Stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Stereo

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereo

Hei.

Skal gå til innkjøp av nytt stereoanlegg og har rotet meg rundt i hi-fi verden en stund. Har kommet frem til to muligheter jeg synes er interessante.

1. Forsterker: NAD C372
    Cd-spiller: NAD C542
    DVD-spiller:NAD T515
    Høytalere: B&W DM683

2. Forsterker: HK 970
    Cd-spiller: HD 970
    DVD-Spiller:Hh DVD47
    Høytalere: Klipsch RF-82

Sliter litt med å velge , og lurer derfor på om noen har noen erfaring med noe av dette. Gode innspill mottas imot med takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nesten altetende når det gjelder musikk. Men siden det snart kommer en liten en her i huset blir det vel stort sett spillt på normalt lydnivå. Liker lyd med litt trøkk i. Og liker å fyre på litt en gang iblant
    Synes også disse to alternativene låter veldig forskjellig, men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg vil gå for.
    Rommet det skal stå i er vel ca 25-30kvm.

Bor på Østlandet, nærmere bestemt Gjøvik.

Har hørt på en del forslag, og likte vel disse to alternativene best. Er helt åpen for å teste andre gode forslag også. Budsjettet er på +\- 20 lapper.

Er veldig usikker på valg av elektronikk. Har veldig lite peiling på det og må "spise" det selgerne forer meg med.

Har god tid og håper jeg skal komme frem til noe som låter bra, og varer i mange år

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har hørt oppsettene dine, vil jeg tro at H/K med Klipsch kan bli for lys/spiss i toppen.

B&W ene har jeg ikke hørt siste serien av, men B&W skuffer vel aldri.

Klipsch RF-82 er knallhøytalere, spesielt om du drar på litt. Disse har jeg hørt på vincent pre og midgard oberon 2.1 , spillte fantastisk.

Ellers må det alltids nevnes at du får mest for pengene brukt.

Ligger feks en annonse på finn.no med Kef IQ9 til 5K, disse spiller sinnsykt pent og autoritært, passer til nesten all musikk. (kanskje med unntak av teckno)

Det ligger utrolig mye bra brukt båder her på avforum, finn.no og hifi sentralen.

Vet heller ikke om du har HD-ready skjerm, har du det ville jeg ikke kjøpt en DVD spiller til 3K. Hadde da heller kjøpt HD DVD spiller HD-e1 til samme pris. (vel og merke dersom du ikke har et fluss med sone 1 dvd. HD-e1 er sonefri HD, og sone 2 dvd.)

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W DM683 fortjener en bedre forsterker enn NADen. En brukt Vincent 236 er mitt tips.

Skaff deg en dac (gjerne brukt) i steden for cdspiller, det vil gi et bedre resultat. Koble den til dvdspilleren, og du har god lyd på avspilling av både cd og dvd. Da trenger du også kun tenke på bildekvaliteten ved handel av dvdspiller.

Men det er vel ikke noe tvil om at RF-82 trykker mer enn 683.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •