T-Amp - anlegg til PC - høyttalere? Hilfe! :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

T-Amp - anlegg til PC - høyttalere? Hilfe! :)

Jepp, da var jeg kommet meg hjem for sommerferie og ny PC er rigget opp, men mine 5-6 år gamle Cambridge 2.1 høyttalere skurrer og synger på refrenget før siste verset. Derfor har jeg vurdert å kjøpe meg et bra høyttaleroppsett som kan brukes i sommer.

En plan er å kjøpe seg T-amp (e.l) og kople på 2 små satelitter for å få høy kvalitet, eller bør jeg rett og slett kjøpe et ok 2.1 sett?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskelig å si uten å bruke budsjett, men er iallefall superfornøyd med T-Amp selv, og har bestilt et par Dynavoice S4 for å se om jeg klarer å sette sammen et kurant anlegg for under tusenlappen. Standard PC-anlegg funker jo det og da, og du får sikkert endel mer bass med en subwoofer (dog sannsynligvis også slappere), men spiser skjorta om ikke T-Amp/Dynavoice-komboen spiser alle sånne anlegg til under én kilokrone til frokost på mellomtone.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ser at T-Amp var litt dyrere enn jeg trodde, kommer jo på 700 med strømforsyning og alt og da høyttalere i tillegg. Hmmm.... Muligens et 2.1 sett av kurant kvalitet er et like bra valg. Får man f.eks. kjøpt Klipsch Promedia lengre? På sidene på nettet har de bare et speisa sett og noen til laptop. Hvor er de pene sorte de hadde før?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    700? Jeg betalte rundt 320 levert på døra, og en strømforsyning får du for en hundrelapp.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hmm, ser at T-Amp var litt dyrere enn jeg trodde, kommer jo på 700 med strømforsyning og alt og da høyttalere i tillegg. Hmmm.... Muligens et 2.1 sett av kurant kvalitet er et like bra valg. Får man f.eks. kjøpt Klipsch Promedia lengre? På sidene på nettet har de bare et speisa sett og noen til laptop. Hvor er de pene sorte de hadde før?
    2000 på oslohificenter. Har siklet litt på Promedia selv en stund nå. Dette settet er ikke sort da.

Newcomer BamBamBigolo sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

T-amp i hus!

Etter all skryt og omtale her på forumet kunne jeg ikke dy meg. En T-amp måtte i hus! Bestilte hos thinkgeek.com, og etter 5 dager var dhl på døra. Kjapt og greit for 320 kr. Manglet imidlertid høyttalere, og mitt egenpålagte krav om stereoanlegg til under tusenlappen medførte intens søking på diverse bruktbørser. Etter timer med tråling dukket det opp et par Eltax Monitor III til 600 kr like ved jobben. Hadde ikke hørt så mye fint om Eltax, så jeg var skeptisk, men litt googling tilsa at de kunne duge (5 stjerner i What Hifi, om det er noe å stole på...). Høyttalerkabler og 3,5mm - 3,5mm minijackkabel ble kjøpt i all hast. Dette ga faktisk et totalt utlegg på 1000 kr blank! Målet var nådd. Koblet opp anlegget mot pc'en. Hakeslepp!! Er denne lille plastboksen virkelig så bra? Låter fantastisk på enklere innspillinger! Kan miste litt oversikten på mer komplisert musikk, men hva kan man vente?

Bruker bare en laptop med crappy lydkort som kilde for øyeblikket. Lurer nå virkelig på om et eksternt lydkort kan gi et løft. Er det noen som har anbefalinger å komme med? Bør ikke overstige 6-700 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frister stort med den billigste Cambridge Audio forsterkeren og Dynavoice S-6 til pc`n her igrunn.

Det hadde blitt knallbra.
    Evt. bruk et bra sett hodetelefoner, Grado SR-60, SR-225 el.lign.

Funker veldig greit her

-J

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T-Amp/S-4 var vel en grei løsning sammen med en eller annen Denon DVD spiller i en Lyd&Bilde test for en tid tilbake.
    Tror det han være greit på PC- bordet.

Har et par S-4 liggende som ikke har vært i bruk, kanskje det hadde vært noe med en T-Amp...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •