Ubrukelig DTS-lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ubrukelig DTS-lyd

Poster denne under generelt da jeg ikke vet om forforsterkeren eller dvd-spilleren er problemet.

Jeg forsøker å spille av DTS-lydspor på en Denon 3910. Den er tilkoblet en Meridian G68 med optisk kabel. Dolby Digital lydspor fungerer utmerket på alle platene jeg har forsøkt, men DTS er en annen sak. Blir i hovedsak ingen lyd i det hele tatt, men får tidvis noen "biiip" og "blipp" lyder.
    G68 "gjenkjenner" signalet som DTS, men det hjelper jo lite. Tror instillingene på 3910 stemmer. Står på Normal ikke PCM under audio setup. Har ikke endret noe på instillingene for HDMI-lyd da jeg ikke bruker det til annet enn bilde.

Noen som har noen gode ideer om årsaken til problemet?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd litt forskjellige instillinger på DVD-spilleren uten videre hell. Skulle hatt en annen forforsterker å teste på, men den gang ei.. :-?

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner ikke jeg personlig til disse produktene, men man kan vel tenke litt høyt?
    Begge komponentene har innebygd dekoder for DTS, så med en optisk eller digital coax mellom de, og du velger DTS i dvd-menyen, så burde G68'n gjenkjenne signalet som DTS, dekode det og sende det videre? Hvordan er oppsettet ditt videre fra G68'n? Kan det være noe kluss der?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videre fra G68 går signalene med RCA/XLR til fem monoblokker og videre til HT.
    Siden det kun er lyd i DTS som ikke fungerer antar jeg at problemet er DVD-spilleren eller G68'en. Hadde jeg ikke hatt lyd overhodet kunne det være at signalet ikke gjenkjennes og dekodes. Men når det komme ut som uregelmessige piiip og skurr samtidig som G68 identifiserer det som et 5.1 lydsignal skjønner jeg virkelig ingen ting.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg ikke så mye tips å komme med dessverre. Hadde vært greit å låne en dvdspiller ett eller annet sted, for så å evt få avkrefte at det er noe galt med akkurat den.

Som du sier er det rart at du får lyder.. Sist jeg hadde et tilsvarende problem med en forsterker som ikke likte DTS, fikk jeg overhode ikke lyd.. Synd jeg ikke kjenner produktene bedre, er jo og mulig at det er en fislete innstilling som skal til bare..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal prøve en annen DVD-spiller ila uka. Men den har fungert tidligere også på DTS. Uvisst når problemet oppstod siden jeg konsekvent har brukt DD på film siste året ca..

Ingen med Meridian forforsterker her som kjenner til noen spes instillinger som må til for å benytte DTS? Finner ikke noe under menyen på frontpanelet. Har ikke koblet til pc'en og sjekket konfigurasjonsprogrammet ennå, men kan ikke huske å ha sett noe som passer til dette.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsøkt å få litt bistand fra Meridian, men e-post adressen til support på siden deres er død!
    Useriøst for hvilken som helst bedrift, og hvertfall tatt i betraktning prisklassen de ligger i med de fleste av produktene sine

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo forkastelig
    Så HIGH-END utstyr så fungerer ikke det desidert råeste lydformatet, har ikke Meridan support over TLF? Håper du kommer igjennom snart, virkelig kjedelig situasjon :???:

Hvordan er Dolby Digital? Det er ikke kablingen det er noe kluss med?

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta kontakt med hifi huset i bærum regner med at de kan hjelpe deg men tekniske spørsmål.

Håper virkelig dette løser seg for deg, dette er jo krem utstyr!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DD fungerer helt utmerket, og det er det som er så merkelig.. :neutral:
    Mulig 3910 har skylda, men kan liksom ikke se at jeg har noen feil på instillingene hvertfall. Uansett ikke videre imponert over det tullet med support mailen. Fått rask og god respons derfra tidligere, men hjelper jo lite nå som mailen bare kommer i retur :evil:

De har support telefon, så det blir nok til at jeg ringer de ila dagen. Ellers er Hifi huset vurdert, men de har hatt ferie.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg kunne poste konklusjonen på denne, selv om jeg fant svaret for lenge siden.
    Testet flere plater uten hell før jeg konkluderte med at noe var galt. Men når jeg begynte å endre innstillinger på DVD-spilleren fortsatte jeg å teste med en og samme DVD. Tabbe!!! Første endring jeg gjorde med bitstream i oppsettet gjorde at DTS fungerte, men det skjønte ikke jeg siden platen jeg testet med var defekt.... ops:

Det ryktes at det krever en stor mann for å innrømme sine feil, så da kan jeg jo late som jeg er det

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt det problemet der altså! Jeg hadde en H/K 37, som jeg hadde noe samme problemet med. Men da jeg byttet fra optisk til coaxial kabel, var problemet løst

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •