PA anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33

Tråd: PA anlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PA anlegg

Hei

Jeg er på utkikk etter et lite PA anlegg(er vel kanskje sanganlegg det kalles) og det skal brukes til å spille musikk på... noe ala dette.
    Er det noen her som vet om andre nettbutikker som selger noe lignenede, eventuelt noen andre alternativ enn dette? Og hvordan vil dette være og spille musikk på?

Tusen takk for alle som gidder og svare meg. Er helt blank på dette området, så jeg håper noen vil og kan hjelpe meg:-D

-Sondre

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg er litt usikker på hva du er ute etter. Hva anlegget skal brukes til. Ute eller inne? Det finnes masse på markedet og det er lett å gå seg vill. Men med litt mer kjøtt på beinet og kanskje et budsjett kan jeg/noen sikkert hjelpe. Finnes masse nettbutikker som fungerer utmerket. Jeg har handlet en del fra riff.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha aktive har HK veldig gode systemer, JBL EON og mackie er også knall. Men som sagt kommer det helt ann på hva bruken er og budsjett..

FotoPhono AS
    LydRommet
    Komplette PA anlegg / Lydanlegg / Belco - Belco

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sondre251
    Hei

Jeg er på utkikk etter et lite PA anlegg(er vel kanskje sanganlegg det kalles) og det skal brukes til å spille musikk på... noe ala dette.
    Er det noen her som vet om andre nettbutikker som selger noe lignenede, eventuelt noen andre alternativ enn dette? Og hvordan vil dette være og spille musikk på?

Tusen takk for alle som gidder og svare meg. Er helt blank på dette området, så jeg håper noen vil og kan hjelpe meg:-D

-Sondre

Om du skal ha PA-anlegg er vel JBL en god kandidat? De er å finne på en god del konserter, kino'er osv. og skal trykke bra....nå skal det sies at personlig er jeg IKKE imponert av hvordan PA-anlegg spiller generellt sett, da selve LYDEN som regel må vike litt for TRYKK(bla på utesteder..LYDEN er ofte DÅRLIG, trykket er som regel HØYT). Men det finnes jo selvfølgelig en del PA som er bra på å avgi lyden på en mer dynamisk måte også..men dette koster som regel en del.... FINN.NO er en fin side med mye artig..og å kjøpe brukt PA el. HI-FI der er aldri feil...av og til slumper du over "røver-kjøp", så det er bare å følge med der..så finner du nok noe som passer deg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja okei. Prøvde et i helgen.. Det var dette. Er det noen som kan si hvilket av anleggene; dette og dette som er best? Da jeg prøvde det i helgen var lyden helt grei. Hva tror dere??

Takker for svar:-D

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R-M-I
    Om du skal ha PA-anlegg er vel JBL en god kandidat? De er å finne på en god del konserter, kino'er osv. og skal trykke bra....nå skal det sies at personlig er jeg IKKE imponert av hvordan PA-anlegg spiller generellt sett, da selve LYDEN som regel må vike litt for TRYKK(bla på utesteder..LYDEN er ofte DÅRLIG, trykket er som regel HØYT). Men det finnes jo selvfølgelig en del PA som er bra på å avgi lyden på en mer dynamisk måte også..men dette koster som regel en del.... FINN.NO er en fin side med mye artig..og å kjøpe brukt PA el. HI-FI der er aldri feil...av og til slumper du over "røver-kjøp", så det er bare å følge med der..så finner du nok noe som passer deg

Ehh?

Det finnes billige saker og syyyre saker blant PA (SR). Og dyr PA spiller knallbra det, men det koster, fordi det skal spille bra og høyt.
    På endel utesteder brukes det ofte gamle høyttalere, eller nye av den billige typen.
    På konserter er det ikke anlegget det er noe galt med, men derimot han som sitter ved miksebordet.

Skal du kjøpe brukt PA her i landet, er Musikkweb.no > Internett for Musikere og Lydbransje sitt bruktmarked best.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja men tror jeg kommer til å gå for et av de to anleggene i min post over, så hvilket av de er best??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha hørt noen av disse, ville jeg valgt peavey-anlegget. Størst høyttaler og kjent merke. I helgen vil du sikkert merke at du får veldig lite trykk i bassen når du spiller musikk med et slikt anlegg. Men du kan utvide senere med en aktiv sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvide med en aktiv sub var ingen dårlig ide, men vil den mikseren takle det da??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville forundre meg veldig om ikke også denne mixeren har main out som alle andre. Det er linjenivåutganger som kan kobles rett på en aktiv sub. Volumet vil følge main mix kontrollen som du også bruker til å stille volumet på høytalerene. Hvis du er i tvil kan du finne en link til databladet på mixeren så kan vi sjekke for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stedgar
    Hvis du er i tvil kan du finne en link til databladet på mixeren så kan vi sjekke for deg.
    ?? hva mente du her?? Kommer til å kjøpe dette anlegget, og hvor mange høytalere/Hvor store kan jeg ha på den??
    Har rett og slett ikke peiling på slikt altså...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, siden du ikke har peiling kan prøve å forklare litt.

Men du har ikke fortalt hva du skal bruke anlegget til bortsett fra et spørsmål om det kan spille musikk.

Med en gang, det er ikke primært beregnent på musikk siden det er et mono anlegg. Det er beregnet på sang eller tale og kanskje litt bakgrunnsmusikk.

Forsterkeren er på 1x80watt med 2 høyttalerkontakter for de 2 høyttalerene som følger med. Du skal ikke koble til flere.

Du kan koble til ekstra forsterker med flere høyttalere eller en aktiv sub(innebygget forsterker).

IKKE kjøp et slikt anlegg hvis du skal spille musikk. Kjøp det hvis du skal snakke til et LITE publikum med en mikrofon.

Hvis du skal spille musikk finnes det løsninger som er 1000 ganger bedre. (også for en billig penge, men kanskje litt dyrere).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei, bra svar.. Hva skal jeg kjøpe til å spille musikk da, til en noenlunde lik pris da?? Har dere noen forslag?? vil ha et anlegg som kan spille litt høyt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har noen forslag??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant noen høytallere som sikkert spiller greit. men du trenger noe til å dra dem med da.. www.megabillig.no MEGABILLIG AS prisen er pr stk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var jo SVÆRE men når jeg skal ha noe til å dra dem med da?? hva trenger jeg da?? Kan denne funke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har noen komentarer til denne??

Trenger hjelp!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan funke det, de høyttalerene ville kanskje likt litt mer kraft. Men det skulle gå fint allikevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skal prøve å hjelpe litt her.

1. Hvis du kun skal bruke to høytalere trenger du ikke en 6-kanals forsterker. Forsterkeren du linket til er beregnet til bruk i hjemmekino der man har 5-6 høytalere rundt i hele rommet. Skal du kun ha et stereo oppsett med to høytalere får du mer for pengene ved å kjøpe en stereo forsterker (2 kanaler).

2. Hva skal du bruke anlegget til? Hvis du kun skal ha et enkelt anlett som skal spille musikk fra cd veldig høyt vil jeg ikke anbefale PA anlegg. Ta deg heller en tur til hifi klubben å se på høytalere fra cervin-vega eller noe i den duren.

3. Eneste gangene et PA anlegg kan være å foretrekke er:
    - Hvis du ønsker å koble til gitarer, mikrofoner o.l.
    - Hvis du skal dra anlegget mye rundt omkring. PA er som regel laget litt mer solid enn hifi, og tåler dermed mye mer reising og flytting av anlegget.

4. Som andre her påpeker; hadde vært fint med en tilbakemelding på hva du skal bruke anlegget til. Og hvor mye penger har du tenkt å bruke? Hvis du kan hjelpe oss litt her er det mye lettere å komme opp med et forslag til deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja okei skal komme med litt mer info da.. Har vel slått vekk ideen om et PA anlegg, men heller to store høytalere, og en forsterker. Det anlegget skal brukes til, er å høre på musikk(ikke noen spesiell skjanger) og se filmer. Jeg vil ikke ha surround anlegg, men et sterio anlegg. Jeg synes det er viktig at det er god bass.Om jeg bruker denne forsterkeren, vil jeg jo ha mulighet til å koble til flere høytalere, noe som jeg kanskje SENERE vil.
    Budsjettet er på opp til 5000kr... Vil ha god lyd og kunne spille høyt...:P

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •