lyd i flere rom med styring via fjernkontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lyd i flere rom med styring via fjernkontroll

For tiden tenker jeg på hvordan jeg skal kunne spille musikk i flere rom. Tanken min er å strekke 2 lydkabeler fra receiver i kjellerstua opp til bad og gang i 1.etg og 1 kabel fra receiver til kjøkken i 2.etg. Om mulig vil jeg ha flere kabler opp til stue i samme etg. I gang,bad og kjøkken kobles f.eks 2 høyttalere i serie på samme kabel, om dette er mulig? Finnes det en receiver som takler dette, og hvor kostbart vil det bli?

Tenkte så å kjøre musikken fra PC til receiver, og styre alt vha av denne fjernkontrollen: SmartHus og Custom Install produkter fra Tronika. Philips Multimedia Fjernkontroll - RC9800i
    Fjernkontrollen kommuniserer med PC vha trådløst eller kablet nett, og viser musikkfilene som er lagret på PC'en. Håper da også at fjernkontrollen skal kunne skifte mellom de ulike lydutgangene mens man sitter oppe i 2.etg. Virker dette mulig?? Eller har dere noen andre bedre alternativ?

Setter pris på alle svar!

Mvh

Tryggis

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke alt for mye om akkurat det, men at det burde finnes recivere som har multirom 1+2 iallefall. Men hva med Sonos? Har du sett på det?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket litt på Sonos ja, ser jo veldig lekkert og bra ut. Men da må jeg vel ha 1 spiller i hvert rom, og det blir fort dyrt når hver spiller koster kr.5000 :/ Ellers hadde jo dette vært perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja sån som jeg tyder den flash videon på hjemmesiden dems trenger du en base stasjon og de boksene du kober til de forskjelige anleggene koster 2.998,00

så det er vel selve basen som koster 4.298,00

Sonos Multi Zone Digital Music System - play digital music from PC in any room

Hi-Fi Klubben :: Lyd i alle rom | Hi-Fi Klubben

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •