Nytt stereo anlegg, trenger hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt stereo anlegg, trenger hjelp

Heisann, har nå bestemt meg for etterhvert å kjøpe nytt stereo anlegg.Siden jeg ikke kan altfor mye om dette så søker jeg litt hjelp her inne.

Først litt om rommet: ca4,5 meter langt og 2,5 meter bredt.
    Kommer til å bruke ps3 og data( med oppgradert lydkort) til lydkilder.

Ser litt på film, nå det gjelder hva jeg hører på så er det så mangt. Hører vel mest på rolig rock/pop Man kan også finne på å kline til med litt trance, rap, hard-rock, aukustisk.... alt egentlig.

Er førts og fremst ute etter noe som spiller fint, trenger ikke spille slik at naboen blir forbannet, setter lydkvalitet over å spille høyt. Men er også helst ute etter litt bass, da jeg synest det er et nødvendig element i lytteopplevelsen. Men igjen, trenger ikke spille så høy bass, bare det kan spille bass. (hvis noen skjønte det)

Trenger da altså en forsterker + 2 høytalere evnt en sub. Angående det siste der, vil det fungere greit med sub i et stereoanlegg, jeg mener har f.eks vanlige stereoforsterkere sub utgang? eller er det best å gå for 2 høytalere med med trøkk i?

Budsjett: Tar utgangspunkt i 12K, men selfølgelig får jeg masse igjen ved å gå opp 2.000 på ett oppsett, så skal jeg klare det. Må også være produkter fra kjeder der jeg kan lytte på før jeg kjøper, det som da er aktuelt her for meg er hifi-center kjeden, og hifi klubben (elkjøp m.f er uaktuelt av andre grunner :P).

Er det noe tidspunkt på året som det kommer mye nytt fra de kjente, da det kommer en prisnedgang på forrige modell?

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg lagt øret til noen stativhøytalere fra fek.s Klipsch eller Triangle og kanskje en sub fra XTZ. Forsterkervalg er vanskelig men det ligger et flott ShengYa sett her på avtorget nå som er et kupp

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fra hifiklubben, kanskje dali concept 8, med en nad c372 integret forsterker

DALI Concept 8 Høyttalere

NAD C372 Integrert forsterker

det blir 13000 da men, men du kan jo eventuelt kjøpe brukt, nad c372 er ofte og finne brukt til en fin pris

fra hificenteret kan du jo se på qln artech 8, syns det er laterlig billig med 4600 for dem, og så kan du jo se på harmankardon hk970 forsterker til 5000, men personlig ville jeg valgt en litt større forsterker en den

QLN Artech 8 - Hi-fi Center Kjeden

Harman/Kardon HK 970 - Hi-fi Center Kjeden

her er et brukt forsterkersett til 4500, jeg ville sett på

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=18898&cat=13

og vist du får litt penger igjen kan du jo invistere i en god dac til og koble ps3 og pc til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali concept8 + Harman/Kardon HK970 Så veldig spennende ut!

Et annet alternativ jeg ser på er Cambridge Aur 640A V.2 + Dali Ikon6? Fikk veldig god kritikk i LydBilde magasinet

Her står jeg muligens ovenfor 2 litt forskjellige anlegg, men vanskelig å velge Mulig Cambridge forsterkeren blir for lite, selv om Ikon 6 er lettdrevne?

Takker masse for svar så langt Er litt av en jungel dette

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon6 er en bra høytaler det, er fornøyd med min(selv om jeg snart skal oppgradere).....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, sikler på Ikon 6

Tenkte å ta meg en tur å lytte i dag, lurer på om Cambridge forsterkeren blir litt for strømsvak? Jaja, vi får se senere i dag

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei dæven steike her går budsjettet i sprekker

Var innom å prøvelyttet endel i dag, var egentlig ikke noe særlig imponert før han satt på den nye 600 serien til B&W... Fytti h#€%#€% det var godsaker!

Ble helt besatt!

Så nå blir planen å kjøpe Denon PMA 1500 forsterker, slik at jeg får ett løft med de gamle høytalerene mine, så kjøper jeg B&W DM683 til høsten, når jeg har spart opp penger.

Dæven det spilte fint!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0