PC som lydkilde - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    tror folk begynner å bli smålei desse inleggene dine knutinh. komisk.
    i det ene øyeblikk har ikke drivverk og kabler noe å si.
    i det neste skal du angripe alt av småslurv på digitaldelen å blåser det opp til uante proporsjoner, i et problem som egentlig er ikke eksisterende.
    virker ikke som du har noen mening i det hele tatt. liker bare å pirke.

du har ingen anelse hvordan windows fungerer og håndterer dette her allikavel..bare quoter nettsider i hytt og pine. hold dere til forbanna tema og skriv innlegg som faktisk ER av interesse for trådstarter.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    made4u
    Nå henger ikke jeg helt med her altså...
    Ikke på alt...
    Stakkars made4u, jeg tror du er mer forvirret nå enn før du startet tråden.
    I noen av innleggene er det anbefalt en del forskjellige lydkort. Uansett hvilket du velger tror jeg at du vil bli positivt overasket over hvor godt det vil låte.

Jeg ble anbefalt av en på Hifisentralen å koble analog ut fra Lynx kortet direkte inn på effekforsterkerne (i stedet for å kjøre digital S/P DIF via kontrollforsterkeren (Parasound C2).
    Konkusjonen min ble at DAC'en på lydkortet i hvert fall er bedre enn DAC'en i C2'en.
    Problemet er at jeg har flere lydkilder jeg vil høre på.
    (Men en vakker dag ryker C2'en ut !!!)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok vel litt av her ja Moro å diskutere.

Men jeg synes made4u har fått mange bra forslag her.

Squeezebox
    Nytt lydkort - m/innebygget bra dac og analog ut
    ekstern dac

Alle disse forslagene vil jo gi brukbar lyd og vil stå seg godt mot en cd-spiller i samme prisleie.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjelder CD-spillere så snakkes det ofte om drivverket...

Hva når jeg vil spille av en av mine CD-plater i skuffen på PC'en?

Jo da, jeg vet at digital lyd består av ett-tall og nuller i en lang rekke og at disse omformes til analoge signaler. Vet at noen sier at drivverket ikke har noe å si så lenge det ikke er tap av signal - at det er "klokken" som har noe og si og evnen til å omgjøre digitalt til analogt (DAC'en) samt andre ting enn selve drivverket...

Men jeg er likevell usikker - på hvordan drivverket i Pc'en vil virke - er jo mye mer støy og ressornanser i en PC da (viften, mer vibrasjoner, lenger signalvei etc.)

For all del, jeg tviler ikke på at det vil lyde bra med ett bra lydkort og kanskje er det dette jeg vil satse på... Men er usikker fortsatt, på om det blir PC'en som blir brukt eller om jeg skal kjøpe den "billigste" Rega spilleren (koster 8000).

For meg er det vanskelig å tro at PC'en kan låte så bra som det påstås. Nettopp på grunn av den lange signalveien, drivverket og all støyen i en PC...

Forresten, har de andre komponentene (hovedkort, prosessor etc.) dersom man velger en slik løsning med PC som kilde?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av made4u
    Hva gjelder CD-spillere så snakkes det ofte om drivverket...

Hva når jeg vil spille av en av mine CD-plater i skuffen på PC'en?

Jo da, jeg vet at digital lyd består av ett-tall og nuller i en lang rekke og at disse omformes til analoge signaler. Vet at noen sier at drivverket ikke har noe å si så lenge det ikke er tap av signal - at det er "klokken" som har noe og si og evnen til å omgjøre digitalt til analogt (DAC'en) samt andre ting enn selve drivverket...

Men jeg er likevell usikker - på hvordan drivverket i Pc'en vil virke - er jo mye mer støy og ressornanser i en PC da (viften, mer vibrasjoner, lenger signalvei etc.)

For all del, jeg tviler ikke på at det vil lyde bra med ett bra lydkort og kanskje er det dette jeg vil satse på... Men er usikker fortsatt, på om det blir PC'en som blir brukt eller om jeg skal kjøpe den "billigste" Rega spilleren (koster 8000).

For meg er det vanskelig å tro at PC'en kan låte så bra som det påstås. Nettopp på grunn av den lange signalveien, drivverket og all støyen i en PC...

Forresten, har de andre komponentene (hovedkort, prosessor etc.) dersom man velger en slik løsning med PC som kilde?
    Hvis du skal bruke 8k så vil du få god lyd uansett.

Tror du heller får bestemme deg om du vil bruke en cd-spiller eller pcen som kilde av andre grunner - slik som brukervennlighet osv.

Det er dacen her som kommer å avgjøre kvaliteten på lyden. Pc (korrekt satt opp) eller cd-spiller som kilde vil bety lite eller ingenting i forhold.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt unødig kommentar til knutinh her. forgive me, har mine rare perioder.
    var egentlig ikke meningen. ha en ellers fin kveld alle sammen =)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •