Blokk leilighet...! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jævlig lytt hos meg også.. Bor i ei lita rekkehusleilighet med to soverom inn mot stua mi! En nabo kom til meg en lørdag for et par uker siden da kl. var 01.30 og sønnen hans på 2 år hadde våknet... Det hørtes ut som om musikken stod på i set samme rommet sa han! Han var ikke sint selv om han jobber som dørvakt.
    Den andre naboen min må ha et utrolig godt sovehjerte for jeg kan høre at han snorker når jeg er i stua.. Det blir vel å finne seg et hus på landet tror jeg!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze

naboene kan ta seg f**n på at jeg skal flytte ut fra denne leiligheta etter endte studier for å kjøpe meg et flott hus på "bygda".

grrr!

Uka før du flytter ut, låner du deg en diger SVS og spiller på full guffe om natta.

Eller monterer en romperister på veggen inn til naboen.

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeevn!

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Så granittheller forbedrer lyden i tillegg til at det er mere nabovennlig? Hvor mye koster tre granittheller? Dette hørtes jo interessant ut! Naboen under meg er ikke særlig glad i meg for tiden.

På julaften satt jeg sammen med noen venner og hørte på musikk. (ganske lavt mener jeg) Kl0100 kom hun opp og ba oss dempe oss. Har selvfølgelig full forståelse for det men det er jo litt dumt at men ikke kan høre på musikk/se film i det hele tatt uten at det irriterer naboen da.
    Det kan hjelpe mye. Anbefales.
    Om du kjøper det på Maxbo eller tilsvarende koster det kanskje 30 kroner pr helle. Skal du kjøpe skikklig stein, som ser bra ut, blir det fort penger. Da kommer det helt ann på hva deal du klarer å få. Fra 400 til 4000 kanskje.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vargtass
    tro meg .. det er et SANT JÆVLA ******* ( unnskyld språkbruk ) å bo i leilighet. Bor selv i bygård fra 1896 på grünerløkka. Naboen ( over meg ) går helt i vinkel når jeg spiller semi-høyt med b&w 602s3 og en tåpelig liten nad 320 amp .. hallo .. vi snakker 6,5" tøs-bass.

Vurderer faktisk en asw 600 sub bare for å plage vedkommende. Problemet ligger i at jeg er dj og mixer en del, mens han bare syter. Får nu se, skal ha en sub på hjemmlån, hvis ikke må det bli heftige hodetelefoner.

men men .. leilighet og høytalere passer ekstremt dårlig sammen, enkelt og greit. flytt til gokk og ha det gøy sier nå jeg-
    Trenger ikke flytte helt til gokk... heller da, men ut av blokka i Oslo og inn i vertikaldelt 2-mannsbolig på landet og trenger aldri mer i hele verden tenke på naboklager... det er værre med såkalte bedre halvdeler som alltid klager på lydnivået... "åååå du må alltid ha på så mye lyd..." *stønn*:???:

Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

idiot nabo

Fan ta.
    Jeg bor I eget hus. Det er GANSKE mange meter til de 3 nabo(husene) her

Jeg spiller altid med alle dørene og hvinduene lukket. Og når jeg guffer på og går på utsiden for å høre er det ikke mye lyd som slipper igjennom.

jeg får Klager fra den ene naboen HELE tiden.

Det spiller ikke noen rolle når på dagen det er. Idioten står å kaster stein på ruta mi og stikker.
    Eller banker på og løper hjem.. og slenger Ord som: "DU HVET HVA JEG MENER" etter meg uten at jeg rekker å si noe tilbake til mannen
    Ossen skal jeg klare å holde ev vis linje med respekt ovenfor han ??
    han gidder jo ikke en gang snakke onklig til meg.

Jeg tenkte også å lage en avtale med han om at hvis han syns det blir for høyt kan han sende en sms, men det går jo ikke ann å snakke til han i det hele tatt.
    og ja han er i 50 Årene hvis ikke mer.

Såndt blir jeg bare mer %#€&€#/%#€/#&€ AV!!!

OG seff gir også mer FAN når jeg spiller GRISEHØYT!

SEPH
    --- roe seg ned nå gutt :-| :-|

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ok...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor også i bylelighet. Her jeg bor nå er det skikkelig med isolasjon og jeg kan spille høyt uten å få noen klager.
    I min forrige leilighet derimot så var det så lytt at jeg hadde full kontroll på hvor ofte naboen over meg hadde sex! - det var kjipt.

Jeg ser forresten at det er mange som bor i området Grünerløkka, Sofienberg, Carlberner. Hvorfor inni huleste møtes ikke vi over noe godt å drikke og et slag bilijard på Elmer?

Kim

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Hei,

Har noen av dere erfaring med hvordan lyddemping i blokkleiligheter er..?
    Vurderer å kjøpe en leilighet på noe over 60'm...!

Mvh

AK
    Jeg bor i en 4 mans bolig, men naboer under og på den ene siden. Jeg har brukt 3 lag med gips inn til sidenabo, dette hjalp veldig. Også har jeg i gulvet lagt 2 lag silencio plater før jeg la nytt gulv oppå.
    Dette bygget er fra 60-tallet, så lydisoleringen var vel ikke veldig prioritert på den tiden.
    Jeg måtte også gi slipp på en 12" B&W sub...
    Jeg kjenner noen som bor på de nye blokkene i Sagene ved gamle lilleborg fabrikker, og de er utrolig bra lydisolert. Dog er de bare noen år gamle da.. Har jo skjedd endel med isoleringsstandarden de siste årene.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Lignende tråder

1. Forsterker til Rumperistere Mono/Stereo blokk
    By Rollon in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 7
    Siste melding: 01-19-2005, 22:18
  2. Svar: 0
    Siste melding: 09-19-2004, 18:42
  3. Sommer, sol og lange timer med maling av leilighet..
    By yannz in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 49
    Siste melding: 08-07-2003, 23:31

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •