ipod som musikk kilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ipod som musikk kilde

Noen som vet om å bruke ipod som musikk-kilde vil forringe lyden betraktelig. Er lei av å holde på å skifte cd'er hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ipod er ikke noe spesielt god på lyden, det er mye ett kult fenomen, derimot Iaudio skal være knakende gode spillere når det gjelder lyden de er derimot en del dyrere.

Men for all del, det er nå bare å sette på å prøve

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

razmatazz,

Du bare MÅ få deg Sonos snarest (kun ment til hjemmebruk)!!! Og Ipod har jo sååå dårlig lyd også!

Jeg har Sonos selv, og flere på Avforum kjøper etter hvert. Les siste utgave av Hjemmekino, der står det om Sonos (terninkast 6 er vel fortjent). Optisk lydkvalitet og inntil 50.000 tracks tilgjengelig på hånden. Hvor mange sanger kan Ipod'en din lagre?

Les også denne så forstår du mer hva jeg mener hvis du ønsker harddisk-lagring:
    Hifisentralen - Installering av Sonos med NAS lagring.

Sonos fås kjøpt bl.a. på Hifi-klubben. Infrant Ready NAS-bokser fås kjøpt på Komplett.no eller Masse Plass AS » Hjem. Anbefaler f.eks. Samsung Spinpoint disker (har 4x500 gb selv).

Sonos Digital Music System to stream digital music wirelessly from PC to any speakers in your home

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike det, så den flash videoen deres, var vannvittig stilig !!

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øystein
    Steike det, så den flash videoen deres, var vannvittig stilig !!

En stk Bundle med Sonos ankom heimen her i går! :-) Som du sier Øystein: Vannvittig stilig :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Globe
    En stk Bundle med Sonos ankom heimen her i går! :-) Som du sier Øystein: Vannvittig stilig :-D
    Grattis Du vil få mye glede av Sonos. Se også på forums.sonos.com, der legger brukerne sine kommentarer og spørsmål.

Bruker du NAS-løsning av noe slag? Hvilket format bruker du (mp3, flac, etc)?

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondlk
    Grattis Du vil få mye glede av Sonos. Se også på forums.sonos.com, der legger brukerne sine kommentarer og spørsmål.

Bruker du NAS-løsning av noe slag? Hvilket format bruker du (mp3, flac, etc)?

Har kjøpt inn en ReadyNAS DV (venter den tilsendt til uka), har en miks av mp3 og flac, samt en cd-samling som enda ikke er rippet. Har en større ryddejobb i filarkivet foran meg nå som Sonos skal presentere og håndtere samlingen :-)

Du da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker iPod som signalkilde til bakgrunnsmusikk, og jeg stiller spørsmål til de som klager over kvaliteten på lyden. Nei, man kan ikke forvente lyd som matcher drivverk som koster halve Norge - det får man ikke. Man får derimot helt, helt akseptabel kvalitet.

Jeg har kanskje ikke verdens beste ører eller beste stereokomponenter, men noe kraftig forringing av musikken blir å ta i noe helt vanvittig.

For å gjøre vondt verre har jeg den første generasjonen iPod med fargeskjerm, og så vidt jeg har fått med meg sies det at de eldre generasjonene hadde fryktelig lydkvalitet.

Så enten har jeg elendige ører fra et komparativistisk standpunkt, eller har jeg meget mangelfull elektronikk. Et tredje alternativ kan være at jeg ikke er helt på jordet allikevel.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den SONOS løsningen så helt fantastisk genialt ut, men når prisen totalt med "Mini Server" blir så høy kjøper jeg meg heller HTPC og får det samme bare med ++++++ :twisted:

Men en handy liten sak det der for stuen
    Kanskje mest egnet for HIFI og ikke hjemmekino?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver for øyeblikket å leter etter forsterker og fikk anbefalt en Bel Canto s300iu fordi den har usb tilkoblingsmulighet. Da kan jeg koble mac'en rett på forsterkeren. Han i butikken mente at dette var fremtiden og ville selge sin Mcintosh sette opp Bel Canto med mac. Jeg hadde for min del egentlig tenkt å bare koble til ipoden - derav tråden. Er det noen som vet noe mer om dette? Usb kobling på forsterkeren? Noen som har testet Bel Canto?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKKE musikk kilde, men musikk-kilde! eller'no..

Begynner å irritere meg seriøst over orddelingsfeil nå, det er så sinnsykt mye av det!

Skål og god natt!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Har kjøpt inn en ReadyNAS DV (venter den tilsendt til uka), har en miks av mp3 og flac, samt en cd-samling som enda ikke er rippet. Har en større ryddejobb i filarkivet foran meg nå som Sonos skal presentere og håndtere samlingen :-)

Du da?
    Infrant ReadyNAS NV+, 1,3 TB i level 5 raid. Og kun flac her seff!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Søvnig
    Jeg bruker iPod som signalkilde til bakgrunnsmusikk, og jeg stiller spørsmål til de som klager over kvaliteten på lyden. Nei, man kan ikke forvente lyd som matcher drivverk som koster halve Norge - det får man ikke. Man får derimot helt, helt akseptabel kvalitet.

Jeg har kanskje ikke verdens beste ører eller beste stereokomponenter, men noe kraftig forringing av musikken blir å ta i noe helt vanvittig.

For å gjøre vondt verre har jeg den første generasjonen iPod med fargeskjerm, og så vidt jeg har fått med meg sies det at de eldre generasjonene hadde fryktelig lydkvalitet.

Så enten har jeg elendige ører fra et komparativistisk standpunkt, eller har jeg meget mangelfull elektronikk. Et tredje alternativ kan være at jeg ikke er helt på jordet allikevel.
    Jeg har hørt at 2. generasjon Ipod har enda verre lyd =) Men penere design da

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Den SONOS løsningen så helt fantastisk genialt ut, men når prisen totalt med "Mini Server" blir så høy kjøper jeg meg heller HTPC og får det samme bare med ++++++ :twisted:

Men en handy liten sak det der for stuen
    Kanskje mest egnet for HIFI og ikke hjemmekino?
    Kun lyd (inkl. cover-visning), men ikke video.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    IKKE musikk kilde, men musikk-kilde! eller'no..

Begynner å irritere meg seriøst over orddelingsfeil nå, det er så sinnsykt mye av det!

Skål og god natt!
    Ikke for å være vanskelig, men det skrives faktisk ikke musikk-kilde heller.
    Det riktige er: Musikkilde. Du har lov å skippe en konsonant i slike tilfeller.

Og NEI, jeg er ikke norsklærer. For da hadde jeg ikke skrevet skippe heller =)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av razmatazz
    Driver for øyeblikket å leter etter forsterker og fikk anbefalt en Bel Canto s300iu fordi den har usb tilkoblingsmulighet. Da kan jeg koble mac'en rett på forsterkeren. Han i butikken mente at dette var fremtiden og ville selge sin Mcintosh sette opp Bel Canto med mac. Jeg hadde for min del egentlig tenkt å bare koble til ipoden - derav tråden. Er det noen som vet noe mer om dette? Usb kobling på forsterkeren? Noen som har testet Bel Canto?
    Jeg kjøpte meg en iPod dock og har koblet denne docken til stereoanlegget med en minijack -> 2x RCA kabel. Funker helt greit

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Å komme inn med Sonos i debatten om iPOD er litt feil.
    Sonos er et stasjonært produkt og lydkvaliteten deretter.

iPOD er et bærbart produkt og kan fungere helt greit. Men det er allikevel langt igjen til High-end produkter.

Spørsmålet man bør stille seg er vel egentlig: hva vil jeg bruke pengene på og hva forventer jeg av kvalitet.

Jeg skal sette opp et sekundær-anlegg i mitt feriehus og vil ikke bruke allverden penger på det.

Jeg har allerede iPOD Nano og falt ned på en T-amp forsterker. Denne har kun én inngang så hvis jeg vil se DVD må jeg koble om bak.
    2 høyttalere skal dekke lyden, ikke surround.

Forventingene mine er ikke skyhøye, men at jeg får bra lyd for en billig penge og at det tar liten plass i dette lille huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har berre ein ting å sei, ipod kobla til ps3 med usb og filer i wav og lyden tappa gjennom ein optisk kabel, digitalt all the way, så er det berre å ha ein reiciver eller ein dac så skulle lyden bli så bra som høytalerane tilet. Det finnest mange bedre muligheter sikkert som slimbox elr ka den heite, men ha du ein ps3 og ein ipod så synest i allefall eg at detta ga veldig bra lyd.
    Eg har ikkje allverdens komponenter, men min marantz sr7200 og audiovector avc super og jamo d590 og xtz 12" spelte vanvetugt bra med denna ubrukelige ipoden. Eg likar min ipod.

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

iPod er helt konge :-)

Har i dag en iPod Video m/80 GB med ca 7500 sanger stort sett MP3 i 320kb/s så lyden er helt grei den. Nei det er ikke HIFI, men en fantastisk måte å oppleve musikken sin på for den musikkinteresserte.

Denne er koblet til min HK AVR 635 via en iPod dock. Med programmerbar fjernkontroll til forsterkeren så tok det bare ett par minutter og programmere denne til å styre iPoden fra dockingen.

I bilen har jeg også en iPod dock som kan styre iPoden fra Pioneer anlegget.

Også har jeg en Klipsch iGroove HG sett som både ser bra ut, er lett å ta med seg og som ikke minst låter fantastisk godt i forhold til størrelsen. Denne brukes i hagen, på badet, på tur og andre stedere jeg har lyst til å høre på musikken min.

Når jeg går, sitter på bussen/toget,flyet osv så har jeg med iPoden med ett sett Sennheiser CX300.

Altså dersom du er i kategorien som meg hvor musikken er viktigere enn "lyden" så er iPod'en fantastisk innretning som gjør at du kan få tilgang til all din favoritt musikk uansett hvor man befinner seg med tilfredstillende lydkvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Lyd fra PC til forsterker, hvordan?

Hei! Jeg er glad i musikk men ingen hifi-ekspert, og lurer på følgende:

Jeg har en Dell Inspiron 9400 laptop med mange MP3-filer jeg har rippet. I tillegg til vanlig minijack-utgang har laptopen s-videoutgang. Steroanlegget består av en Denon AVR 2802 forsterker (receiver med mengder av innganger, herunder optiske innganger) samt Dali suite 2.8 høyttalere + Dali S1.2 subwoofer.

Spiller mye musikk fra PCen på stereoanlegget og har til nå brukt hodetelefonutgangen, dvs minijacken, som utgang som enkelt og greit er koblet til VCR2/V.AUX-inngangen på forsterkeren.

Lyden er slett ikke dårlig, men kunne den blitt bedre ved annen tilkobling?

Er det evt mulig å bruke s-videoutgangen til dette? Iflg hardware.no har s-videoutgangen mulighet for overgang til "Composite og Coaxial digital lydutgang".

Takknemlig hvis noen har tid til å gi råd.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •