holy grail of hi-fi - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja sammen med noen skriblerier for og huske sine tanker fra forrige.

Kabeltest hos deg kan ikke sammenlignes da jeg ikke kjenner oppsettet men skulle nå alltids stillt opp, hvor?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Dette var jo greit skrevet. Kan ikke si jeg er uenig i noe der.

Kan vel legge til en annen erfaring jeg har: hvis du har bassproblemer - ikke bruk bøttevis med penger på utskifting av høytalere, kabler, forsterkere osv i all uendelighet før du har prøvd å la en digital equalizer løse problemet.
    Hyggelig og høre at du er enig i det jeg har skrevet :-D

Eq kan absolutt være tingen!
    Hundre ganger mer realistisk enn kabel bytte.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er lettere og få en stativ høyttaler til og låte bra, men en gulvstående med rett arbeids forhold gir ofte musikken mere kropp og helhet. Og sette en pris grense på når det skal lønne seg og kjøpe gulvstående fremfor stativ synnes jeg passer dårlig!
    (Quote)

Du har nok rett i det du sier der. Er nok litt feil av meg og sette grense med pris.

Men du har mange gode poeng her![/QUOTE]

Takk for det :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss du switcher slik så tror klarer du ikke nullstille deg og vil derfor høre 0 forksjell. Og med en gang en kabel settes strøm på etter noen minutter av vil det ikke låte optimalt, det gjleder for alle[/QUOTE]

Du kan nok være inne på noe der.
    Men ikke fortell meg at forandringene er store. For det er de ikke!!!
    Hi-fi er relgion. Du må ha trua :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Ja sammen med noen skriblerier for og huske sine tanker fra forrige.

Kabeltest hos deg kan ikke sammenlignes da jeg ikke kjenner oppsettet men skulle nå alltids stillt opp, hvor?
    På skedsmokorset.
    Vi kunne tatt noe pils, og hatt det veldig hyggelig :-D
    Husker The gatering for mange år siden, når jeg holdt på med Amiga (datamaskin) vi skulle fått til noe liknende, med hi-fi. Utvekslet musikk osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BeoMaster

Den gyldne middelvei gir gjerne mest lyd for pengene, men det er ikke sikkert det er mest lyd for pengene som gir Nirvana..
    Jeg vil si, og jeg tør påstå at dette gjelder alle, at det som gir Nirvana i et ellers bra anlegg er sindstilstanden og musikkvalget - ikke feks de nye kablene.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Connoisseur
    Jeg har Red dawn XLR, og Harmonic Tech. pro 11 til høytaller.
    Jeg inviter på kabeltest hjemme hos meg, hvis du vil ?
    Tenkte litt på og få sammen en del folk, og få en endelig konklusjon ?
    Kunne vært gøy det. Jeg kan jo ta med minne høyttaler kabler også (Kimber monocle X og Kimber 4TC) + signal kabler. Så kunne men få testet flere kabler opp i mot hverandre på samme anlegg. Også kommer man jo i kontakt med andre med samme interesse!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Kunne vært gøy det. Jeg kan jo ta med minne høyttaler kabler også (Kimber monocle X og Kimber 4TC) + signal kabler. Så kunne men få testet flere kabler opp i mot hverandre på samme anlegg. Også kommer man jo i kontakt med andre med samme interesse!
    Høres veldig bra ut :-D

Må bli en helg da.

Når passer det for deg ?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut :-D

Må bli en helg da.

Når passer det for deg ?
    Har sendt deg PM

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i noe av det trådstarter skriver, men ikke alt. Jeg vil si at det er mye bedre å spille på en god gulvstående som kan få dybde og kraft til musikken enn mange stativhøyttalere jeg har hørt på. Forskjellen er vel når man sammenlignet stativhøyttalere og gulvstående i lav prisklasse for da er gjerne den gulvstående konstruert med dårlig stivet kabinett og da vil en stativhøyttalere gjøre nytte av mindre kabinett og dermed spille renere.

Men jeg orker ikke å diskutere mer, tingene du beskriver er ofte individualle og subjektive. Jeg vil istedet nyte en flott dag med sol og musikklytting!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg tror mange er enig med meg når jeg sier at forskjellene ikke er veldig store mellom komponenter, i samme prisklasse

Er også lei av og høre hvor fantastisk mye bedre lyder er blitt etter noen har kjøpt ett nytt produkt (spess. kabeler). 2 mnd. senere ser du samme personen selge produktet på brukt-børsen.
    Du har flere gode poenger i innlegget ditt, men noe av det du sier er jeg så totalt uenig i som det går an å bli

For det første, det kan være og det ER store forskjeller på komponenter i samme prisklasse. Det behøver ikke å bety at den ene er dårligere enn den andre. Det går rett og slett på hvilke preferanser man har. Så jeg er ikke enig med deg når du sier at det ikke er store forskjeller i samme prisklasse.

For det andre. For det om du kjøper et nytt produkt og blir så fornøyd at du skryter det inn i himmelen, også selger du det 2 mnd senere, så er det jo dermed ikke sagt at du er misfornøyd for det.

Selv elsker jeg å bytte utstyr ofte. Behøver ikke bety at jeg er misfornøyd, men ønsker å skaffe meg selv mer kompetanse innen hobbyen min, og jeg synes alltid det er moro å teste nye produkter. Og det skaper meg nyttig erfaring om hvilke produkter som matcher eller ikke, og kan på den måten komme med anbefalinger til andre.

Jeg har solgt masse produkter som jeg har vært superfornøyd med.

Bortsett fra dette så var innlegget ditt veldig fint Synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Du har flere gode poenger i innlegget ditt, men noe av det du sier er jeg så totalt uenig i som det går an å bli

For det første, det kan være og det ER store forskjeller på komponenter i samme prisklasse. Det behøver ikke å bety at den ene er dårligere enn den andre. Det går rett og slett på hvilke preferanser man har. Så jeg er ikke enig med deg når du sier at det ikke er store forskjeller i samme prisklasse.

For det andre. For det om du kjøper et nytt produkt og blir så fornøyd at du skryter det inn i himmelen, også selger du det 2 mnd senere, så er det jo dermed ikke sagt at du er misfornøyd for det.

Selv elsker jeg å bytte utstyr ofte. Behøver ikke bety at jeg er misfornøyd, men ønsker å skaffe meg selv mer kompetanse innen hobbyen min, og jeg synes alltid det er moro å teste nye produkter. Og det skaper meg nyttig erfaring om hvilke produkter som matcher eller ikke, og kan på den måten komme med anbefalinger til andre.

Jeg har solgt masse produkter som jeg har vært superfornøyd med.

Bortsett fra dette så var innlegget ditt veldig fint Synes jeg.
    Dette er det jeg skrev om forskjell mellom komponenter:
    Jeg tror mange er enig med meg når jeg sier at forskjellene ikke er veldig store mellom komponenter, i samme prisklasse, og jo mer man betaler, desto mindre blir forbedringene. Forskjell er helt enkelt og høre mellom komponenter, men det bør ikke bety at lyden er bedre ?

Jeg forstår at det var litt dårlig skrevet av meg, og dermed kan bli misforstått.
    Det du skriver, er så og si det samme som jeg skriver(forskjell er helt enkelt og høre mellom komponenter) så vi er nok helt enige på det punktet :-D

De andre tingene du skriver er jeg også helt enig i, flotte komentarer.
    Hyggelig at du likte innlegget

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uenig med det du sier om kabler (hvis det gjelder signalkabler da). Jeg greier ikke å beskrive det, men det skjedde hvertfall et eller annet med lyden min da jeg byttet til litt mer ordentlige kabler, selvom dette ikke var dyre greiene. Når det gjelder høyttalerkabler merker ikke jeg noe forskjell, men har ikke prøvd så mye heller da, er ganske nybegynner på dette her.

Men jeg er enig i at å bruke tusenvis av kroner på kabler er tull, da man vil ha større utbytte av å legge disse pengene i andre deler av annlegget.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    Uenig med det du sier om kabler (hvis det gjelder signalkabler da). Jeg greier ikke å beskrive det, men det skjedde hvertfall et eller annet med lyden min da jeg byttet til litt mer ordentlige kabler, selvom dette ikke var dyre greiene. Når det gjelder høyttalerkabler merker ikke jeg noe forskjell, men har ikke prøvd så mye heller da, er ganske nybegynner på dette her.

Men jeg er enig i at å bruke tusenvis av kroner på kabler er tull, da man vil ha større utbytte av å legge disse pengene i andre deler av annlegget.
    Synnes det er en del rett i det du sier her, på signal kabler hører man godt forskjel på flere forskjelige kabler. Mens på høyttaler kabler er ikke forskjellen så stor når vi snakker om de anleggene de fleste har hjemme hos seg.
    Men på en del av de dyrere anleggene kan man høre forskjellen på en dårlig og god kable bedre (Ser bort i fra pris). Kvaderat på kablene kan også ofte gi en annen lyd selv om det er kablel av samme merke. Støre kvaderat etter min erfaring kan gi en litt varmere lyd med fuldigere og mer kontrolert bass ( dette kan så klart være plasibo).

At du synnes det er tull og legge tusenvis av kroner i kabler er helt greit, men nå er det en gang slik de fleste virkelig gode kablene koster mye penger.

Og for de som mener de har kommet i mål med komponenter i anlegget men søker det lille ekstra, så kan det og finne kabler som gir deg det lille ekstre være vært de pengene det koster!
    Hva som er grensen for hva man vil bruke på kabler får være opp til den det gjelder!

Det viktigste og som mange ikke legger nok vekt på er plassering og akustikken i rommet, her er det sjelden ting stemmer og det hjelper da fint lite med et anlegg til xxxxxx kroner da!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •