Kabler til nytt anlegg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabler til nytt anlegg.

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg nytt anlegg nå om dagen, sammensatt av følgende komponenter B&W dsm683, dsm685 og htm61, samt Denon Avr 2807 og Lyngdorf SDA 2175 som effektforsterker for front (i første omgang).

Jeg funderer derfor på RCA kabel mellom receiver og effektforsterker som er nøytral og ikke trekker ned den øvrige kvaliteten på anlegget. Hvor dyr bør denne være, og hvilket merke/type? Gjerne kom med anbefalinger.

Høyttaler kabler er også et område jeg har vanskelig for å bli klok på, jeg har sett tester der det tilhørerene praktisk talt har hatt vanskelig for å skille mellom billige og high-end ht-kabler. Jeg lurer på hvor mye det er fornuftig å legge i disse (tenker på single-wiring), og hvilke merker/typer?

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du litt DIY vil jeg anbefale å kjøpe Viblue fra xtreme cable. De har bra signal og høyttalerkabeler til en billig penge om du montere selv. Kjøper du alt samtidig får du litt rabbat også. Veldig grei fyr.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med Leikis her.
    Har du mulighet for å lodde litt selv, så er det mye penger å spare.
    Selv bruker jeg Supra kabler fra ELTEK AS.
    Bruker da Supra DAC til signalkabler og Supra Rondo bi-wire til bakhøyttalerne. Kjører tri-amping i frontene med aktivt delefilter og der bruker jeg Kimber Cable direkte fra forsterker og rett på elementene.

Ellers så var jeg på demoen til den nye serien til B&W i referansekinoen til Hjemmekino og må si de imponerer stort. Skal litt til å fylle det lokalet med godlyd, men det var det:-D

Dersom du ikke ønsker å lodde selv, så finnes det mye bra på bruktmarkedet. F.eks. Nordost Flatline Gold som jeg har prøvd med stort hell på mine B&W før jeg gikk over til tri-amping. Gi gjerne frontene dine en bi-wire kabel. Dersom du kjører single-wire, så bytt ut bøylene mellom terminalene med høyttaler-kabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •