Førstegangskjøper av surroundanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Førstegangskjøper av surroundanlegg

Hei, jeg 19 år og bor fortsatt hjemme hos mine foreldre og ønsker å kjøpe meg ett godt surroundanlegg nå mens jeg har rå, da jeg ser for meg at etter at jeg har flyttet ut er sjansen stor for at økonomien ikke vil tillate ett slikt kjøp.
    Jeg er villig til å betale en drøye 20000, hvis det er en del og hente på det kontra en lavere prisklasse.
    Jeg har svært lite peil på surroundanlegg, og poster derfor her for å plukke opp noen tips, da jeg har intrykk av at det er en del hjelpfulle og kunskapsrike brukere her.

Uten å egentlig vite alt for mye om hva jeg snakker om tror jeg at det i denne prisklassen vil lønne seg å ta utgangspunkt i en god 7.1 reciever, med passende høytalere, og sub, men jeg er veldig usikker på hva jeg bør gå for av fabrikater, høytalertyper, og i det hele tatt.
    Selv om jeg er interessert i å ha et godt anlegg som utgangspunkt ser jeg for meg muligheten får å utvide senere med mer effekt, og eventuelt utbytting av høytalere. Så jeg ser for meg at jeg er avhengig av en god reciever med god pre-amp på alle kanaler slik at jeg har muligheten til å hekkte på effektledd senere.
    For i denne prisklassen er det vel ikke verdt å satse på separat(e) effektforsterker(e), eller?

Jeg lurer også på hvordan det går å spille 6.1 lyd, på ett anlegg med 7,1 oppsett, skal da bakhøytalerene spille i mono som for DTS-ES Discrete lyd,
    Eller må jeg ha en 8. høtaler i form av senter bak for å spille av 6.1 lyd korrekt? Hvordan løses dette?

En jeg kjenner mener TV-boden på svinesund er ett knallsted å kjøpe et skikkelig hjemmekinoanlegg, er det noen som vet om denne butikken er noe å satse på?

Alt av svar på mine spørsmål, og hva en kan få kjøpt for den nevnte pengesum tas imot med stor takk.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bruckiania
    Hei, jeg 19 år og bor fortsatt hjemme hos mine foreldre og ønsker å kjøpe meg ett godt surroundanlegg nå mens jeg har rå, da jeg ser for meg at etter at jeg har flyttet ut er sjansen stor for at økonomien ikke vil tillate ett slikt kjøp.
    Jeg er villig til å betale en drøye 20000, hvis det er en del og hente på det kontra en lavere prisklasse.
    Jeg har svært lite peil på surroundanlegg, og poster derfor her for å plukke opp noen tips, da jeg har intrykk av at det er en del hjelpfulle og kunskapsrike brukere her.

Uten å egentlig vite alt for mye om hva jeg snakker om tror jeg at det i denne prisklassen vil lønne seg å ta utgangspunkt i en god 7.1 reciever, med passende høytalere, og sub, men jeg er veldig usikker på hva jeg bør gå for av fabrikater, høytalertyper, og i det hele tatt.
    Selv om jeg er interessert i å ha et godt anlegg som utgangspunkt ser jeg for meg muligheten får å utvide senere med mer effekt, og eventuelt utbytting av høytalere. Så jeg ser for meg at jeg er avhengig av en god reciever med god pre-amp på alle kanaler slik at jeg har muligheten til å hekkte på effektledd senere.
    For i denne prisklassen er det vel ikke verdt å satse på separat(e) effektforsterker(e), eller?

Jeg lurer også på hvordan det går å spille 6.1 lyd, på ett anlegg med 7,1 oppsett, skal da bakhøytalerene spille i mono som for DTS-ES Discrete lyd,
    Eller må jeg ha en 8. høtaler i form av senter bak for å spille av 6.1 lyd korrekt? Hvordan løses dette?

En jeg kjenner mener TV-boden på svinesund er ett knallsted å kjøpe et skikkelig hjemmekinoanlegg, er det noen som vet om denne butikken er noe å satse på?

Alt av svar på mine spørsmål, og hva en kan få kjøpt for den nevnte pengesum tas imot med stor takk.
    jeg ville ha vurdert denne pakken her var jeg deg
    JBL Cinema Three høyttalerpakke - Hi-fi Center Kjeden

synest det er et ganske så stort røverkjøp til den prisen

når det gjelder reciever så ville jeg da ha kjøpt en brukt var jeg deg ligger en masse bra altarnativer her på avtorget

bra surroundreciever, men ikke hdmi switching vist du er avhengig av det
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/19832

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=19218&cat=13

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=19504&cat=13

blir vel rundt 20000

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar, virket ikke dumt det høytalersettet der, virket jo som en får mye for pengene.
    Recieverene virket ikke dumme de heller egentlig. Er litt usikker på å kjøpe brukt, men det er jo absolutt en måte å spare noen kroner.
    Så dette skal vurderes.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis anlegget også er tenkt brukt til mye musikkspilling bør du i det minste lytte til høyttalerne før du kjøper dem. Du får nok mest for penga ved å kjøpe en pakkeløsning, men da er du ikke garantert at du får den lyden du ønsker deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den JBL-pakken har de på BRL på Nordby (rett forbi Svinesund). Kostet rundt 10000SEK i fjor (mulig pakken har blitt oppgradert noe siden den gang).

Synes lyden var rimelig bra da jeg hørte litt på dem, men kjøpte dem ikke ettersom det ble litt over mitt budsjett.

Ellers har de også ganske mye på Nordby Digital (i det andre senteret på Nordby).

TV-Boden har mest bilstereo.

Både BRL og Nordby Digital har nettbutikker, men de har større utvalg i butikkene enn på nettsidene.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får vanvittig mye snadder for pengene dersom du velger brukt. Pass bare på at du ikke går i de vanlige fellene.

Her er et eksempel på hva du kan få. Disse ser ut til at kanskje er borte allerede, men et fint eksempel likevel.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=19818&cat=12
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Hvis anlegget også er tenkt brukt til mye musikkspilling bør du i det minste lytte til høyttalerne før du kjøper dem. Du får nok mest for penga ved å kjøpe en pakkeløsning, men da er du ikke garantert at du får den lyden du ønsker deg.
    Ja anlegget vil nok til dels bli brukt til å spille musikk, men det er film som er lidenskapen, og størsteparten av tiden vil den bli bruk til å spille filmlyd.
    Jeg vill prøve å prøvehøre komponentene i den grad det er mulig.
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Den JBL-pakken har de på BRL på Nordby (rett forbi Svinesund). Kostet rundt 10000SEK i fjor (mulig pakken har blitt oppgradert noe siden den gang).

Synes lyden var rimelig bra da jeg hørte litt på dem, men kjøpte dem ikke ettersom det ble litt over mitt budsjett.

Ellers har de også ganske mye på Nordby Digital (i det andre senteret på Nordby).

TV-Boden har mest bilstereo.

Både BRL og Nordby Digital har nettbutikker, men de har større utvalg i butikkene enn på nettsidene.
    Hvis jeg drar på harrytur til Svinesund, vil jeg nok også prøve og ta meg en tur til Nordby for å samenligne.
    Mulig det er bilstereo som er hovedprioriteten på TV-boden, men han jeg kjenner skrøt fælt av lytterommet dems for hjemmekino, og sa også at servicen var upåklagelig, men jeg vet egentlig bare det han har fortalt, når jeg har vært innom, har også jeg fått intrykk av at det er bilstereo som er i fokus.
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Du får vanvittig mye snadder for pengene dersom du velger brukt. Pass bare på at du ikke går i de vanlige fellene.

Her er et eksempel på hva du kan få. Disse ser ut til at kanskje er borte allerede, men et fint eksempel likevel.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=19818&cat=12
    Nei, bruktkjøp er ikke helt uaktuelt, men disse vanlige fellene folk går i, hva er det som regel snakk om?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigeste er hvertfall å ikke betale på forhånd. Det beste er jo selvsagt å finne noe som selges i nærheten av deg, eller en du stoler på. Da kan man få sjekket om det er iorden. Oppkrav er greit dersom du får vedkommende til å skrive på pakken at den kan åpnes sammen med en postansatt før du betaler for den. Da slipper du en haug med murstein hvertfall.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hørtes ut som en god idé det med oppkrav, og å åpne pakke sammen med funksjonær.

I morgen drar jeg til Sverige for å se om det er noe å satse på der, så en får se om en selger klarer å lure meg til å kjøpe ett eller annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det kjøpt anlegg, det endte med at jeg kjøpte fra Hi-Fi Klubben.

Det som ble kjøpt av komponenter var:
    Reciever: Denon AVR2807
    Fronthøytalere: Dali Ikon 6
    Senterhøytaler: Dali Ikon Vocal 2
    Bakhøytalere: Dali Concept 1
    Subwofer: Dali Concept Sub 12"

Jeg har nå prov-plassert høytalere, og lurt recieveren til å spille av surround lyd, og jeg er veldig fornøyd med lyden, og håper jeg vil fortsette å være det i en tid fremover.
    I kveld skal det ses film, det er helt sikkert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •