Strømfilter/kabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Strømfilter/kabler

Hei.

Jeg vurderer og kjøpe meg en strømrenser eller kabler som gjør biffen.
    Har sett på IsoTek GII Mini Sub og lest endel om den. Den har etter det jeg kan se fått gode skussmål over hele plata.. Jeg har tenkt å stikke innom og få lånt med en hjem og teste.
    Har også sett på VALHALLA TECHNOLOGY VT filter cord Kabel...

Jeg lurer.. er det noen der ute som har noen råd, mostandere av IsoTek og deres meninger er jo spennende, noen som har testet annet utstyr i samme prisklasse osv?

Takker på forhånd

:-D

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strømrenser og helt enkle skjermede strømkabler gjør biffen hvis du er plaget med støy.
    Hvis ikke er det bortkastet tid og penger...

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strømkabler hjelper ihvertfall på lyden! Enkelte mener jo at det er bare tull men mine egne erfaringer er helt klart at en skikkelig strømkabel gjør susen! Bare så synd de er så fordømt overpriset...

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY er vel ett stikkord når det gjelder nettkabelen. På HT-kabelsiden får du avgjøre selv, men regner med du kjøper ferdig begge deler!

Hva med et galvanisk skille (skilletrafo)? Kanskje dette kan hjelpe deg?

Kimber har jo mye fint råmateriale, men også mange fine, ferdige kabler å selge deg!

Nei, jeg hjalp deg nok ikke stort her.. Du har jo så mye fint utstyr, så jeg aner ikke hvordan ting er i den aktuelle prisklassen! :P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på IsoTek GII Mini Sub
    Audiophile-Arve mener at Minisub`n er spesielt god (audiophile.no). Det mener også What-Hifi som gav den Award of the year i 2004-2005. Jeg har imidlertid i det siste deponert på Isotek Mini sub, Isotek Sigmas, Nordost Thor og Furutech TP80 for å sjekke om dette hadde noe for seg for meg. Det ble en fiasko. ALLE dempet dynamikken i større eller mindre grad, og de er nå returnert til HFC (som ikke var spesielt glade ).

Konklusjonen må bli at det som fungerer hos noen, fungerer ikke nødvendigvis hos andre. Jeg vil imidlertid understreke at dess billigere anlegget var (jeg har flere), dess større effekt hadde filtrene. I "High-End" anlegget mitt ble derimot reduksjonen i dynamikken avslørt fra første anslag i musikken, og da var valget enkelt.

Jeg opplever derimot en positiv effekt med nettkabler (bedre dynamikk, større lydbilde, flere detaljer, klarere stemmer og sortere lydbilde). Jeg har store problemer med å forklare hvordan denne siste meteren fra kontaktene i veggen kan ha slik en effekt, men endringen er for store hos meg til at det kun kan være placebo. Mon tro om ikke det beste hadde vært å føre den stive strømmkabelen fra veggen rett til produktene?

Jeg vil uansett spesielt anbefale den såkalte FAT-kabelen som er et DIY-produkt. Den er bedre (hos meg) enn mange kjøpe-nettkabler til mange ganger prisen.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får en tak i denne FAT kabelen da? Neste stopp er å lage nye strømkabler...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dukker stadig opp på bruktbørsen og kan kjøpes ferdig laged eller i deler, billig blir det uansett
    her kan de kjøpes ferdig terminert:
    se lengre ned ¨på siden i linken og der ligger dem.
    Lydhuset.no

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett lite prosjekt der jeg skal lage meg en av det lokale elverkets 4kvmm...
    Får holde dere oppdatert

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Audiophile-Arve mener at Minisub`n er spesielt god (audiophile.no). Det mener også What-Hifi som gav den Award of the year i 2004-2005. Jeg har imidlertid i det siste deponert på Isotek Mini sub, Isotek Sigmas, Nordost Thor og Furutech TP80 for å sjekke om dette hadde noe for seg for meg. Det ble en fiasko. ALLE dempet dynamikken i større eller mindre grad, og de er nå returnert til HFC (som ikke var spesielt glade ).
    Takker for mange svar.. og ja var de samme testene som jeg har lest.. tror jeg får deponere på en Isotek og teste rett og slett... Får dra med meg en strømkabel eller 2 i samme sleng og se hva som skjer

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er ganske så vilt egentlig...
    Men, folk påstår at kabler ikke har noe å si..
    Og nå demper strømfiltre dynamikken?
    Er ikke dette bare strøm? Da skal nå ikke dynamikken bli så dempet?
    Tørr vedde på at det er samme opplevde hos meg der jeg testa ei Mobile fidelity innspilning med tilsvarende opptak på samleplate. samme som skjedde her.. Råskapen som fantest på samleplata var borte, noe mere polert.. Men anslagene på trommene og definisjonen var 1.rate. Og det viste seg at jeg kunne spille enda høyere før forvrengningene ble tilsvarende som på den andre.. Men da var det til gjengjeld bra med dynamikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •