Hjelp til å sette opp mitt første annlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til å sette opp mitt første annlegg

Trenger da hjelp av dere som kan dette her. Jeg har 0 peiling på dette og vet ikke hva som passer til hva og hva som er best under den og den prisklassen.

Jeg skal nå ha 2 fronthøytalere, bass og forsterker/reciever

Jeg vil ha mulighet for å bygge opp til 5.1 surround til senere en gang i fremtiden.

Jeg vil ha fronthøytalere som er best til film, men kan spille av musikk uten problem også, til maks 6000kr.

Har kikket på dette høytaler paret blant annet..meget lekkert^_^

DALI Suite 1.7 Høyttalere

eller dette som er bra billig også...

Høyttalere (HiFi) - Dynavoice Challenger M-85 - Finn beste pris hos Prisguide.no

Bassen skal være maks 4000kr dyr.

Kan dette være noe ?

Høyttalere (HiFi) - Yamaha YST-SW315 - Finn beste pris hos Prisguide.no

Edit: Går kanskje an å droppe bass, og kjøre på med dali høytalerne og en solid reciever ?

forsterkeren/recieveren maks 5000kr dyr.(greit med hdmi, siden jeg har 720p/1080i sony tv)

Setter ihvertfall pris på om noen kan sette opp dette for meg etter mine ønsker.. = ) til prisen maks 15 000kr alt i alt (trenger ikke være i den fordelingen jeg satt det opp). Har som sagt 0 peiling, har aldri satt sammen sånt før og vet det er mye ditt og datt..hehe = )

Takker for hjelp!

P.S Husk at Film kommer foran Musikk for meg!

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En billig receiver uten så mye effekt og et par billige høyttalere er ofte en dårlig kombo. Jeg ville kjøpt sub senere og heller satset på mer effekt. Kjøp brukt, da får du mest for pengene. Jeg skal snart selge mine NS-777 : YAMAHA Audio and Video som jeg kjøpte for 6k for snart to år siden. Selger dem mulig etter eller i sommerferien hvis du er interessert. Etterhvert selger jeg surround og senter høyttalere også.

Kjøp en bra og billig, helst brukt receiver og mer effekt. Eller du kan kjøpe en bra receiver for rundt 7k og bruke resten på høyttalere, kanskje en liten sub. Hva med DENON AVR-2307 Hjemmekinoreceiver

min første sub var en Energy s12.3. Syns den var bra for prisen. Kjøpte den for 6k på Lefdal, men nå tror jeg de har satt den ned kraftig for å selge den vekk. Syns å huske at jeg så den for 3k for ikke så lenge siden.

Så forslaget mitt blir egentlig:

En denon 2307 receiver eller Pioneer i samme prisklasse
    Et par brukte høyttalere
    En Energy s.12.3 sub, eller en liten SVS: Welcome to L-Sound!
    Hvis du vil kan du droppe sub inntil videre og kjøpe en effektforsterker

Vanskelig å anbefale noe, finnes så utrolig mange komboer som kan passe bra eller dårlig med hverandre. Tipset mitt er: Kjøp brukt!

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også ta en titt på XTZ sine subber Surround.no.

Dynavoice spiller utrolig bra pr. krone du legger i høyttalerene, men finner du f.eks klipsch RF82 på bruktmarkedet i din prisklasse tror jeg dette vil være en høyttaler som er verdt å vurdere.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å ta de Dali 1.7 høytalerne sammen med den Denon recieveren du annbefaler da ?

Er litt "rar" når det kommer til brukt, liker ikke å kjøpe brukt =p og er litt fisefin når det gjelder design også egentlig. Så falt litt for de Dali 1.7 som ikke var så gærn pris.

Men noe dere kan si om deT? Dali 1.7 + Denon 2307 ... vil det fungere ? og vil det fungere bra til film ? og forøvrig musikk.. Også kjøpe en svs sub e.l eventuelt senere.

Huske at jeg ikke er sånn pirkete som dere "eksperter" ..hehe =) som må ha det helt perfekt til siste punkt med kabler, ekstra av ditt og datt...

vil bare ha noe annet enn lyden fra tven når jeg spiller, ser på film og hører på musikk. Er ikke de Dali 1.7 bra da ? og kan bygge videre på de..

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Går det an å ta de Dali 1.7 høytalerne sammen med den Denon recieveren du annbefaler da ?
    Det burde fungere utmerket til å begynne med, men det gir ikke allverdens dypbass...

Men mye lurere å begynne enkelt, og så bygge ut etterhvert som man finner ut hva man vil ha, enn å begynne med et sett kompromisser man aldri blir fornøyd med

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dette kunne fungere bra ?

Dali 1.7 + Harman Kardon AVR245 7.1 surround receiver + DALI Suite S1.2 Subwoofer

Fant ut at hifiklubben er i porsgrunn her faktisk... så må stikke innom der imorra = )

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært på hifiklubben og funnet det jeg vil gå for. fikk hørt på de osv også, fy f å trøkk det var i de, ikke vant til noe sånt

Dali concept 8 fronthøytalere, vurderer kanskje concept 10 :
    DALI Concept 8 Høyttalere

Dali Concept 12" sub :
    DALI Concept Sub 12 Subwoofer

Denon AVR-2307 :
    DENON AVR-2307 Hjemmekinoreceiver

Dette blir fett å få på plass

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du hørt på Suite 1.7 da? Personlig ville jeg valgt den (eller 2.8 ) fremfor Concept, men det er vel smak og behag. Forøvrig er XTZ 12" bedre enn Dali-subben på alle parametre. Penere er den og.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han sa at suite serien holder på å gå ut nå og de kommer ikke til å ta dem inn mer... og sa at suite serien var dårligere enn concept serien. Så går for concept istedenfor suite = ) likte lyden fra concept MEGET bra.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter enda mer research, så blir det kanskje B&W 684 istedenfor.

Blir nok sånn....

B&W 684
    Denon AVR 2307
    sub ?? noen som har forslag ?til maks 4-5000kr

B&W ASW610 Subwoofer

Denne ?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp denne. Eventuelt denne, om du er villig til å betale for mellomlegget (den havner på rett over 5k inkl. moms, pluss frakt). Det er mer eller mindre opplest og vedtatt på forumet at skal du ha sub under 5k, kjøper du XTZ, for 5-10k kjøper du SVS. Over den prisklassen dukker det opp endel konkurrenter, men det er fint lite under. Selvsagt, det forutsetter at du synes designet er ok, og ikke har noe imot å handle på nett.

B&W ASW610 har jeg ikke hørt, men har hørt forrige modell ASW600, ved endel anledninger, og aldri i livet om jeg ville gitt så mye for den.

Jeg tror også endel vil protestere på høyttalervalget, si at AVR2307 er altfor svak for B&W 684. Forrige modell i den serien var notorisk tungdreven, og de ble stort sett anbefalt å satse på en mindre modell fra samme produsent (603), eller prøve noe fra Klipsch, Focal eller Dali. Skal ikke si for mye her jeg, jeg har bare hørt B&W 600-serie på ganske heftig elektronikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •