MAS7.1 - for de som trenger mer enn en analog 7.1 inngang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MAS7.1 - for de som trenger mer enn en analog 7.1 inngang

Ramlet over denne kjekke lille saken i kveld. Burde kunne løse ett og annet analoginngangproblem for flere enn meg, skulle jeg tru.

MAS7.1

Prisen ser jo heller ikke ut til å være så hakkende gal.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Jeg har også kikka på denne, sendte akkurat en epost til produsenten med forespørsel om forhandler her i Norge. Det er kanskje ingen?

Jeg tror denne kan løse en del praktiske problemer med flere multikanalskilder etterhvert. Selv håper jeg å kunne kombinere MAS7.1 med Copland306/535 (under innkjøp), et rent for-og effektforsterkersett med kun en analog 5.1-inngang. Jeg er altså avhengig av at alle kilder omdanner lyden til analog 5.1 før det sendes til coplandsettet.

MAS7.1 switcher mellom opptil tre analoge 7.1 (eller 5.1) kilder. og kan også switche HDMI på bildesiden.

Håper noen kan svare på følgende, mye av det står sikkert under andre tråder, men det begynner å bli uoversiktlig...

Kan noen/alle av de nye bluray/HD dvd-spillerne som kommer nå dekode lyden på plata til et analogt multikanalsignal, slik som sistegenerasjons multispillere(Arcam139, Marantz9600 etc) kan?

I såfall: Er det mulig å få ut et analogt 5.1-signal fra disse spillerne som er kvalitetsmessig jevngodt med det en ville fått med HDMI 1.3 og full dekoding i de nye receiverne som kommer nå?

Jeg og Copland har limit på 5 kanaler, det får holde også når det blir ny HD-spiller. Da blir spørsmålet: Er det mulig å få ut et (analogt) 5.1 signal som inneholder samme info som 7.1, men miksa ned til 5 kanaler? Eller må en velge om en skal kutte ut enten de to kanalene bak eller de to på siden i 7.1?

Hvis en kan svare ja på disse spørsmålene så ville en MAS7.1 løse mange problemer for folk med litt eldre, men gode anlegg....

vennlig hilsen

Odd Jorulv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •