Om oppgradering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Om oppgradering

Jeg kjøpte i 97-98 et hjemmekinoanlegg til over 40 000, og dette har fått noen år på baken, og har vært pakket ned i 2 år pga litt mye flytting.

Anlegget skal nå settes opp igjen og pga teit plassering av LCD-skjermen så lurer jeg på om det går ann å koble på trådløse bakhøytalere på anlegget,siden anlegget blir stående mitt i stua under trappa, og jeg ønsker å slippe å trekke kabler rundet hele stua..

Noen har fortalt meg at det er dårligere lyd i trådløse, er det riktig?
    Hvilken prisklasse må jeg opp i for at lyden ikke skal bli dårligere?

Anlegget jeg har er pioneer VSA E06 forsterker
    pioneer DVL-909
    Sound dynamics høytalere RTS-C2 CLR
    RTS-9 front
    Bakhøytalerne har jeg ikke modell på, bortsette fra at det er hjørnehøytalere

Med innkjøp av optisk kabel så tror jeg det kan bli bedre lyd, men tenkte å oppgradere etterhvert som de bestemmer seg for hvilke DVD format som blir gjeldene....

Takker for alle innspill

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du strengt tatt ikke trenger å gå høyere enn feks. 10-15K før lyden er tilsvarende eller bedre.. Teknologien har blitt bedre, hardere konkurranse og pressede priser gjør at kvaliteten er bra selv innen lavere prisklasser. Planer om å kjøpe nytt? Hva foretrekker du/dere? Film eller Musikk? action eller komedier? Waf-faktor eller stort og plasstagende anlegg? Og ikke minst: budsjett?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde strengt tatt ikke tenkt å gjøre noe før jeg vet hvilke HD format som blir gjeldene, da skiftes DVD spilleren ut med en gang pga HDMI og muligens forsterkeren, for jeg har hele tiden irritert meg litt over bassen..blir liksom aldri helt fornøyd med bassen og har vært litt usikker på om det er suben eller anlegget det er noe feil med, men tipper på at det er anlegget da det var visst en svakhet med VSA EO6

Har en aktiv sub fra Energy 12" 150W( pianolakk på toppen)

Et anlegg som passer til action filmer og musikk er et must

Som følge av at det er settes opp i en 31kvm stue så synes jeg det kommer til å bli veldig dominerende, så jeg får se hvordan det blir når jeg setter det opp igjen, kanskje jeg selger hele sulamitten inkl et par esker med LD filmer

Jeg har forøvrig sett på TXQ120 til Samsung, fordi et er mulig å oppgradere til trådløse bakhøyttalere samt det er lite dominerende og stilrent men ble deppa da den kun leveres med Sone 2 etter å ha hørt med samsung Norge og da blir plutselig alle sone 1 filmene null verdt..
    Det er det eneste som bremser meg, fordi det er et viktig moment for meg.

TXQ120|Hjemmekino - Hjemmekino - Samsung Norge

Vet du noe om spm mitt ang trådløse bakhøyttalere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sharko

Har aldri satt opp noen selv. Men kjenner til flere som har prøvd. Mikrobølgeovner, mobiltelefoner ect slår inn og skaper mye støy i høyttalerene. Om du har mulighet til og legge opp kabler vil det være en langt mye bedre løsnning. Både økonomisk og hva lydkvalitet angår.

Når det gjelder hvilket HD format som kommer til å bli må du nok regne med at begge blir værenede. Kombi spillere blir billig etter hvert. Mulig det kan være noe å vente på heller? Dagens kombi spillere ligger vel rett over 10k. Men når de har komt noen par generasjoner i vei vil det nok synke ganske bra.

Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sharko

Jeg har forøvrig sett på TXQ120 til Samsung, fordi et er mulig å oppgradere til trådløse bakhøyttalere samt det er lite dominerende og stilrent men ble deppa da den kun leveres med Sone 2 etter å ha hørt med samsung Norge og da blir plutselig alle sone 1 filmene null verdt..
    Det er det eneste som bremser meg, fordi det er et viktig moment for meg.

TXQ120|Hjemmekino - Hjemmekino - Samsung Norge

TXQ120 kan enkelt gjøres sonefri da. Samsung HT-TXQ120 region code

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte HT-TXQ120 i sommer og var meget fornøyd!

Min entusiasme og tillit til Samsung fikk seg derimot et skikkelig skudd for baugen da jeg skulle spille min første private produserte DVD. Hadde gledet meg til å sitte å se på film sammen med min datter fra vår tur til Paris da melding "Unauthorized dvd" dukket opp på skjermen. Det viser seg etter litt undersøkelser at Samsung i sin iver etter å sperre for ulovlig kopierte dvder også har fjernet muligheten for oss som lager våre egne filmer å se på disse. Gratulerer!

Jeg benytter Pinnacle Studio for å produsere en dvd. Filmene spiller fint på andre dvd spillere. Hart ikke funnet en måte å komme rundt dette på menvil fraråde enhver som vurdere Samsung - Styr klar av dette produktet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vært i kontakt med Samsung Norge ang dette?

Er veldig spent på om de viser vilje til å løse dette problemet.

Et spm til deg Arbeg

Har du prøvd hacken som det er linket til over og om den funker?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, jeg har prøvd hacken men den løste ikke mitt problem. Fikk den av forhandleren som foreslo å prøve dette først.

Både jeg og forhandler har vært i kontakt med Samsung i Norge uten at det resulterte i noe særlig. Når jeg først kontaktet de foreslo de at jeg oppgraderte driversoftware men det viste seg at jeg hadde nyeste versjon.

Svaret jeg fikk via forhandler var at dette var gjort slik med hensikt (da med tydelige bivirkninger) og at jeg måtte brenne dvd i et annet ISO format. Har ikke finlest alle kriker og kroker i Pinnacle enda men tror ikke jeg kan endre formatet som brennes der. Mulig at jeg kan redusere kvalitet og brenne avi i stede men har ikke testet det enda. Det vil jo også være dumt å måtte bevisst redusere kvalitet, spesielt med tanke på at min tv er en Pioneer PDP-427XA.

Så så langt har de vist liten vilje til å hjelpe meg å løse problemet så jeg vurdere å benytte rette mer formelle henvendelser, etv forlange å heve kjøp da det etter min mening må være lov å se på film som du har laget selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke spilleren ta feks Divx?
    Kanskje det er løsningen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, den skal ta DivX.
    Har ikke hatt tid til å prøve det enda og det tar jo noen timer å produsere en ny image. Men, det er jo i og for seg en avsporing å måtte begynne å lage andre formater.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt misfornøyd? Vil du anbefale meg å kjøpe den?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung er IKKE villig til å hjelpe til med å løse dette problemet. Etter en rekke telefonsamtaler til Samsung hvor de hver gang kommer opp med alternative årsaker (fra feil på dvd plate, brenneprogram, nå senest var det vide kamera mitt som ifølge Samsung produserte kopibeskyttede avi filer på tapen min) sier de at det ikke er noe å gjøre med.
    Ikke kjøp dette produktet om du har planer om å se på film som du tar opp selv!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som evt. er interessert så har jeg nå funnet en løsning på problemet. Selv om det står i dokumentasjonen at HT-TXQ120 skal ta alle typer DVD (+/-R&RW) så er løsningen å endre Book Type til DVD-ROM.
    Dette kan gjøres med programmers som ImgBurn eller Nero. Det krever imidlertid at man har en DVD brenner med driver software som støtter dette.

Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv problem med brente Dvd'er og fikk feilmelding "Play Prohibited".
    Måten jeg har løst det på er å kopiere filmen som ikke virker til harddisk. Så brenner jeg filmen ut igjen i Nero (standard settings). Fungerer veldig bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere anlegget mitt kan ligge på-hvis jeg skulle selge det?

10 år er lang tid, og forsterkeren og LD/DVD spilleren har kanskje liten verdi i dag...så jeg trenger egentlig noen råd forslag der

Har foresten hentet meg TXQ120 til Samsung i dag, og må si esken var rimelig stor og veide 70 Kg, og måtte rulle den opp trappa for å få den inn

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, min er fortsatt i pakknigen hjemme. Må få pusset opp leiligheten ferdig først. Godt gjort å få rullet den må jeg si! :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung TXQ120

Jeg har en del problemer med DVD spilleren på TXQ120.

Den spytter ut DVD/CD platene rett på gulvet om man ikke står og tar de i mot. Eject motoren står og gr i 5-6 sekunder etter at platen er ute. Om man f.eks ser på TV med input fra parabol og en skal ejecte en plate blir lyden borte (lyd fra parabo via AUX) Det kan ikke være meningen at det skal være sånn?

Får ganske ofte meldingen "NO FILE" selv om det er DVD filmer som er kjøpt originale som er i spilleren.

Den er veldig sensitiv på riper i platene, DVD spilleren til 300kr fra Rimi er 10 ganger mindre sensitiv.

Visse DVD/CD plater lager noe voldsomt med lyd i spilleren, lyden overdøver lyden fra film/musikk om man ikke har den på så høyt. Det er alt fra originale plater til brente plater.

Jeg har oppgradert firmware til den siste som ligger på nettet 1.19n.

Andre som har vært borti dette med dette anlegget?

Har også problemer med at "lyden kommer før bildet". Virker som dette stort sett er på DVD og ikke på parabol (lyd via AUX).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har HT-TXQ120. Noen som har fått fikset probleme de sliter med? Er virkelig dvd spilleren så sensitiv?

Grunnen til at jeg lurer er at det er svært god pris på anlegget nå.

Hva med lyden, er den bra?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •