Sparkelpussestøv i anlegget!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sparkelpussestøv i anlegget!

Hei

Håndverkere var på plass for å reparere sprekker i gipsplatene etter ettårsinspeksjon av leiligheten: "Vi ordner alt, og flytter alt, og rydder etterpå, ikke noe problem!"

Joda, eneste problemet er at halve leiligheten er dekket av pussestøv etter nedpussing av sparkel. Det meste lar seg jo greit vaske, men min store bekymring er selvsagt elektronikken. Forsterker, PC, PS3/2, getBOX og LCD-tv med masse luftehull. Jeg regner med at det er like mye støv inni komponentene som på utsiden, og det store spørsmålet blir da, hva kan skje? Hva er worst/best-case scenario? Finnes det en lur måte å ordne opp på? Eller er det bare å kreve erstatning for alt sammen først som sist?

mvh
    Kristian

moderatorPS: Fant ikke den ideelle kategorien for denne, så flytt den gjerne til et mer passende sted hvis mulig.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, vanskelig å si.. jeg ville ha åpnet komponentene og sett hvor ille det var, og da kan du alltids kjøpe en haug med trykkluftbokser og ta fram støvsugeren!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    hmmm, vanskelig å si.. jeg ville ha åpnet komponentene og sett hvor ille det var, og da kan du alltids kjøpe en haug med trykkluftbokser og ta fram støvsugeren!
    Litt skeptisk til å åpne PS3 og LCDtv som er ny nok til å ha reklamasjonsrett, men kan titte i noen av de eldre komponentene. Det jeg er redd for er langtidsvirkningen, ryker de i morgen er det grei skuring og erstatningskrav, men hva om de ryker om et år, er det da støvet eller noe annet som har skylden...

K

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du på en eller annen måte kan få bekreftet at det har kommet gipsstøv inni en eller flere av komponentene(er det inni en, så er det vel i resten også sikkert), så hadde vel det beste vært å få sendt alt inn til serivce for rens. Selvsagt betalt av de som gjorde jobben der. Det er sikkert ikke umulig å gjøre selv, men hvorfor ta risken.

Er vel verdt et forsøk i hvertfall å hevde et slik krav mot de som sto for jobben.

Er forresten enig i at jeg hadde vært skeptisk til å åpne PS3 og LCD tv. Da ryker sikkert garantien også kan jeg tenke meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av demo
    Hei

Håndverkere var på plass for å reparere sprekker i gipsplatene etter ettårsinspeksjon av leiligheten: "Vi ordner alt, og flytter alt, og rydder etterpå, ikke noe problem!"

Joda, eneste problemet er at halve leiligheten er dekket av pussestøv etter nedpussing av sparkel. Det meste lar seg jo greit vaske, men min store bekymring er selvsagt elektronikken. Forsterker, PC, PS3/2, getBOX og LCD-tv med masse luftehull. Jeg regner med at det er like mye støv inni komponentene som på utsiden, og det store spørsmålet blir da, hva kan skje? Hva er worst/best-case scenario? Finnes det en lur måte å ordne opp på? Eller er det bare å kreve erstatning for alt sammen først som sist?

mvh
    Kristian

moderatorPS: Fant ikke den ideelle kategorien for denne, så flytt den gjerne til et mer passende sted hvis mulig.

Det er nok neppe like mye støv inni som utenpå de enhetene som ikke har vifte. Jeg ville fokusert på PC, PS2/3 da de i tillegg til å dra støvet inn med viftene også har endel bevegelige deler og optikk som kan forstyrres.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips til andre som kan havne i samme situasjon: ikke stol på håndverkernes evne eller vilje til å ta vare på tingene dine! Selv pakket jeg all elektronikk og høyttalere inn i plast da jeg hadde malere på besøk, nettopp for å unngå problemer i etterkant.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •