Hva burde jeg velge ? setter pris på noen siste råd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva burde jeg velge ? setter pris på noen siste råd

Etter mye fram og tilbake, satser jeg på et rimligere annlegg enn jeg først ville og satser heller på å oppgradere den dagen jeg flytter ut av gutterommet

Av fronthøytalere under 5 000kr, har jeg sett på Dali concept 6 og B&W 309...
    Noen som har erfaring med de ? Setter film først.

Og hvilken receiver passer til disse høytalerne ? regner med DENON AVR-1707 Hjemmekinoreceiver går til begge 2 ? sitter forøvrig med hd tv og blu ray spiller, da burde jeg kanskje ikke gå ned til noen rimligere recievere, synes det sto noe om at den 1707 var klar for blu ray osv... ?

P.S husk at jeg ikke skal noe høyere i pris enn det jeg har skrevet om nå. Setter pris på tips om hvordan jeg kan få mest ut av dette =) Hvis jeg kan gå 1 hakk til under 1707 recieveren, så tips om det, vil spare mest mulig penger =)

Jeg skal heller ikke bygge opp 5.1 -7.1 surround her nå, skal bare ha 2 front H, receiver,cdspiller og sub, hvis det har noen innvirkning på hvilken reciever jeg burde velge.

edit: ser denon 1907 er klar for blu ray også, kan det være en reciever som er rimligere og mer en god nok ? eller MÅ jeg ta 1707 ?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Tannoy MX-m serien er et godt valg. Da får du litt ekstra til overs som du kan legge i en bedre forsterker.

Jeg tror nok allikevel at det beste valget er Audio Pro Black Diamond v2.

FYNDBÖRSEN

Koster 4800 SEK, trekker du fra valutafordel og legger på frakt, tipper jeg du ender opp rundt 5k. Syns de er adskillig bedre enn de to alternativene du har sett på hos Hifi-Klubben.

Så også at klubben har tilbud på Denon 1907 nå, satt ned med 1000,-

DENON AVR-1907 Hjemmekinoreceiver

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv planer og å gå for 1907, grunnet at jeg syns denne er faktisk ganske god i stereo, faktisk i mine ører bedre enn min gamle nad 320bee.

mvh
    stian

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Etter mye fram og tilbake, satser jeg på et rimligere annlegg enn jeg først ville og satser heller på å oppgradere den dagen jeg flytter ut av gutterommet

Av fronthøytalere under 5 000kr, har jeg sett på Dali concept 6 og B&W 309...
    Noen som har erfaring med de ? Setter film først.

Og hvilken receiver passer til disse høytalerne ? regner med DENON AVR-1707 Hjemmekinoreceiver går til begge 2 ? sitter forøvrig med hd tv og blu ray spiller, da burde jeg kanskje ikke gå ned til noen rimligere recievere, synes det sto noe om at den 1707 var klar for blu ray osv... ?

P.S husk at jeg ikke skal noe høyere i pris enn det jeg har skrevet om nå. Setter pris på tips om hvordan jeg kan få mest ut av dette =) Hvis jeg kan gå 1 hakk til under 1707 recieveren, så tips om det, vil spare mest mulig penger =)

Jeg skal heller ikke bygge opp 5.1 -7.1 surround her nå, skal bare ha 2 front H, receiver,cdspiller og sub, hvis det har noen innvirkning på hvilken reciever jeg burde velge.

edit: ser denon 1907 er klar for blu ray også, kan det være en reciever som er rimligere og mer en god nok ? eller MÅ jeg ta 1707 ?
    eg er enig med JD her, gå heller for en 1907 nå som den er satt ned i pris.... men hvis du kun skal ha 2,0/2,1, hvorfor kjøper du ikkje en sterero forsterker da??? det gir mye mer og ikkje minst mue bedre lyd for pengene....

men eg har Dali Concept 6, og de spiller veldig bra, de er ikkje så fantastisk mye bass, men den som er der er bra, og den spiller stortsett all type musikk meget godt, men den er litt lys i klangen, det kan bli litt mye diskant til tider,men borsett fra det, så den kan anbefales.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil helst ikke kjøpe på nett, vil kjøpe i butikken nå. kan vel ikke være store forskjellen mellom audio pro black diamond og B&W309/dali 6 ? hifiklubben selger jo for det meste bare kvalitetsprodukter etter det jeg har skjønt ...

Kan vel ikke koble alt til stereo forsterker etter det jeg har skjønt ? tenker på blu ray, sub...kanskje bare sub det gjelder ?

Er ikke så ekspert på det området her.. så bare sleng på flere råd = )

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville den Denon 1907 klart å styre Dali concept 8 ? Tenkte at kanskje jeg var heldig å fikk en mini pakketilbud og kunne gått for de isteden..hehe = )

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville den Denon 1907 klart å styre Dali concept 8 ? Tenkte at kanskje jeg var heldig å fikk en mini pakketilbud og kunne gått for de isteden..hehe = )
    Skal du ha kontroll på Concept 8 må du nokk mange hakk oppover i reciver. Du kan eventelt oppgradere med en effektfortserker senere til frontene.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At HFK selger bare kvalitetsprodukter, er vel å kategorisere litt vel mye. Både Dali og B&W høyttalerene du nevner er greie saker, men jeg mener at Audio Pro er bedre. Hvis du på død og liv skal handle på klubben, ville jeg valgt B&W. Har ikke særlig sansen for Concept. Audio Pro ble valgt til årets høyttaler i Lyd og Bilde for to år siden, så forskjell er det nok. Og hvis du ikke tror det er forskjell, hvorfor spør du da om råd?

Du kan også glemme å få noe pakketilbud på Klubben, det driver de ikke med i nevneverdig grad.

Og som det er nevnt her, skal du bare ha stereo, så hvorfor ikke kjøpe en stereoforsterker? Gir jo MYE bedre lyd.

Hvor i landet holder du til? Er sikkert noen andre butikker enn HFK der.

Du har nøyaktig de samme rettigheter om du handler på nett, og spesielt høyttalere er det sjelden det er noe krøll med. Ville vurdert det om igjen. Kan jo få de levert på døra...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil helst ikke kjøpe på nett, vil kjøpe i butikken nå. kan vel ikke være store forskjellen mellom audio pro black diamond og B&W309/dali 6 ? hifiklubben selger jo for det meste bare kvalitetsprodukter etter det jeg har skjønt ...

Kan vel ikke koble alt til stereo forsterker etter det jeg har skjønt ? tenker på blu ray, sub...kanskje bare sub det gjelder ?

Er ikke så ekspert på det området her.. så bare sleng på flere råd = )
    Forskjellene er store vil jeg si, det kommer litt an på hva du liker i lyden. Veien mellom Audio Pro, Dali og B&W i lav prisklasse vil jeg karakterisere som nokså spredt.

Jeg vil si at det har mye å si hva slags musikk du skal høre på, hva du er ute etter trøkk/holografi/oppløsning/mellomtone - samt at det spiller vesentlig rolle hvor stort rom det hele skal operere i. I prisklassen du skal handle fra får du ikke i pose og sekk. Hvis du hører på mye akustisk musikk, eller fokuserer mye på autentiske stemmer fremfor at bassen skal flytte på inventaret så kan ofte to gode stativhøyttalere gi vel så mye igjen som en billig gulvstående kontstruksjon - det er ihvertfall min erfaring.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slett...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer bare nå og kjøpe B&W DM684 og denon avr 2307/eller integrert forsterker til ca samme pris .. Men går det an å koble de høytalerne til tven og bruke de sånn i 1 måned ? har ikke råd til å kjøpe begge de 2 tinga på 1 gang.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil denne klare B&W 684

NAD C352 Integrert forsterker

eller må man opp i denne prisklassen

NAD C372 Integrert forsterker

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer bare nå og kjøpe B&W DM684 og denon avr 2307/eller integrert forsterker til ca samme pris .. Men går det an å koble de høytalerne til tven og bruke de sånn i 1 måned ? har ikke råd til å kjøpe begge de 2 tinga på 1 gang.
    Vil ikke få noe utav å koble den opp mot tv'n nei.

Ville nok sett meg ut den største nad'n, b&w er kjent for å være tungdrevne.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okai =) takk for svar..

Får se på hva det blir nå da =) er keen på det jeg satt opp der ihvertfall.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste Fidelity fremgikk det at Xindak XA-6950 var en god match til B&W CM1. Vil da tro at den duger bra til 684 også.

Verdt å vurdere, har fått mye skryt i flere blader.

Audiofoni AS

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sett den blitt annbefalt av andre også = )

Får sjekke og høre litt..

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur på hifiklubben nå = )

Ble forsåvidt ganske enig med meg selv hva jeg skal sannsynligvis da gå for = )

DENON DCD-700AE CD-spiller

DENON PMA-1500AE Integrert forsterker

DALI Concept 8 Høyttalere

Noen som har noen meninger om det ? = ) Fikk beskjed om at forskjellen mellom B&W684 og dali concept 8 (fikk ikke hørt B&W siden den ikke var der) er at b&w har en varm lyd, mens dali er mer skarpere og har mer bass.. trur jeg går for Dali da med tanke på at jeg ser mye krigsfilmer og action.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur på hifiklubben nå = )

Ble forsåvidt ganske enig med meg selv hva jeg skal sannsynligvis da gå for = )

DENON DCD-700AE CD-spiller

DENON PMA-1500AE Integrert forsterker

DALI Concept 8 Høyttalere

Noen som har noen meninger om det ? = ) Fikk beskjed om at forskjellen mellom B&W684 og dali concept 8 (fikk ikke hørt B&W siden den ikke var der) er at b&w har en varm lyd, mens dali er mer skarpere og har mer bass.. trur jeg går for Dali da med tanke på at jeg ser mye krigsfilmer og action.
    Fikk du hørt dette da? Var jeg deg tror jeg at jeg hadde kikket innom noen andre sjapper, vil ikke si hifiklubben forhandler kremen i prisklassen. Conceptene koster jo 7 laken, og da har du MYE flott innen rekkevidde brukt f.eks. som spiller mange klasser over de.

Generelt ville jeg heller gått for litt mindre høyttalere med så lavt budsjett, de krever ofte mindre av elektronikken og vil ha potensiale til å spille bedre.

For å forvirre mer:
    Xavian Duetto - 8.8K - Audiofoni AS

Focal Chorus 726V- antakeligvis billigere - HI-FI Huset AS :

Dali Ikon 6 - 8.9 K

Litt dyrere ja, men ikke mye, og da kan du kjøpe litt rimelig elektronikk og begynne å spare

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags integrert forsterker måtte jeg kjøpt til Dali ikon 6 da isåfall ? Den denon 1500AE har jo gode funksjoner som gjør at jeg kan bygge på lett med receiver i framtida osv..

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    drit i å kjøpe alt på en gang!
    kjøp skikkelig høyttalere og en rimelig reciver..men du kan sørge for at den har PRE out så du kan oppgradere senere med effekt til høyttalere dine.
    det er mitt tips..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •