Squeezbox bedre enn Krell? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Aldri i verden, det må jo være forskjell.

Ok, samme det, jeg putter en cd i spilleren og spiller av. Mye bedre enn å ha alt tilgjengelig på en gang. Og bedre lyd såklart.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke forklare hvorfor der MÅ være forskjell ? Er det på grunn av navnet eller prisen ?
    Kanskje du kan lese denne tråden og da innhente litt priser på utstyret der er brukt der ? Vi vet vel hva en AppleAirport koster....

Hifisentralen - Shootout: VRDS-NEO vs. Apple Airport

Skal du ha ny dac siden du selger ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geva1
    Aldri i verden, det må jo være forskjell.

Ok, samme det, jeg putter en cd i spilleren og spiller av. Mye bedre enn å ha alt tilgjengelig på en gang. Og bedre lyd såklart.
    Jeg synes at det er viktig å være åpen her geva1. Hvorfor kunne ikke SqueezeBox'en være bedre enn en CD spiller ? Jeg stoler faktisk mer på min PC enn på min CD spiller fordi jeg vet at PC'en skal streame filen likt hver gang.
    Så lenge det signalet som kommer til DAC'en er lik så spiller det ikke noe rolle hvor det kommer fra (PC, NAS, CD spiller, DVD spiller, ...).

At du liker å ha CD'er og bruke dem kan mange forstå. Det er noe spesielt å ha noe fysisk, å ha kjøpt en original CD/LP i en butikk og å gå hjem og høre den. Men at lyden blir bedre er en helt annen sak.

Hifi verden finner ut disse årene hva PC verden har funnet ut for et par år siden. Jeg kan tippe at det skal komme en type SqueezeBox for DVD'er om ikke så lenge (hvis det ikke finnes allerede). Seinere blir det BlueRay og HD-DVD sin tur ... Da blir denne saken enda større ;-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvorfor skulle Squeezbox være noe dårligere "drivverk" enn en CD-spiller?
    Det som er imponerende er vel mer drivverket til Krell enn Squeezeboxen. Siden krell kan gi samme lyd med et CDdrivverk, mens Squeezebox ikke har noe slik.

Men det jeg har hørt ifra krell har ofte passet meg bedre enn andre merker, selv om de har hatt samme dac. Krell har ikke perfekt lyd, men litt mer rocka, slik jeg liker den. Skikkelig fint driv.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •