Har planer om å kjøpe meg et nytt anlegg og trenger derfor litt hjelp! Vil ha høytalere som kan brukes til fest, samt ha "bra" lyd når jeg er alene og spiller lavt. Nå har jeg noen gamle CW høytalere som jeg kjøpte da jeg komfirmerte meg for mange herrens år siden. (10") De er spilt sønder og sammen, og med sprengte mellomtoner i begge høytalere låter de som rusten piggtråd... (Ikke at lyden var spesiell bra før de tok kvelden heller...)

Sett litt på Dali suite 2.8 og Dali Concept 8, har lyst på høytalere med doble 8" eller 6". 10" blir for stort. Trenger ikke være noe spesielt merke, og jeg kan gjerne kjøpe brukt. Når det gjelder forsterker så har jeg virkelig ikke peiling. Jeg har en gammel NAD C340, (Usikker om det er 340, men den kosta ca 3000 for 8 år siden.) men den funker ikke lenger. Automatsikkringa går av så fort jeg vrir volumknotten over 1/4 uavhengig om jeg har plugga i høytalere eller ikke. Mulig det er lett å fikse. Forsterkeren er vell uansett ikke det beste som finns, så må sikkert regne med å kjøpe ny.

Hører på alt fra Top 20 til syre, metal, rock og rolige sanger. Liker egentlig alt utenom jazz.

Tenkt til å bruke rundt 10k, kan strekke meg litt lenger, men ikke mer enn 12-13k. Tips mottas med takk!