Nytt sorroundanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt sorroundanlegg

En kompis har planer om å kjøpe seg anlegg, og jeg fikk oppdraget i å sette det sammen.
    Anlegget skal være i et lite "kinorom" på ca 3,5*3,5 meter vil jeg tippe. Det skal brukes sammen med en 42" plasma til å se film, en Pc til litt spilling, og å høre på musikk.
    Siden det blir sett endel film, tenker jeg her 5.1 sorround, og da innkjøp av høyttalere og en forsterker. Budsjettet på anlegget ligger mellom 8 og 10 tusen, og å kjøpe brukt er et godt alternativ!

Så til saken, noen som har noen anbefalinger på et oppsett som kunne fungert bra i denne prisklassen? høyttalere, forsterkere?
    Tror personlig at en kombinasjon av Klipsch og Harman kardon kunne fungert bra, men dette kan fort bli litt dyrere.

Takker for alle svar på forhånd, og de vil bli satt pris på

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg ville tenkt på denne pakken: Welcome to L-Sound!
    Den har det du trenger minus forsterker. Til rundt 10000,- inkl mva har jo du toppet budsjettet ditt, men du får forklare han at han bare MÅ ha dette
    En Reciever brukt til 2-3000,- som inngangsbilett bør du kunne finne brukt så får han oppgradere senere.

EDIT: Det er hvit og sølv som er rabatter på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jo egentlig greitt ut det der. Men personlig tror jeg at du kan få et mye bedre anlegg for pengene ved kjøp av brukt. I tillegg har vi begge sansen for store fronthøyttalere, alså ikke satelitter :P
    Skal ikke bare høres bra ut, men også se litt fett ut!

Ingen flere forslag? :P

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er begrenset hva som til en hver tid er til salgs på bruktmarkedet. du må lete og holde utkikk, og kommer du over noe som ser bra ut, så slår du til. markedet er ikke stort nok til at man kan drive å lete seg frem til enkeltprodukter. men se etter reciever og signalkilde fra f.eks. NAD, H/K, marantz, sony og denon. frontene kan være gulvstående modeller fra f.eks. dali, jamo, infinity, klipch hvis du finner, system audio og B&W. så er det jo en fordel om senter og bak ht er samme merke og serie. har du penger til overs etter dette så prøv å finn en aktiv sub.

sjekk ut finn.no, avtorget osv. så skal du nok se dere ender opp med et fett anlegg til slutt. bare husk og ikke kjøp det første du kommer over.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fungerer ihvertfall supert i min stue, omtrent samme størrelse som det "kinorommet" du nevner:

Yamaha RXV659, fra kr 4490 hos digitalconsept.no
    Oppo DV970HD, fra kr 1240 hos oppodigital.com
    Dynavoice M65, fra kr 2380 pr par hos digitalconcept.no
    Proson Blackbird 12'' sub, fra kr 1695 hos komplett.no

Sum 9805,- + frakt

Du trenger noen kabler også og kanskje en center+bakhøyttalere, og da kommer du over 10000 - men for en lyd!

ps! i prisen på Oppo spilleren er det inkludert frakt/mva og HDMI kabel!
    pps! den mye omtalte Lidl DVD spilleren (Silvercrest??) er visst også veldig god og enda billigere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •