Daff lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Daff lyd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Daff lyd

Jeg spør vel litt før jeg har testet her.
    Har lenge savnet en skikkelig god fylde mellom 200 og 1500 Hz (bare tipper nå)
    Altså spilles det veldig fint og pent, men hvis jeg spiller feks. Yello så trykker det ikke nok i det området rett over bass området. Det kan nok ha med at mine B&W ikke er råest klassen her, men mine 100W ut fra NAD'en kan vel være i minste laget, eller har det ikke noe å si? Altså bassen med eller uten sub gir nok trøkk men ikke i det område der mesteparten av musikken spilles.
    Det er vel i dette området en får mest følelsen av nærhet til musikerne også vil jeg tro.
    Forestiller meg at en bedre DAC og litt mer kraft vil hjelpe på. Er dette det mest sannsynlige eller er det bare fordi jeg har så idiotisk rom?
    Spesielt siden bassen er sterk og god så virker dette rart for meg.

Som sag er det mye synsing av meg her da jeg ikke har mer en godt gjennomtenkte tanker å gå på

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W trenger kraft. Tror problemet ditt er en kombinasjon av mangel på kraft og muligens feil plassering. holder på med å finjustere stereobilde selv om dagen. det er nitidig arbeid Begynn med ett rektangel

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den NADen der burde være mer enn kraftig nok for høyttalerne, iallefall i stereo. Du snakker om å bytte ut både forsterker og DAC, men for meg høres det ærlig talt mer ut som du burde vurdere et par nye høyttalere.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kan gjøre mye med plassering også, er ikke dårlige høytalere du har. Men de er ikke de med det meste trøkket, nuvel.
    Hvordan ser rommet ditt ut og hvordan står de plassert nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Den NADen der burde være mer enn kraftig nok for høyttalerne, iallefall i stereo. Du snakker om å bytte ut både forsterker og DAC, men for meg høres det ærlig talt mer ut som du burde vurdere et par nye høyttalere.
    Helt klart må jeg bytte høyttalerne også. Kommer ikke til å kjøpe noe effekttrinn før jeg bytter høyttalere. Vil bare prøve å identifisere mulig årsak.
    Selvfølgelig også plassering er et tema. Grunnen til at jeg lurte er at bassen fungerer sånn noenlunde bra i forhold til plassering men ikke trøkken i nivået rett over bassen. Kan være jegtar helt feil her og sammenligner med mye dyrere oppsett, vil liksom ikke godta at jeg ikke får det slik jeg vil heheh.

Skal få tatt noen bilder å lagt ut en gang av den lille kroken jeg har til stereoen. Vil nok være innlysende at det ikke er egnet for hifi bruk i utgangspunktet da hele høyre siden er helt åpen blablabla Har så liten plass også at det eneste jeg har litt plass til å flyte på er frontene. Kanskje 10-15 cm til hver side og 15 cm bakover. Sweetspot har jeg heller ikke plass til, men sitter jeg rundt 40-70 cm fra bakvegg har jeg best lyd og greier meg inntil videre.
    Jeg har planene klare så lenge det ikke dukker opp noe helt uforutsett.
    Ny dac -> Platespiller og RIAA trinn -> nye høyttalere -> eventuelt et effekttrinn hvis det trengs. Dette da over flere års periode så ting tar tid.
    Skal ha fest i morgen så etter jeg har vasket og ryddet opp skal jeg få ut noen bilder

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •