øyne, nei.

meningen min er uansett god, at bransjen skal satse mer på kvalitet enn kvantitet. Noe som ikke slik dere ser det begrenser markedet, det er heller slik at det styrker markedet lydmessig om ingeniørene skal komme med færre men bedre komponenter i hver prisklasse heller enn å komme med nye modeller og ha flere valg i hver prisklasse (det begrenser nødvendigvis kvaliteten).
    Det er da drøssevis av produsenter som satser på kvalitet kontra kvantitet. Tenk hvor kjipt det hadde blitt hvis det bare fantes femti høyttaerprodusenter i verden. Mangfold er fint.

I mine øyne har tråden livets rett, men du (made4u) skriver litt for mye BS.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Jeg har en skredderlaget stålramme fra en liten produsent i USA som koster over 15000 kroner. (Kun rammen).
    Hva skal du med bare rammen?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo resten av delene også da.

Ehh - ser det var litt dårlig formulert.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo resten av delene også da.

Ehh - ser det var litt dårlig formulert.
    Jeg skjønte det Alshus, jeg bare "kødda" med deg....

En sånn tråd kan ikke brukes til så mye annet matnyttig uansett.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Frihet til å velge" er en rett jeg gjerne vil få beholde.
    Men at trådstarter er frustrert og kanskje har et poeng i at det er overflod av valg, det kan jeg forstår.

Enda verre blir det når vi vet at nettet bugner over av "må ha" produkter og at hyperaktive skribenter i den tabliode pressen hiver seg over og anbefaler produkter og linker fra/til andre nettsteder i hytt og pine.

Jeg brukte selv lang tid på å bestemme meg for kjøp - familien synes jeg sikkert brukte alt for mye tid på nettet. Og de store butikkene, herunder både HFC og HFK, fikk besøk av meg - og også Expert og Elkjøp.
    Jeg brukte også søkeordet "test" på produktnavnet på Google - på den måten havnet jeg borti Oppo - en enorm positiv og fin erfaring!
    Alt i alt var det sikkert ikke mye god timelønn å drive rundt å lete etter "mitt" anlegg, men i ettertid ser jeg (og hører jeg) at mine valg var fornuftige til mitt bruk og til min lommebok.

Og her er jeg ved kjernen i mitt innlegg: den enkelte må selv velge, men her er mine råd:
    1: HØR OG SE FØR DU KJØPER (ta med DIN musikk og DIN DVD plate) , be om å få låne fjernkontrollen og bruk litt tid på å bli kjent med anlegget,lydbildet og TV'n.
    2: KREV å få se TV bildet med annet enn HD signaler - tenk hva slags signalkvalitet du har hjemme
    3: SJEKK PRISENE FØR DU HANDLER
    Jada, dette er sikkert noen som synes er umoralsk, men om du finner en HK på nettet (ny) mange hundre kroner under prisne hos HFC, så enten prut eller bestill på nettet. Til tross for at du har hørt og sett produktet hos HFC.
    4: HOLD DEG OPPDATERT her inne eller andre steder - gjerne med spørsmål hvis du står fast med innstillinger osv.

Mange bruker fra 10.000 og opp til 100.000 på TV/HiFi/Surround - da er det lov å "prøvekjøre"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Og her er jeg ved kjernen i mitt innlegg: den enkelte må selv velge, men her er mine råd:
    1: HØR OG SE FØR DU KJØPER (ta med DIN musikk og DIN DVD plate) , be om å få låne fjernkontrollen og bruk litt tid på å bli kjent med anlegget,lydbildet og TV'n.
    2: KREV å få se TV bildet med annet enn HD signaler - tenk hva slags signalkvalitet du har hjemme
    3: SJEKK PRISENE FØR DU HANDLER
    Jada, dette er sikkert noen som synes er umoralsk, men om du finner en HK på nettet (ny) mange hundre kroner under prisne hos HFC, så enten prut eller bestill på nettet. Til tross for at du har hørt og sett produktet hos HFC.
    4: HOLD DEG OPPDATERT her inne eller andre steder - gjerne med spørsmål hvis du står fast med innstillinger osv.
    God leveregel. Med delvis unntak av nr 3, jeg liker å kjøpe større produkter som forsterkere høytalere o.l. i en fysisk butikk - betaler gjerne noen hundrelapper for det. Kan se dem i øya senere hvis jeg skulle ha noe å klage på :twisted:

Hver mann - hvert sitt preferansenivå gir rom for mange produkter. Og tross alt, ser man stort på det tror jeg godt over 90 % er fornøyd med sine produkter....

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Penger betyr ikke en dritt før de får bein å gå på....

Om mine to-tre ekstra hundrelapper går til å støtte den lokale hi-fi sjappa slik at jeg fortsatt kan oppleve produkter live, så gjør jeg gladelig det.

So what om jeg må jobbe et par timer ekstra på jobb. Så lenge jeg har mat på bordet er det ikke noe å klage på..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon, jeg har pr dags dato aldri hørt ett Denon-produkt som burde hatt livets rett kontra f.eks. andre produkter (spesielt forsterkerene deres har overasket meg negativt, aldri eid en selv og takk og lov for det. CD-spillerene deres som jeg har hørt gjorde helelr ikke inntrykk, nå skal sies at det er noen år siden jeg dannet meg det inntrykket - har skydd og styrt unna hele Denon siden den gang jeg fikk inntrykket. Ei heller har jeg hørt produkter i deres øvre prisleie, så muligens jeg må revurdere synet mitt... Rotel på den andre side er ett merke jeg har mye positivt å si om, nok noen som har bedre produkter men generelt har ikke dem skuffet meg noen gang... Og slik kunne jeg fortsatt...

Hva er så deres inntrykk av diverse?
    Slik jeg ser det har Denon meget gode produkter og setter ofte standarden for hvordan produkter skal være. Tenker da spesielt på receiverene deres. Rotel følger nesten 1 år etter, virker som de ser ann hva som slår ann i markedet. Ingen banebrytende finesser fra den kanten. Det er faktisk de mest bedritne merkene som kommer først med det "nye". Min første DVD spiller var av merket KISS. Og den kom med mp3 playback. Svært få annerkjent merker som hadde det da jeg kjøpte denne. I hvertfall ikke i mitt prisleie, hvis det var noen i det hele tatt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Penger betyr ikke en dritt før de får bein å gå på....

Om mine to-tre ekstra hundrelapper går til å støtte den lokale hi-fi sjappa slik at jeg fortsatt kan oppleve produkter live, så gjør jeg gladelig det.

So what om jeg må jobbe et par timer ekstra på jobb. Så lenge jeg har mat på bordet er det ikke noe å klage på..
    Regnet med bråk om den "regelen" - og noen hundrelapper er jeg enig i ikke spiller noen rolle.

men når prisforskjellen er dette:
    HK AVR-245: 4.639 hos shg.no
    HK AVR-245: 6.495 hos HFC

Da synes jeg det er rett å prute ....

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Regnet med bråk om den "regelen" - og noen hundrelapper er jeg enig i ikke spiller noen rolle.

men når prisforskjellen er dette:
    HK AVR-245: 4.639 hos shg.no
    HK AVR-245: 6.495 hos HFC

Da synes jeg det er rett å prute ....
    Ser ikke noe galt i å prute.... Men med kr 1 856,- lavere pris tviler jeg på om jeg hadde valgt HFC kjeden selv. Uansett hvor hyggelig svensken som jobber der er...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var drøy prisforskjell ja, i hvertfall til å være et billig mainstream produkt

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hificenteret drar 20-30% av prisen på mye de selger, flere ganger i året. går fint å prute, i ålesund iallefall.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det var drøy prisforskjell ja, i hvertfall til å være et billig mainstream produkt
    haha - den var god

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare ikke mulig å skrive noe så dumt som at Denon er dårlig da altså!
    Herregud er det feilkobling mellom øra og hjernen din eller?
    Tror du jeg bryr meg kanskje HÆ, HÆ

Du har vel sett hva svaret er her på AVForum når noen spør hva som er "best"?
    Jo alle svarer i kor; Kjøp xxxxx for det har jeg og mitt er best! Dermed basta!

Så bare til din opplysning; så er dette noen av lydproduktene som er av de beste i verden (fordi de står hjemme hos meg):

Denon DVD 1910
    Denon AVR 3805
    Denon DCD 3560
    Denon PMA 1560
    Denon DRS 810
    Denon TU 560
    Denon DE 70
    Denon POA 2800

Så spar meg for sånn oppgulp, det jeg vet er nemlig at uansett hva du har, er DET BARE DRITTEN, så det så!

(Sånn rimelig direkte overført ordlyd fra en diskusjon mellom min datter på 8 år og hennes venninner)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pappan min er sterkere enn pappan din.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mamman min er sterkere enn pappan din, Alshus..

Jeg har nummeret på speed-dial..

Bare pass deg...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pappan min er sterkere enn pappan din.
    Det var det jeg pleide å si til mine barn - de tok faktisk aldri ironien/poenget i den sammenlikningen...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du tok en PB12/+2 under hver arm ned til kinoen?

Newcomer Nex sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Mamman min er sterkere enn pappan din, Alshus..

Jeg har nummeret på speed-dial..

Bare pass deg...

Så du og pappan til Alshus har noe på gang? Siden du har han på speed-dial

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •