Billig Hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig Hjemmekino?

Hej,

Da det gammle stereoanläg er gået på pension har "She who must be obeyed" givet klart signal til at jeg også må köbe et nyt anläg. Da vi lige har skaffet os nyt TV (en Panasonic 42"), så tänkte jeg selvfölgelig straks på at köbe et Surround anläg...

Budgettet er dog stärkt begränset (5-7.000), så der bliver ikke tale om noget luksuriöst system. Jeg startede selvfölgelig med at kigge på Hjemmekino-i-boks systemer, men dels er jeg langtfra imponeret af hverken udseende eller lyd på dem jeg har set, og dels er jeg irriteret over at de altid kommer med en DVD spiller - hvilket jeg allerede har (en Phillips DVP5960 som jer er udmärket glad for). Eftersom systemet også skal bruges til at höre musik på en gang imellem, vil jeg også gerne sikkre mig at det kan benyttes til dette - hörer en del på latin-amerikansk musik og jazz, hvilket kan lyde vildt dårligt hvis udstyret ikke magter det.

Jeg undersöger derfor om jeg kan stykke noget sammen selv, som er både billigt, samt leverer en rimelig oplevelse.

I öjeblikket har jeg kig på fölgende udstyr:
    1 par Dynavoice Magic F6 (Gulv)
    1 Dynavoice Magic C4 (Center)
    1 par Dynavoice Magic S4 (Bag)

Dette er jeg forholdvis sikker på; har ikke set noget udstyr til tilsvarende pris der får lige så meget god omtale.

Som subwoofer har jeg overvejet XTZ 99 W10.16 da den har fået meget ros her; men syntes at det er lidt voldsomt at betale mere for subwooferen end for hele resten af höjtaler ensemblet (plus at det driver prisen betragteligt i vejret). Har også overvejet en Proson 300 Watt 10" Sub, men har ikke fundet särlig megen diskussion om denne? Er den noget ved?

Har også overvejet helt at lade väre med at köbe subwoofer, da jeg har fået det indtryk at det er bedre ikke at have en, end at köbe en dårlig en. Nogle forslag - gerne fra folk der selv har Dynavoice?

Endelig skal jeg udvälge mig en receiver, men her har jeg overhovedet ikke lagt mig fast på noget endnu. Har overvejet en Denon AVR-1507, men er väldig åben for forslag.

Nogle kommentarer, forslag, tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. ingen med nogen erfaringer som de vil dele?

Ser at HFK har Denon 1907 på "tilbud", så har lige nu sigte på Denon AVR-1907 istedet for 1507; men er også blevet fristet af Yamaha RX-V459, der virker til at väre en lidt kraftigere model (omend den mangler pre-out) og af det jeg har hört på den, har en noget mere "klar" lyd. Tanker?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mitt eneste råd er: kjøp brukt. å få et skikkelig nytt surroundanlegg idag for 7000 kr er nesten umulig. kikk på finn.no, avtorget, osv. og se om du finner noe interessant. mange som selger hele eller delvis komplette anlegg. mye bra hvis du har litt tålmodighet og litt gidde til å lete.

slenger inn noen raske eksempler:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=19441&cat=13
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=19429&cat=12

å få med en aktiv sub innenfor dette budsjettet, kan du bare gi opp. må nok ut med 2-3 lapper ekstra da.

lykke til med jakt og kjøp!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig mener jeg stort bilde og skikkelig bass er viktigere for filmopplevelsen enn en drøss med høyttalere på alle kanter, så jeg synes definitivt ikke den kombinasjonen du ser på virker så dum. Skal du ha nytt i den prisklassen, kjøp Dynavoice/XTZ. Når det gjelder receiver ville iallefall jeg satset på noe med både preout of komponentswitching, men det er jo smak og behag. Både Yamaha, Pioneer og Denon er jo trygge valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg takker for tilbagemeldingerne.

Pt ser det setup jeg har tänkt mig sådan her ud, hvis jeg skulle gå for nyköb på det hele (sammlet pris <= 7000 NOK):

1 XTZ 99 W8.16
    Denon 1907 AVR

Men jeg väbner mig med tålmodighed, og har öjnene åbne efter brugtvarer også. Lige netop den Yamaha auktion nävnt er jeg ikke så imponeret over (minimum pris i forhold til dagens nypris), men ellers mange tak for tipsene, Sigvald. Jeg er på kig også selv - eneste problem er at det jo ofte ikke er til at få et ordentligt indtryk af systemet för köbet.

Har efterhånden hört en del af de systemer jeg overvejer. Er generelt imponeret over hvor god lyd man trods alt faktisk kan få for pengene. Min lyttetest foregår mest med Jazz og lignende "big-band" musik med mange instrumenter - jeg syntes specielt at Yamaha klarede sig rigtigt godt, hvor Denon mere vinder på mange features i en lavere prisklasse en Y. Ikke rigtigt fået et ordentligt indtryk a Pioneer endnu. Er ikke nogen let sag, dette...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt får du ganske bra anlegg til 7000,-
    Jeg kjøpte komplett anlegg minus sub og dvd spiller (NAD og B&W) for 3000,-
    Var kanskje heldig der, men hvis du leter litt kan du sikkert plukke noen gode kjøp her og der.
    Ellers er Dynavoice eneste alternativ i denne prisklassen hvis du skal kjøpe nytt. I følge den generelle oppfatningen her i allefall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har nevnte oppsett,unntatt samme bass og forsterker og jeg syns det låter mer enn bra nok i min stue hvertfall.
    (bruker en yamaha rxv 357)
    kan anbefale deg de høyttalerne hvis du ikke har for stor stue og fylle.ta en titt på min hjemmekino så ser du hvordan de ser utlykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyder godt. Kan jeg ikke finde nogle gode brugte højtalere, så bliver der helt sikkert et lignende sæt jeg køber. På forstærkersiden overvejer jeg pt enten den nævnte Denon eller en Yamaha RX-V659 (som kan købes ret så billigt, selv ny).

Nogen der har en mening om det ville give mening at "opgradere" center-højtaleren C-4 til en C-5 eller et andet mærke?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strategy
    J
    1 XTZ 99 W8.16
    Denon 1907 AVR
    OK:
    Skulle jeg svi ca 7 lapper hadde jeg gått for:
    Dynavoice-pakke: Dynavoice Magic F-6 pakke i Calvados farve
    Yamaha 559: pcutstyr.no - OBS!
    Yamaha DVD: Welcome to L-Sound!

Da er vi oppe i 6823 + frakt og litt kabler. Så hadde jeg spart litt og kjøpt meg en XTZ 10.16 eller W12 til h.h.v. 3000 og 3800.

Men det er jo meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok dette hadde rocka!! Hehe!!!

Finn Torget - home cinama

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strategy
    1 XTZ 99 W8.16
    Denon 1907 AVR
    Blot en lille afsluttende bemärkning på denne tråd... det blev i sidste ende den ovennävnte pakke der "vandt". Er godt tilfreds med den, selv om jeg endnu har lidt problemer med at få subben til at spille med på musik - formodentligt noget indstillings problem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •