Trenger hjelp i jungelen så jeg ikke går meg bort!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Trenger hjelp i jungelen så jeg ikke går meg bort!!!

Jeg skal nå kjøpe meg cd spiller til mitt anlegg og trenger da litt hjelp til og finne en med rett lydsignatur!

Mitt anlegg består nå av:
    Preamp Thule PR250B og på den skal jeg la lyden gå rett igjennom men balangserte kabler.
    Poweramp er Krell kav250a/3.
    Høyttalere er Audiovector M3 Signatur.

Jeg har ennå ikke brukt noen god cd spiller på dette oppsettet, men ut i fra tidligere erfaringer med Krell og AV så mener jeg det fort kan låte litt spist og lyst.
    Jeg ønsker at lyden skal være slik at det ikke er noe som stikker seg ut og at det er definert, detaljert, bra holografi og med tyngde i bunnen og luftig topp.
    Jeg lytter til et stort spekter av musikk (Dimmi borger, Tool, Live, Marillione, Tiesto og Bjørn Eidsvåg) for og nevne noen.
    Har tengt til og kjøpe brukt og da er ikke prøve lytting alltid så lett.
    Tenkte på bruke 5000,- til 7000,-

Jeg håper derfor at dere der ute som har testet en del cd spillere kan hjelpe meg med og finne en som passer til mitt oppsett.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å legge kronene i en egen DAC? Regner med at du enten har en CD eller DVD spiller med digitalutgang. Da er det enda mer godlyd å hente.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jungel? Vi liker da å se på det som et frodig blomsterbed?

Jakv anbefaling er nok god, men det er mye snadder på bruktmarkedet også som nok kan fungere bra med oppsettet. Utifra tidligere erfaringer så kan jeg tenke meg at denne komboen er full av futt og en smule kjølig i lyden?
    Hva med en Rega Apollo? Den har jo høstet en god del bra kritikk...

Lykke til videre med å luke ut ugresset

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med jakv her.....om du har et egnet driverk er DAC en billig måte og få mye godlyd på. Du kunne sett etter en Audio Note DAC som er rørbestykket om det er slik at det har en kjølig klang.

Viss det er spiller du skal ha så er Rega en bra spiller i denne prisklassen, evt. andre spillere som Krell's egne eller Cayin som er og finne på HFS bruktmarked nå.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert DAC, men jeg synnes ikke at den H/K dvd spilleren jeg har vil være et bra nok derivverk! Er derfor bestemt meg for og kjøpe en cd spiller av rimlig god kvalitet. Også kan jeg senere bruke denne som driværk til en dac!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som cybervision er bruktmarkedet en bra plass å starte, og det var vel egentlig her jeg mente at du kunne lete også.

Jeg tror kanskje du vil ha mer igjen dersom du kjøper DAC nå og et bedre drivverk senere. Hvorfor mener jeg det? Fordi jeg mener at DAC har større innvirkning på lyden enn drivverket har. Og da kan du evt. legge pengene i et separat drivverk uten DAC osv. dersom du ønsker det, noe som antakelig borger for et bedre produkt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Som cybervision er bruktmarkedet en bra plass å starte, og det var vel egentlig her jeg mente at du kunne lete også.

Jeg tror kanskje du vil ha mer igjen dersom du kjøper DAC nå og et bedre drivverk senere. Hvorfor mener jeg det? Fordi jeg mener at DAC har større innvirkning på lyden enn drivverket har. Og da kan du evt. legge pengene i et separat drivverk uten DAC osv. dersom du ønsker det, noe som antakelig borger for et bedre produkt.
    Har du noen merker jeg burde være på utkikk etter med tanke på dac, som er varme i klang. Sett mange som anbefaler dac og begynner og helle i den rettningen!
    Har brukt dac`en i Thulen på musikk men med denne blir det får lyst i toppen men bra drag i bunnen! Nå er vel ikke dac`en i Thulen PR250B noe og skryte av. Synnes den er litt slapp og at den ikke åpner opp lydbildet skikkelig + den lyse klangen i topp blir dette = 0 musikk nytelse for meg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dac ble det!

Jeg har nå endelig fått kjøpt meg en dac, dette vil jeg takke dere som anbefalte dette fremfor ny cd-spiller. Jeg har kjøpt meg en Theta Chroma og endelig er lyden på plass. Har ikke fått lyttet så mye til den ennå, men førte lytting er en apsolutt opptur, og jeg gleder meg virkelig til jeg får en stund alene hjemme så jeg kan ta en skikkelig lytt.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe..
    Tror mange tenker at om det er en billig dvd som er kobla på en bra dac så kan den ikke konkurrere med dyrere cd-spiller. Men, ikke bestandig helt rett det. Mange billigere cd-spillere deler ofte samme drivverk som dyrere spillere, men har ikke samme avstivning, utgangsdel som dyrere spillere. Men hvis man demper av en billig spiller og kobler om via digitalutgangen så har man unngått spillernes akilleshæl. Brukte en stund min HK DVD som drivverk da ikke PT-drivverket var kommet. Og forskjellen mellom de var minimale, ja neste ikke-eksisterende.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny DAC!
    Jeg får stikke innom en dag å sjå på'n. :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hehehe..
    Tror mange tenker at om det er en billig dvd som er kobla på en bra dac så kan den ikke konkurrere med dyrere cd-spiller. Men, ikke bestandig helt rett det. Mange billigere cd-spillere deler ofte samme drivverk som dyrere spillere, men har ikke samme avstivning, utgangsdel som dyrere spillere. Men hvis man demper av en billig spiller og kobler om via digitalutgangen så har man unngått spillernes akilleshæl. Brukte en stund min HK DVD som drivverk da ikke PT-drivverket var kommet. Og forskjellen mellom de var minimale, ja neste ikke-eksisterende.
    Det virker som om dvd spilleren gjør en grei jobb som drivverk ja. Kommer nok til og bruke den som det til det dukker opp et tilbud på brukt drivverk jeg ikke kan si nei til! Har nå fått lyttet en mengde timer og kan si meg meget fornøyd med den jobben dac'en gjør!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •