PA anlegg - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33

Tråd: PA anlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, med maks 5000 blir det vel ca 2500 til høytalere og 2500 til forsterker.

Når det gjelder høytalere så sjekk ut disse:

APIS STOR og billig høytaler med masse bass.

Ljudia PA utstyr DJ utstyr Lys utstyr Hjemmeelektronikk har også en del høytalere i denne prisklassen.

Litt vanskelig å si ellers, er litt avhengig av hvor du bor og hvilke butikker du har i nærheten. Å sende så store og tunge høytalere med posten kan fort bli dyrt.

Med forsterkere vil jeg gjenta det jeg sa over. Hvis du kun trenger en stereo forsterker er det (delvis) bortkastede penger å kjøpe en hjemmekino forsterker. Men hvis du går med konkrete planer om å utvide med flere høytalere etter hvert er Yamahaen som du linker til helt ok.

Min tankegang er:
    Hjemmekinoforsterker med 6 kanaler = det samme som 3 stk stereo forsterkere (3x2 kanaler).
    2500,- delt på 3 = 833kr.
    Bruker du altså kun 2 kanaler så har du en forsterker til ca 800,- mens 1600,- står ubrukt. Ikke helt korrekt da, men du tar poenget.
    (Sjekk ut denne artikkelen: Hovedkatalog 2007 NO ang stereo eller hjemmekino)

Men generellt kan jeg vel si at 2500 til forsterker er litt lite penger hvis du skal kjøpe veldig store høytalere. Bør nok i alle fall ha minimum 100 skikkelige watt til en høytaler som f.eks. proson'en over.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer budsjettmessig i havn med dette fra HiFi-klubben
    NAD C320BEE Integrert forsterker til kroner 2698,-
    ARGON 6140 Høyttalere til kroner 1996,-

Jeg kjører denne forsterkeren på dali 6006 høyttalere. Det låter kjempebra. Vet ikke hvordan Argon låter, du må stikke innom HiFi-klubben og høre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bor i Bergen, så har mange butikker i nærheten:-P Så på Proson høytalerne, og de virket jo gode, men hvilken forsterker bør jeg ha da, for å dra disse best mulig??? Ser da etter en sterio forsterker...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med store høytalere er at de også krever store forsterkere. For å kunne drive Prosonene som jeg linket til skikkelig (2x10" + 2x5" + horn) trenger du nok en forsterker opp i 4-5000 kroners klassen.

Eks:
    NAD C352 Integrert forsterker
    Harman/Kardon HK 970 - Hi-fi Center Kjeden

Men ved å kjøpe litt mindre høytalere klarer du deg fint med en forsterker til 2-3000 kr. F.eks settet som stedgar nevner.

Mitt tips er at du tar med deg favoritt cd'en din (eller en iPod) og tar en tur innom hifi butikkene i byen. Si hva du er på jakt etter og spør om du kan få høre på anleggene de anbefaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse Cerwin Vega høytalerne da? er de gode?? hvilke er best av disse og proson høytalerene linket til over??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sondre251
    Hva med disse Cerwin Vega høytalerne da? er de gode?? hvilke er best av disse og proson høytalerene linket til over??
    Tror det kan være en veldig grei høytaler til prisen den der. Da slipper du også unna med en mindre og billigere forsterker. I forhold til proson'en er dette en veldig lite høytaler. Regner du ut volumet på kassen ser du at proson'en er nesten 3 ganger større enn cv'en! Når det gjelder hvem som er best lysmessig har jeg ikke noe grunnlag for å uttale meg.

Men tror du kan få et veldig bra og billig anlegg hvis du kjøper denne høytaleren sammen med en av disse forsterkerne:
    http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...erker_Graa.htm
    CAMBRIDGE 540A v.2 Integrert forsterker

Du får ta deg en tur til hifi klubben å se selv om du liker høytaleren, både lydmessig og hvordan den ser ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja får vel det.. Takker for alle svar..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Sondre.

Hvordan går det i jakten på nytt anlegg? Har det blitt noe kjøp?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, nei det har nok ikke det enda... Har ikke hatt så mye tid i det siste, eller har vel det, men prioritert andre ting. Lurer fremdeles litt på hva jeg skal gå for, men tror det blir proson høytalerene og en eller annen forsterker.. Det er vel den jeg stusser mest på. Har ikke hatt tid til å stikke innom HiFi klubben heller, men jeg får nå se..

Newcomer Torkil H sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg et par brukte cv høytalere og en brukt nad forsterker da ?
    For eksempel et par clsc 10 pluss en nad 317/nad 319 ? det burde du få for 5000kr brukt i vertfall. Hadde denne komboen med nad 319 og clsc 10 før, og dette spilte både høyt og en del bass :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler at du leter litt på musikkweb.no for å finne noe spennende saker. Selv kjøpte jeg 4 høyttalere (JBL 4628b) og en Adyton XP3d, som jeg fant på den siden.
    Kjempefornøyd!!!!

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et forslag.

Det høres ut som du er ute etter PA lyd å¨gutterommet.
    Jeg kjøpte mitt første PA anlegg som 4.klassing, og har vært innom mye rart de siste 12 årene. Har et par PA anlegg stående jeg vurderer å selge, men går enda å håper på å kjøpe et hus som er stort nok til at jeg får brukt alle 3 anleggene mine Nå har jeg gått over til Cerwin vega AL752 og NAD C370. Vil kunne si det ble en utmerket overgang fra PA til hifi, med en fot på begge sider av landegrensene.

Anyway.
    For 5000 så anbefaler jeg deg å se etter et brukt cerwin vega anlegg. F.eks. DC12, eller DC15 hvis du er ute etter mye bass. Du får lett et slik anlegg komplett(DC12) for ca. 3-4500. Men jeg anbefaler deg å prøve å skaffe dc'ene og forsterkeren hver for seg. Er du heldig da, får du dc'ene for noen få tusenlapper bare, og kan bruke resten av kronene på forsterker (anbefaler å bruke mest på forsterker).

DC12 har en veldig PA-aktig lyd, selv om de spiller en god del penere ett et lite PA-anlegg. De klarer lett å lage MYE GROM BASS, men har sine begrensninger når det kommer til kombinasjonen meget høyt lydnivå med bassen på fullt. Klart, forsterkeren har mye å si her også.

Er du villig til å ofre bittelitt bass for økt volum og trykk, snuser du på AL1000.

Tror nok du vil bli meget fornøyd hvis du ser i den rettning. Min mening er at du bør holde deg unna proson, spesielt hvis du er ute etter den måten å "spille på" som jeg har gjort de siste 10 årene.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av sondre251
    Ja okei. Prøvde et i helgen.. Det var dette. Er det noen som kan si hvilket av anleggene; dette og dette som er best? Da jeg prøvde det i helgen var lyden helt grei. Hva tror dere??

Takker for svar:-D
    Peavy var bra for lenge siden,det er mange andre komplette pakker som spiller ræva av peavy for samme pris.Peavy er likt som å kjøpe mercedes,kjent merke koster mye,lite for pengene.Hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket litt rundt,har du sjekket behringer,p.audio,weharfedale,North.skal vedde på at du får mer for pengene der.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •