Platespiller, merkelig problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Platespiller, merkelig problem

Var innom Hi-fi klubben i dag for å kjøpe noe småtteri, og kom ut igjen med blant annet en platespiller . Dette er en billig Denon-spiller med innebygd RIAA som jeg kjøpte for å kunne spille noen av de gamle platene som har ligget urørt i snart 20 år.

Det som er merkelig er at det er betydelig mer vokal i høyre kanal enn i venstre. Det kan være at det er mer lyd generelt i høyre kanal men det var vokalen som var mest fremtredende. Gitarklimpring o.l. kom godt frem i den venstre.

Når jeg spiller cd eller dvd er lyden helt sentrert så det er ikke høyttalerplassering, romkorreksjon e.l. som det er noe i veien med.

Spørsmålet er da: Ble platene mikset slik før (mer vokal i en kanal, og mer "effekter" i den andre) eller er det noe galt med platespilleren?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et kjapt tips er å sjekke stiften. prøv med en annen stift/pickup (kjøp gjerne en billig en) og bare se om du får samme effekt.

mye mulig det er noe annet, men skader ikke å sjekke

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss du refererer til den jeg tror du har kjøpt så er det ikke mulig og bytte stiften på denne!
    Men sjekk kablene dine, sjekk jordingspunktet. Noen plater er spillt inn i "tidlig stereo". Da var det ikke alltid like sentrert, hr du prøvd med en nypressing?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Viss du refererer til den jeg tror du har kjøpt så er det ikke mulig og bytte stiften på denne!
    Men sjekk kablene dine, sjekk jordingspunktet. Noen plater er spillt inn i "tidlig stereo". Da var det ikke alltid like sentrert, hr du prøvd med en nypressing?
    my bad, sjekka aldri om stiften kunne skiftes

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •