Monster HT800 - Defekt produkt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Monster HT800 - Defekt produkt?

Jeg har bestilt mitt overspenningsvern/strømfilter Monster HT800 fra Komplett.no . Dagen jeg fikk den monterte jeg den selvfølgelig.

Tilkoblet utstyr var som følger

AMP: Pioneer VSX 916-K
    TV: Philips CRT 32"
    Console: Xbox 360

Thats it!

Den første dagen fungerte alt perfekt, men dagen etter når jeg skulle skru på strømtilførselen til vernet ( AV og PÅ knappen på Vernet) trykte jeg ikke knappen så veldig hardt inn, slik at den ikke slo seg i full kontakt, ISTEDET ble det en vanvittig kortsluttning i kontaktoren i vernet, og jeg kunne høre at det gnistret i vernet, og broren min spurte hvorfor i helvette lysene i hele huset blinka, da hadde overspenningsvernet skapt en kortsluttning i kontaktoren for så å trekke all strømmen på anlegget slik at resten av anlegget ikke fikk strøm. Når jeg skrudde overspenningsvernet av fungerte alt selvfølgelig som normalt, dette foregikk på under sekundet siden jeg var kjapp, så 16 A sikringa på kursen til hjemmekinoen slo ikke ut.

I dag bestemte jeg meg for å prøve igjen, skrudde overspenningsvernet på bestemt (JÆVLA pussig knapp som virker som en Usmurt kjøkkenhengsel). Alt fungerte perfekt, men da jeg kom borti overspenningsvernet slik at ledningen som fører strøm fra stikkontakt til vernet bevegde seg begynte det å gnistre å lysene blinket i hele huset igjen.

Dårlig kontakt eller løse ledere i inntaket på vernet måtte være problemet, men Monster har konstruert en spesiell skrue som ikke kan skrues ut, bare inn! Sikkert pga 275000 euro garantien, men dette er **** meg irriterende siden jeg sikkert må vente i flere uker på å få vernet tilbake eventuelt et nytt fra komplett.no

Har flere hatt dette problemet?

Skuffet Ruxxy.

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme, fungert knirkefritt i 2 år. Feilvare du har fått, send i retur.

Men hvorfor bruker du av/på knappen? Du vil jo miste lagrede innst. i receiver.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte ikke på det den dagen, skulle jo prøve ut vernet...:-?

Så må kjøre MCACC og alt av konfigureringer igjen :evil: Går vell bra, så lenge jeg får NYTT vern umiddelbart!

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Tenkte ikke på det den dagen, skulle jo prøve ut vernet...:-?

Så må kjøre MCACC og alt av konfigureringer igjen :evil: Går vell bra, så lenge jeg får NYTT vern umiddelbart!
    Hm, ja kommer vel an på hvor lenge den var uten strøm, regna med de ville sende deg ett nytt ja.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •