Rockeanlegg til 7-8000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rockeanlegg til 7-8000,-

Som kanskje noen har fått med seg er jeg på utgikk etter et nytt anlegg! I utgangspunktet var budsjettet satt til 5000,-.... Men ikke uventet, har de planene sprukket og vi snakker nå om et anlegg til mellom 7 og 8 tusen....

Jeg hører mest på rock, grunge og rap. Madammen hører på R'n'B og listepop og har lagt ned som krav at det må være godt driv i bassen, men at høytalerne ikke må være for store (er det mulig??). Det må også være mulig å høre på radio

Jeg tenker mye på QLN Artech serien og C/V på høytalerfronten. Tenker også Harman Kardon reciever eller en Cambridge 540R v.2....

Innspill?? Budsjettet skal dekke høytalere, forsterker og radio (eventuelt receiver)...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å få et komplett anlegg som spiller med godt driv i bassen og har mulighet til å spille høyt men samtidig pent med ditt budsjett, er du etter min mening nesten nødt til å kjøpe brukt. du får kjempemye mer for pengene og så lenge du får testet ting før du kjøper er det langt fra så usikkert som mange vil ha det til..
    sjekk ut finn.no og avtorget så skal du se du finner noe digg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med sigvald på denne. Du får mye mer for prisen hvis du kjøper brukt (jeg skal selge min Denon+B&W anlegg, send meg en mail/PM hvis det kunne være interessant for deg).

Skal du ha noe ny så blir valget ganske begrenset. Dynavoice M65 og Dynabel 2.5S er både billige og bra høyttaler. For å finne en bra receiver for ditt bruk er du nødt til å prøve og feile litt, i.e. å høre selv og finne ut på hva du liker best. Siste Hjemmekino bladet hadde en test på Cambridge Azur 340ASE og Argon 7240. Kunne det være for deg ?

Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.
    Har du prøvd QLN 604mk2?

De spiller høyt og med sinnsykt trøkk og dynamikk, som høytalere i den prisklassen og størrelse sjeldent gjør.

Test kan du se her: QLN 604

Visst disse kan være av interesse, har jeg disse for salg

se: http://avforum.no/avtorget/showprodu...8994&cat=last7

hvor holder du til?

good luck

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Robin.T

hvor holder du til?

good luck
    Dersom du ser i feltet til venstre i innleggene mine, vil du se at jeg bor i Tromsø!

Newcomer CV-sether sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Cerwin Vega V12-f med en NAD C-372 anbefales

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av p10
    Dersom du ser i feltet til venstre i innleggene mine, vil du se at jeg bor i Tromsø!
    my mistake hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-sether
    Hva med Cerwin Vega V12-f med en NAD C-372 anbefales
    Svigerfar har CV og NAD, så vet hva de kan prestere! Problemet er at CV tar litt for stor plass! Det er derfor jeg ser på QLN Artech som et alternativ!

Jeg er litt i tvil om receiver-valg. Kommer til å bruke kun to kanaler den første tiden, men kommer nok til å få lyst på surround etter en stund. Madammen er ganske designbevisst (derfor er NAD dessverre uaktuell), har derfor sett på Cambridge 540R v.2 og Denon AVR-1907. Disse virker å være gode utgangspunkt med tanke på en senere utbygging av anlegget. Men vet ikke om disse klarer å gi nok juice til musikksmaken!?

Har også sett litt på div Harman Kardon (AVR 132, HK 3380), samt Denon DRA-700AE.

Noen som har erfaringer med DRA-700AE?? Virker for meg som en meget gjennomtenkt og godt bygd receiver, men det er veldig lite informasjon å finne om den!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QLN Artech 12 eller 8 + harman kardon forsterker.
    eller Cerwin-Vega! VE-12/CLS-12 + Harman Kardon;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tørker et tynt lag med støv av denne tråden og lurer på hva slags forsterker jeg skal kjøpe.

De skal drive QLN Artech 6 høytalerne mine. Både nytt og brukt er aktuelt, det samme er både stereo og surround.

Pris opp mot 5000,-. Denne prisen skal inkludere både forsterker og radiotuner (en receiver er selvfølgelig også aktuelt). Det er viktig at det er komponenter jeg kan bygge videre på og bruke videre ved en eventuell framtidig oppgradering!

Ordet er fritt:

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger opp tipsene om Harman/Kardon som er nevnt tidligere i tråden. Finn deg en receiver i ditt prisleie på bruktmarkedet, og husk å ikke la deg lure av H/K's watt rating ift. f.eks Pioneer. H/K leverer ganske mye mer enn mange andre... En god gammel AVR 7500 el. 8500 bør kunne passe din prisklasse og er bra strømsterke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter etpar dagers surfing på leting etter tester og tilbakemeldinger på ulike forsterkere har jeg kommet fram til følgende kandidater:

Harman Kardon HK3380. Denne ser ut til å inneholde det meste jeg er ute etter, pluss at den er ganske billig (2800,- inkl moms men + frakt) hos pixmania. Er det noen som vet om denne har samme utvendige bindeledd mellom for og effektforsterkeren som NAD har på sine? Dersom den har det, ville jeg vel kunne bruke den som en del av et større anlegg senere?

Har også gløttet litt på Harman Kardon AVR 132. Men den virker litt for basic egentlig... Noen som har erfaringer med den??

Denon AVR 1907 Henger fortsatt med, og er vel egentlig den jeg har mest lyst på selv. Men er redd for at jeg skal bli skuffet hvis den ikke leverer nok trøkk til Artech 6-ene mine... Mulig jeg må høre om jeg kan få låne med meg hjem å prøve den...

Cambridge 540R v.2
    er kanskje litt kraftigere enn AVR 1907, men er ikke like avansert som Denon'en. Problemet med denne er at jeg ikke har muligheter til å prøvelytte. Har snakket med HFK i tromsø, de har den ikke inne men tar den gjerne inn dersom jeg kjøper den... Spørs om jeg tør å ta den sjansen! Noen som har erfaringer med den og som mener jeg bør ta sjansen?

Denon DRA-700AE
    er også med i kampen. Denne leverer vel mye av det samme som HK3380, men med smoking og tversover istede for biker-outfit og ZZ-Top skjegg! :-D Noen som har erfaringer med denne?

Har også sett litt på div NAD- og Cambridgeforsterkere. F.eks: NAD C320BEE og Cambridge 540A og 640A. Men ulempen med alle disse er at jeg må "kaste" bort penger på en tuner i tillegg, siden et av kravene er at jeg skal ha radio...

Noen som har tanker og tilbakemeldinger på de produktene jeg har ramset opp? Finnes det andre aktuelle?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tanker og tilbakemeldinger på de produktene jeg har ramset opp? Finnes det andre aktuelle?

Det neste som er riktig og gjøre nå er å teste de fysisk... Hør, lån test og kjøp Hvis ikke havner du i en situasjon der du har 100 muligheter og gir opp

Test de du nevnte der hjemme hos deg og kjøp den beste ( Harman kardon )

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Det neste som er riktig og gjøre nå er å teste de fysisk... Hør, lån test og kjøp Hvis ikke havner du i en situasjon der du har 100 muligheter og gir opp

Test de du nevnte der hjemme hos deg og kjøp den beste ( Harman kardon )
    AVR 132 eller HK3380??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært på en liten lytterunde. Startet med HFK, men det besøket ble kort. De hadde ikke inne noen av de mest aktuelle forsterkerne! Turen gikk derfor til HFC!

Snakket med selgere om hva slags høytalere jeg hadde og hva jeg skulle bruke anlegget til. Han mente da at HK3380 og AVR145 var de som passet best til mitt bruk.

Han mente at dersom jeg ikke kom til å investere i surroundhøytaler med det første, kom jeg til å bli mest fornøyd med HK3380. Denne ville jeg også kunne bruke videre den dagen jeg fikk lyst på surround, siden den har en utvendig link mellom pre-out og main-in slik man finner på NAD.

Det er med andre ord mye som tyder på at jeg i den nærmeste framtid kommer til å bli den stolte eier av en Harman Kardon HK3380... Med mindre jeg (eller noen andre) ombestemmer meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har innspill om hva som ville være den beste løsningen av ny Harman Kardon HK3380 og brukt NAD T753 v.2?

Har dessverre lest en del negative ting om T753 her på forumet, noe som gjør meg litt skeptisk til dette produktet...

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med denne sammen med en ok forforsterker? eventuelt en liten nad stereoforsterker slik ta du bi-amper høyttalerne?

Finn Torget - NAD C272 selges!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har innspill om hva som ville være den beste løsningen av ny Harman Kardon HK3380 og brukt NAD T753 v.2?

Har dessverre lest en del negative ting om T753 her på forumet, noe som gjør meg litt skeptisk til dette produktet...
    Anyone?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •